אחת השאלות המרכזיות שנשאלות כאשר רוצים להקים קהילה, או כבר בתוך תהליך ההקמה של קהילה היא מה הערך שנקבל מהקהילה? למה בכלל כדאי להשקיע בה ומה יהיו התוצאות שהקהילה תביא.

מחקר של חברת Community roundtable  מציג את הערך שניתן לקבל מקהילה ודרכים למדוד אותו:

קהילות לקוחות או קהילות שותפים, מהוות פוטנציאל לחזוק הקשר עם הלקוח או השותף, וכתוצאה מכך שיפור חוויית הלקוח. קהילות מאפשרות לצבור, להנגיש ולחבר מידע שיכול להביא ערך רב ללקוח. קהילות גם יכולות להיות מקום לתת תמיכה מקצועית ללקוחות, לאפשר ללקוחות בקלות לשאול שאלות ולקבל תשובות, ולייצר הזדמנות לתקשורת קבועה עם הלקוחות או השותפים בדרכים שלא אפשריות בערוצים אחרים.

קהילות של לקוחות תומכות ביעדים עסקיים מורכבים כגון:

  • תרומה להגדלת נאמנות הלקוחות
  • העלאת המודעות למותג
  • הרחבת השימוש במוצרים או שירותים
  • תמיכה בשינוי תרבות.

בעולם של הנורמלי החדש החשיבות של תקשורת בערוצים דיגיטליים מהווה מקום בו ניתן לייצר מעורבות ארגונית אשר חוצה זמן ומרחק גיאוגרפי, שם בדיוק נמצא הערך של הקהילות הדיגיטליות.

התרשים המציג את המקומות המרכזיים בהם לקוחות שונים דיווחו על הערך שהם מקבלים מהקהילה שלהם.

הערך של קהילה

רוצים לחשב את הערך שניתן לקבל מתוך הקהילה שלכם?

כל מה שאתם צריכים זה רק כמה נתונים על הקהילה שלכם וכבר תוכלו לקבל את הערך שלכם:

  • מספר השאלות שניתנו להם תשובה בקהילה שלך בחודש האחרון
  • מספר חיפושים בחודש שבוצעו בקהילה שלך בחודש האחרון וגם הערכה של מספר התוצאות שהיו מוצלחות.
  • הערכה הכלכלי של התשובות שלך
  • עלות השנתית של הקהילה

 

יש לכם את הנתונים הללו? מוזמנים להיכנס למחשבון של Community Roundtabe  ולחשב את הערך שהקהילה שלכם מביאה.

 

 

אז יש לנו מדד לבחון את הערך העסקי של הקהילה, ואנו יודעים שהקהילה מביאה לנו ערך, אבל ערך הוא משהו אבסטראקטי, איך אנו יודעים יכולים למדוד את הערך האבסטרקטי הזה? איך אנו יכולים להביא מספרים ותוצאות כמותיות אשר יצביעו על המקומות בהם ניתן לקבל ערך? ומה הקשר בין כל זה לבין מחוברת ומעורבות של חברי הקהילה?

קראו גם ב:

קראו עוד על מדידה של הערך של קהילה

הגיע הזמן להקים קהילת לקוחות