השבוע השתתפתי בשיח מומחים בנושא של SharePoint שהתקיים בקהילת ניהול הידע בישראל בהובלת איציק חנן.
יש לי הרבה שנים של ניסיון בעבודה עם המוצר הזה גם בגירסאות הישנות יותר וגם בגירסת הענן שלו. היו שנים שחשבתי שזה הפיתרון הטוב ביותר הקיים, בעיקר בגלל היכולת שלנו לפתח עליו ולהתאים אותו לצרכים של הארגון ואכן עשינו הרבה דברים מדהימים עם הכלים של מיקרוסופט. עם השנים, למדתי לשפתח לבד זה לא תמיד הדבר הנכון, ואולי כדאי לקחת מוצרים שהם טובים יותר ויוכלים לעשות את מה שאנו רוצים ישר, בלי שיש צורך לפתח.. יחד עם זאת, עדיין אני עושה פרוייקטים של ידע ופורטלים ארגוניים מבוססים על הכלים של מיקרוסופט, פשוט כי זה קיים וזמין בהרבה מאוד ארגונים. אז שמחתי להצטרף לצוות של מומחים עם ניסיון רב בכלים אלו ואחרים ולענות של שאלות שהופנו לגבי המוצר הזה.
איציק חנן – מי שמנהל את קהילת ניהול הידע בישראל אסף אוסף של מומחים שיענו על שאלות.
קצת על האירוע מאחורי הקלעים:
איציק חנן העלה שאלה בקהילה שלו, מי הם המומחים שמעוניינים להצטרף לשיח מומחים בנושא, עשה איתנו הכנה ותיאום ציפיות – יום ושעה בה נהיה זמנינים למענה, ושלח לנו מראש חלק מהשאלות. לפני האירוע התפרסמו כמה טיזרים בקהילה אשר עודדו אנשים להיות קשובים ליום ושעה שנקבעה, ולאסוף שאלות שניראות להם חשובות והיו רוצים לקבל עליהם מענה, וכמובן לפנות זמן להעלות שאלות ולהשתתף בשיח. במהלך האירוע הוא העלה כל פעם שאלה ואנו הגבנו עליה – כל אחד בהתאם למה שהאמין והיה מעוניין לשתף מהניסיון שלו. בסוף הדיון גם שלח לכל אחד מאיתנו הודעה אישית. ההכנות לאירוע והאירוע עצמו נוהלו ברמה גבוהה מאוד, היה ברור לנו המומחים מה הולך להיות, ומה התפקיד שלנו, ואנו כולנו נרתמנו למשימה. אירוע קהילתי ממש מעולה ששווה ללמוד ממנו.
האירוע עצמו:
אז מצרפת כאן קישור לשיח עצמו שהתקיים, לשאלות שעלו והתשובות שניתנו על ידי מומחים כולם רצינים, טובים ומאוד מקצועיים.
במהלך האירוע נשאלו כ- 15 שאלות ועליהם ניתנו מגוון של תשובות סה"כ הגענו ל- 221 תגובות על הפריט עצמו.
לחצו על התמונה ותוכלו להגיע ישירות לאירוע עצמו
מה ניתן לעושת עם הידע שנצבר אחרי האירוע?
אז כאן אני כבר לוקחת את האירוע צעד אחד קדימה, לא יודעת בוודאות מה התוכניות של איציק חנן לגבי האירוע הזה, אך רוצה להציב פה כמה מהיתרונות והחסרונות של אירוע כזה בפלטפורמה של פייסבוק.
פייסבוק אחלה מקום לעושת את השיח הזה, היה קל, נוח ופשוט לענות ולהגיב. אפשר להשאיר את התובנות ברמה הזאת ככה שאנשים שמתעניינים פשוט יעברו על כל השאלות והתשובות שניתנו בצורה הכי אוטנטית שיש. זה אחלה.
רוצה להציע את השלב הבא – ה- extra mile – שגם דורש קצת יותר עבודה וגם מביא הרבה מאוד ערך. בעצמם מה שהיה באירוע זה שיתוף של הרבה מאוד ידע סמוי, ידע של מומחים בתחום, ואת הידע היקר מפז הזה ניתן להפוך לפריטי ידע שירכזו ידע חשוב ומשמעותי. זה לא יכול להיות בתוך הסביבה של פייסבוק כי אין באמת כלים טובים ליצירה של פרטי ידע אבל כן אפשר לקחת את כל הידע שנצבר, לארגן אותו לפי נושאים, לכתוב אותו בצורה מסודרת ומאורגנת ואת זה להנגיש שוב כדי שניתן יהיה יותר בקלות לעושת שימוש חוזר בידע שנצבר. עשינו את זה בהמון פרוייקטים של ניהול ידע קודמים – לקחת אוסף של שאלות שעלו ותשובות שניתנו בכאן ועכשיו ולכתוב מתוך הדבר הזה פריטי ידע שיש להם חיים מעבר לכאן ועכשיו וקל יותר למצוא ולחפש בהם. מקווה מאוד שאיציק יעשה זאת, ואם כן אשתך בכייף.
אז תודה רבה לאיציק חנן שהזמין אותי להשתתף באירוע, לכל צוות המומחים שענו, למדתי הרבה מאוד גם ממה שהם כתבו וגם מהשאלות השונות שעלו מהשטח.