הפוסט הזה נכתב ביום רביעי, 5/12/07, 23:20
14 תגובות היו עליו בבלוג בלוג ב- cafe themarker – לא על הידע לבדו
הנה דוגמא אשר ממחישה קצת מהפוסט שכתבתי "הידע יוצא באינטראקציה"
קיבלתי מתנה צעצוע חדש – שעון דופק – שיתן לי כוח ואנרגיה להזיע יותר בחדר הכושר וגם כלי למדידה, למשוב ולתגמול.
סבב ראשון:
אני מתלהבת,
קוראת את החוברת מההתחלה עד הסוף.
מנסה את כל הפונקציות
מגדירה את כל הנתונים
ומנסה להפעיל.
פה אני נתקעת – לא מצליחה להבין למה הוא לא מפסיק לצפצף
ודופק הוא לא מודד.
כל הידע כתוב בצורה מסודרת ומאורגנת – אבל לי יש בעיות בהבנת הנקרא
ידע פורמלי הוא לא תמיד הפיתרון
סבב שני:
בחדר הכושר, תפסתי מדריך
שיתן לי הסבר אישי
לימד אותי על הפונקציות השונות.
עשה כמה כיווניים.
ושעון הדופק – דופק כמו נמר.
עוברת הדרכה, ומקבלת הכוונה על הטכנולוגיה החדשה
סבב שלישי:
בחדר הכושר, אני מפעילה את השעון
שעון הדופק סופר כל נשימה.
הכל ניקרא תקין
אני מרוצה.
רק בשסוף האימון, הסתבר שהאימון לא נשמר.
בטוחה שיודעת, מגלה שטועה, ההטמעה כניראה לא מספיקה
ידע נוצר תוך כדי ההתנסות – למידה וטעיה.
סבב רביעי:
בחדר הכושר, אני מפעילה את השעון
שעון הדופק לא דופק
אני מנסה, מסדרת, מכוונת
אבל את הדופק השעון לא מודד.
ניגשת למדריכה ושואלת:
תזכורת קצרה על בעיות בהפעלה
והשאלה –
הרטבת את החגורה?
ופיתאום אני את הכל מבינה…..
הטיפ הקטן הזה שעושה את ההבדל, הידע הזה הסמוי שלא כתוב בשום מקום.
כי רק באינטראקציה עובר הידע הסמוי!
וגם כי הידע נוצר בשכבות
ועל כך אולי בפוסט הבא
לחצו לקריאת 14 תגובות