תוכן הוא המלך – משפט חזק של כל מי שמקדם פורטלים בארגונים. בלי תוכן – אין כלום. נכון מאוד ! תוכן איכותי הוא הבסיס שלנו. אבל האם התוכן הוא המרכז? במרבית הכלים הקיימים בשוק היום יש דגש רב על התוכן ועל איך הוא מוצג, מונגש מגיע למשתמש….

בעולם של רשתות חברתיות – האנשים הם המרכז. הכל סובב סביבם, סביב האנשים אשר מייצרים את אותו התוכן, סביב האנשים שמחפשים את התוכן, סביב אילו שקוראים ואילו שכותבים. האנשים הם המרכז. והתוכן שהם מייצרים / מגיבים / קוראים הוא קריטי. אבל יש כאן שינוי במיקוד. שינוי שאם תחשבו עליו רגע – תגידו – וואלה…. באמת תמיד שמנו את התוכן במרכז ולא את האנשים.

אז מה פה שונה?

יש פה פרדוקס – אנחנו רוצים שאנשים יהיו פעילים בפורטלים, ישתמשו בהם כל יום, אבל… הם לא המרכז כי אם התוכן. למה בעצם? ומה זה גורם לאנשים? האם הם רוצים להשתתף? האם הם רוצים להיות חלק? האם הם שמחים להגיע לשם כל יום?

אם ימצאו תוכן טוב – יגיעו. אם לא – לא יבואו בגלל האנשים.

זה זורק אותי לאנלוגיה מעולם אחר, נניח שסוף שבוע מתקרב ובא לי לעשות משהו כמו:

  1. אני רוצה ללכת למסעדה של שף ידוע או לסרט מסוים.
  2. אני רוצה לבלות את שישי בערב עם חברים.

אם המטרה היא ללכת למסעדה / סרט – אשאל כמה חברים, אחד יגיד שעסוק, שני יגיד שראה כבר את הסרט או יגיד שלא מתחשק לו על מסעדה, ויש לי אפשרות או לשנות תוכנית, או ללכת לבד לסרט / מסעדה.

אם המטרה היא לבלות עם חברים – אשאל את אותם אנשים, הראשון עדיין יהיה עסוק, השני יגיד לא בא לי על הסרט הזה, אבל דווקא בא לי על מסעדה, השלישי אולי יצטרף אף הוא? אז יאללה, נזרום – נלך לאן שבא לכם העיקר להיות יחד כי לא בא לי להיות לבד בערב…..

איזה טיפוס אתם? אשמח שתרשמו בתגובה – 1 או 2?

אני – בטוח טיפוס מס'2. לי חשוב האנשים, החברה, מה זה משנה אם זה סרט או מסעדה, אם ראינו אותו כבר או לא? העיקר זה הזמן בכיף עם אנשים.

 

אז מה זה קשור לרשתות חברתיות בכלל?

בראשון – ה"תוכן" היה מוגדר – סרט או מסעדה. ויש סיכוי שנשארנו לבד בערב… כמו שהפורטלים שלנו לפעמים נשארים לבד…

בשני – שמנו את האנשים במרכז. המטרה הייתה להיות עם אנשים, ולא משנה סביב איזה "תוכן" נתחבר. לבד בטוח לא נשארנו באותו ערב.

מה אנו לומדים מזה?

אם נשים את האנשים במרכז של הרשת שלנו, ונזרום איתם – עם השאלות שלהם, עם הבעיות שלהם, עם מה שמטריד אותם או מה שהם רוצים לשתף אותנו… אולי נגלה דברים חדשים?

צריך להבנות את הידע – להבנות אותו בנושאים / קבוצות … אבל רצוי גם לתת לו קצת לזרום – לזרום למקומות שחסר ידע, לזרום למקומות של פערי ידע, פשוט לתת לו לזרום…. זה מה שרשתות חברתיות עושות לארגונים – נותנות לידע לזרום, לא להיות מנוהל בקטגוריות ותיקיות אין סופיות, אלא לזרום, לזרום, לזרום…..

 

יעניין אותכם לקרוא

https://socialknowledge.co.il/tomanageornottomanage/

https://socialknowledge.co.il/ourservices/