איך מודדים את מידת המעורבות של החברי הקהילה?

By |2021-06-03T11:57:54+03:00יוני 2nd, 2021|סגור לתגובות על איך מודדים את מידת המעורבות של החברי הקהילה?

חברת Community RoundTable  פיתחה  מודל מעורבות קהילתית באמצעותו  ניתן ללמוד איך לייצר תרבות של מעורבות בתוך הקהילה, ואיך להתבונן על הפעילויות השונות שעושים חברי הקהילה ולבחון ולמדוד אותן. בקהילה בריאה היא קהילה בה יש את כל המגוון הזה של התנהגויות של חברי הקהילה, שיש אפשרויות למדוד אותם, אך יש לקחת בחשבון כי בקהילות שונות שמות לעצמן מטרות שונות ולכן אחוזי ההשתתפות יכולים להיות שונים בהתאם למטרות שהוגדרו על ידי מובילי הקהילה.

Community Engagement Framwork

Community Engagement Framwork

מחוברות היא נושא חשוב – איך אני יכול קבל עוד מזה? איך אני יכול למדוד את זה?

שלב א  – אימות בקל רם  

מטרה: לתת חברי הקהילה להרגיש בנוח בקהילה.

זה השלב הראשון, חברי הקהילה לומדים את התרבות והכללים של הקהילה, והם זהירים מאוד בשלב הזה, בעיקר צופים בתוכן, עושים לייקים, משתפים ומגיבים על התוכן שמתפרסם.

טיפים לעודד מחוברות בשלב זה באמצעות פוסטים כגון:

פוסט  – ברוכים הבאים – התמצאות ראשונית לחברי הקהילה מה מטרת הקהילה ושלושה דברים אשר יכולים להביא לחברי הקהילה ערך, כגון השלמת מידע בפרופיל האישי, הצגה עצמית, ושיחה ראשונית עם מנהל הקהילה. פוסט הצג את עצמך – לייצר שרשור ולבקש מחברי הקהילה החדשים להציג את עצמם בקהילה. פוסט הכרזה – פוסט אשר מכריז על תוצאות של תחרות, זוכים של בפעילויות או נותן הכרה לדברים טובים שנעשו על יד חברי הקהילה.

הערך שמקבלים: חברי הקהילה לומדים מה ההתנהגות המצופה בקהילה, מרגישים את הערך החיובי שניתן לקבל מלייקים ותגובות, וחוגגים קשרים עם אנשים שיוצרים חיבורים ומציגים את עצמם בקהילה.

ככל שחברי הקהילה מרגישים יותר בנוח בתוך הקהילה, הם מרגישים שרואים אותם ומקשיבים להם והם יכולים להגיב בקהילה הם ולשתף.

דרכים למדידה של השלב הזה:

לספור את מספר הפוסטים שהם מסוג אימות, או את האחוז שלהם מתוך כלל הפוסטים בקהילה

 

שלב ב- שיתוף בקול רם

מטרה: לחזק את הקשרים בין חברי הקהילה

חברי הקהילה מתחילים להרגיש יותר נוח בקהילה ומתחילים לשתף את הידע הייחודי שלהם. הם מתחילים לייצר קשרים עם חברי הקהילה האחרים באמצעות פעולות כגון: שיתוף במסמכים, קישורים, עדכונים, תמונות והאלה של רעיונות חדשים.

טיפים לעידוד מחוברות באמצעות תוכן:

כדי לעודד פעילויות אלו של שיתוף ניתן למשל לייצר תוכן של לעבוד בקול רם (work out loud), או שעת מענה לשאלות על ידי מוביל הקהילה, שרשור איך אני מרגיש היום, או לשתף בתמונות למשל של פעילות שעשו בסופ"ש, או סביבת העבודה שלהם בימי קורונה או סיפורים אישיים של חברי הקהילה ועוד.

הערך שמקבלים: בנייה של המיתוג האישי של חברי הקהילה, יצירה של בסיס של ידע וחיזוק הקשרים בין האנשים

דרכים למדידה של שלב זה:

ניתן לספור את מספר הפוסטים שהם מסוג שיתוף, או את האחוז שלהם מתוך כלל הפוסטים בקהילה

 

 

שלב שלישי – שאילת שאלות בקול רם

מטרה: חיזוק האמון בין חברי הקהילה

פעמים רבות רוצים לקפוץ ישר לשלב הזה, אנשים בטוחים שברגע שיפתחו קהילה יהיו המון שאלות של חברי הקהילה, אבל המציאות היא לא כזאת, אנשים לא תמיד ירגישו בנוח לשאול שאלות ולפעמים זה מוקדם מידי לחברי הקהילה מכיוון שהם עדיין לא מרגישים שהם נמצאים במרחב בטוח.

כאשר חברי הקהילה ירגישו שהם במרחב בטוח הם יכולים לשאול שאלות ולהציע עזרה ותמיכה לחברים אחרים.

טיפים לעידוד מחוברות באמצעות תוכן:

אם עדיין לא שואלים שאלות בקהילה שלנו, אך אנו רוצים לעודד אותם לעשות זאת ניתן לעושת זאת באמצעות יצרה של פעילויות קבועות שמבוססות על תוכנית התוכן שלנו. למשל ניתן לייצר תוכניות תוכן מוגדרות כגון שאל אותי כל שאלה (Ask me anything) או לשאול שאלות מומחים או לעשות ראיונות אישיים עם מומחים או תיבת שאלות אנונימיות ואפשרות נוספת היא להציע רשימה של שאלות שלא ענו עליהם.

הערך שמקבלים: שלב זה מביא ערך משמעותי לחברים ולקהילה עצמה. אנשים מקבלים תשובות מהר מאוד ואחרים יכולים להציג את הידע שלהם, יש יותר מגוון של תשובות וניסיון שבא לידי ביטוי בקהילה וניתן לראות מגמות של השאלות שמעניינות את האנשים ושמקבלות תשובות. שאלית שאלות מייצרת תוכן בזמן אמת בהתאם לצרכים של חברי הקהילה וניתן לצבור את השאלות לשימוש לאורך זמן של המידע בקהילה.

ניתן לספור את מספר הפוסטים שהם מסוג שאילת שאלות, או את האחוז שלהם מתוך כלל הפוסטים בקהילה

 

שלב רביעי – לחקור בקול רם

מטרה: לייצר שותפיות ולפתור יחד בעיות

בשלב זה מייצרים יחד הזדמנויות חדשות ומייצרים יחד ידע, מחפשים הזדמנויות להוביל יחד פעילות משותפת ומושקעים מאוד בתוך הקהילה והצלחתה לאורך זמן.

ההתנהגויות שיש בשלב הזה יצירה שמשותפת של כלים, לכידה ואיסוף של משאבים, שאילת שאלות פתוחות, והובלה וחשיבה של מנהיגים.

טיפים לבניית תהליכים השתתפותיים

בשלב זה מנהלי קהילות יכולים לתמוך בקהילה שלהם על ידי יצירה של תוכניות של שותפים ומובילים, למידה משותפת של אנשים וקבוצות, ותוכניות של משפיענים. בשלב זה אנשים חושבים ומפתחים יחד דברים והתיעוד של התהליכים הללו הופך למשמעותי. אנשים מרגישים תחושת בעלות משותפת, והתהליכים מתנהלים בשקיפות ובניראות כלפי הקהילה, לשקיפות הזאת יש ערך מוחשי עבור חברי הקהילה. למשל ניתן ליזום יחד פעילות של פרוייקט משותף בין אם הוא פיזי או בין אם הוא דיגיטלי יחד עם חברי הקהילה, פרויקט כזה יקחו יחד חלק אנשים שונים מתוך הקהילה והערך הוא גם תוצר פיזי ממשי שאנשים יכולים להשתמש בו וגם תוצר של חיבור וחיזוק הקשר בין החברים אשר עובדים יחד.

ניתן שחשב על הערך של הקהילה באמצעות חישוב כמותי של הנתונים בכל אחד מהשלבים האלה, וניתן לראות עד כמה אנשים הם פאסיביים, אקטיביים או מגיבים בתוך הקהילה. בצורה כזאת מנהלי הקהילות יכולים להבין עד כמה נוצרה רשת קשרים משמעותית בים חברי הקהילה.

ניתן לספור את מספר הפוסטים שהם מסוג חקירה, או את האחוז שלהם מתוך כלל הפוסטים בקהילה

באמצעות המדדים ההלו ניתן לבחון את מידת המחוברות של הקהילה, וכלל שאנשים יותר מחוברים לקהילה ומקבלים ממנה ערך, כך העמדה לגבי חשיבות הקהילה עולה והיחס אליה כמקום משמעותי מתרחב.

הקהילה מתפתחת לאורך זמן והקשרים בין האנשים מתחזקים אך עדיין חשוב לזכור שתמיד יש מצטרפים חדשים לקהילה וגם להם חשוב לתת מקום לחבר אותם לתוך הקהילה ולתוך דברים שמתרחשים בקהילה.

 

ורק לשם המחשה, רוצה לספר לכם על יישום קטן של המודל הזה, פה אצלי באתר.

אז השבוע התקנתי על האתר שלי מוצר שנקרא hotjar  אשר מקליט את כל האנשים שנכנסים לתוך האתר שלי כל יום, ואת הפעילות שהם עושים.  אני מריצה אותו רק כמה ימים אבל כבר גיליתי שמגיעים אלי לאתר בין 50 ל- 100 איש ביום, והם אשכרה קוראים את מה שאני כותבת בבלוג שלי… הרבה מכם עברו על כל הפוסט, אולי אפילו על יותר מפוסט אחד, וממש קראו… אבל… לא השאירו שום סימון או עקבות… אם לא הייתי יודעת באמצעות הכלי הזה שהייתם פה וקראתם, הייתי חושבת שאני סתם כותבת רק עבור עצמי כל הזמן הזה…

אז בבקשה מכם, אם הגעתם עד לפה וקראתם מה שכתבתי, תעשו איזה לייק, תכתבו איזה תגובה, כי גם לי באופן אישי המשוב הזה ממש חסר, לשמוע שהיה לכם מעניין – ללהיות יותר מחוברת לקוראים שלי ולהפוך אתכם להיות יותר אנשים שהם לא רק פאסיביים אלה גם אקטיביים.

אז לייק אחד קטן לכם, יתן לי תחושה שאני מביאה פה ערך למי שקרא.

 

קראו עוד על מדידה של הערך של קהילה

איך מחשבים את הערך של קהילה?

הגיע הזמן להקים קהילת לקוחות

מחוברות עובדים היא מפתח להצלחה ארגונית

שתפו את המאמר הזה, בחרו את הפלטפורמה שלכם!

אודות המחבר:

אני אוהבת לכתוב, יש ימים שיש לי את זה, משהו שראיתי, משהו שמישהו אמר, פיתאום בא לי לכתוב משהו קטן, איזה רעיון איזו מחשבה. מקווה שתהנו מהמחשבות שלי. :-) ואם יש שגיאות כתיב... גם זה חלק ממני, למרות שאני מאוד משתדלת... הכי כייף זה לקבל תגובות, אז יאללה איזה פירגון קטן, שיתוף באיזה רשת חברתית - תמיד נעים...
עבור למעלה