בחודש ספטמבר 2017 טסתי לNashville Tennessee  בארה"ב להשתתף בכנס השנתי של חברת igloo הכנס נקרא ICE 2017 . כיאה לחברה שממוקמת בקנדה..

זה היה שבוע מרתק שקשה לסכם אותו במספר מילים, אבל בכל זאת היו שם הרבה מאוד תובנות שאני שמחה לספר עליהם.

 

בפן החברתי

אין כמו אמריקה – איזה פינוקים…. לקחו אותנו למבשלת וויסקי ללמוד על הכנת וויסקי באזור, באחד הערבים חילקו לכולם שרשראות לשתייה בפאבים – ועשו לכל משתתפי הכנס סיבוב באיזה 10 פאבים באזור…

במלון בבוקר היו ארוחות בוקר שמורכבות כמעט רק מפחמימות, בשר ו.. חומוס ….אפילו הגישו עוף סגנון של KFC לארוחת בוקר… מה נסגר אתכם האמריקאים של מרכז ארה"ב… ירקות, סלט, גרנולה, יוגורט – ממש לא בתפריט.

פגשתי גם הרבה חברים ולקוחות שפגשתי כבר בכנסים דומים. כייף גדול!

 

בפן המקצועי

מה זה Digital Transformation  ומה מידת הבשלות של הארגון בתהליך

הרצאה מרתקת אשר מבחינה בין מספר שלבים בנושא של תקשורת פנים ארגונית בהיבט הרחב.

הכל התחיל בשלב הראשון עם אפליקציות וישומיים ארגוניים, לאחר מכן התפתחו הפורטלים הארגוניים הראשונים, פורטלים מתקדמים יותר והיום מדברים כבר על סביבות עבודה דיגיטליות. אחד הדברים שהתפתחו בתחום הזה הוא הנושא של  תקשורת דו כיוונית – כלומר אנו לא רק מפרסמים ידע אלה גם מאפשרים לעובדים להגיב על הידע שמתפרסם ומעודדים אותם להיות שותפים לייצור התוכן. כלומר, הדגש הוא על היכולת הגולשים לתת משוב מידי לכל תוכן שהם רואים או קוראים, כמו שיש בהרבה אתרי אינטרנט כדוגמת ynet ואחרים. אבל זה לא הכל, חשוב מאוד שתהיה נגישות מהטלפון הנייד לכל המידע הזה וגם שניתן יהיה להפיץ את המידע הזה לא רק לעובדים אלה גם ללקוחות.

מגמה נוספת היא מעבר מדגש על הפצת מידע (information sharing) לחיבור (engagement) לאחר מכן יעילות ופרודקטיביות  ודגש על פרסונליזציה של המידע (productivity) והיום מדברים על טרנספורמציה דיגיטלית (transformation).

בשביל לייצר את אותה טרנספורמציה דיגיטלית יש חשיבות גדולה לקיום של מספר מרכיבים במקביל:

הראשון והחשוב ביותר הוא להגדיר את היעד לאן רוצים ללכת בעולם של טרנספורמציה דיגיטלית מבחינת החשיבה, התיכנון והאסטרטגיה הארגונית – ולהיות מוכנים לאמץ שינויים בתהליכים ובתקשורת הארגונית.  השני הוא לתת פתרונות מוכנים מראש (solutions) שיהיה קל מאוד לעשות בהם שימוש ויעשו סדר לארגון והאחרון הוא כמובן לתת כלים טובים שניתן לעבוד איתם בקלות.

צילמתי את זה – יצא ככה ככה – אבל מעביר את המסר…

IMG_9535

 

 על איגלו

איגלו הוא מוצר אשר קיים כבר 15 שנה בשוק, בשנים אילו הם למדו הרבה מאוד על מה נכון ללקוחות לעשות ומה לא נכון. הלמידה הזו הובילה אותם לפיתוח של playbook – שזה בעצם אוסף של דוגמאות ומקרים שנכון לארגון ליישם פיתרון של סביבת עבודה דיגיטליתת כמו גם הסברים מפורטים של איך נכון לעושת את טרנספורמציה דיגיטלית.

הדבר המרכזי להבין בתהליך בחירת הפיתרון – מה האתגר הארגוני אותו אנו רוצים לשפר או לתקן או לפתור?

אחרי שמגדירים אתגרים, אפשר להתחיל לחפש פיתרונות. איגלו לא מתאים לכולם, אבל למי שכן, מרוויח בגדול.

הרעיון פה הוא להתמקד בפתרונות שהוכיחו את עצמם כבר במאות ארגונים בעולם, להתחיל משם, ולהתאים אותם לשפה של הארגון.

לצורך כך הם פיתחו מעל 20 פתרונות מוכנים מראש כגון: אזור חדשות ארגוני, הנהלה מובילה,  אזור לעובדים חדשים, אזור לידע מקצועי, אזור לנהלים, אזור חברתי ועוד… אילו פיתרונות שעובדים נכון בארגון ומשפרים את התקשורת, החיבור של העובדים למטרות ויעדים של הארגון, יכולת לקבל תשובות לשאלות ואת העבודה של צוותים יחד.

עוד כמה פרטים שלא ידעתם על איגלו:

הרעיון המרכזי – אתם יכולים לעשות המון דברים עם המוצר שלהם, ללא צורך להחזיק בצוות של מפתחים שיתנו מענה לדרישות. מה שיש הוא טוב מאוד וניתן להתחיל מיד לעבוד.

עובדים רבים מעדיפים לגשת למידע דרך הטלפון, לכן הם דאגו לייצר אפליקציה קלה ונוחה שמאפשרת לעובדים לקבל את המידע החשוב להם ישירות לטלפון.

חווית המשתמש היא נושא מאוד חשוב ולכן משאבים רבים מושקעים ביצירת חווית משתמש קלה ונוחה.

במחשב, בטלפון, באי מייל ובכל מקום. חווית משתמש באה לידי ביטוי בכך שקל מאוד להזין תוכן וקל מאוד גם לצרוך את התוכן.

ובנוסף, למי שמנהל את המערכת (ואינו מפתח!) קל מאוד לשנות את העיצוב והמבנה של הדפים והסביבה כולה.

UI

כל חודש הם מוציאים עדכונים וחידושים של המוצר, הלקוחות מקבלים חידושים אילו ללא עלות כחלק מהיתרונות של הענן.

יש סביבת פיתוח עשירה מאוד כך שאם מה שהם נותנים במוצר לא מדויק לכם, אין בעיה – ניתן לבנות על גבי המוצר פתרונות ייעודיים.

אלפי לקוחות משתמים באיגלו בעולם. – הנה כמה שאולי מוכרים לחלקכם.

customers

 

כמו שאומרים אנליסטים:

IDG

 

סיפורי לקוחות

הרצאות מאוד מענייניות על מה הלקוחות השונים עושים בהקשר של סביבות עבודה דיגיטליות לארגון, תקשורת ארגונית ועוד בפן של המתודולוגיה וגם הטכניקה.

במהלך הכנס חילקו פרסים ללקוחות מובילים בתחום של ניהול ידע, collaboration, תקשורת ארגונית, תרבות ארגונית ועוד קטגוריות. דוגמאות אילו מציגות את המגוון המאוד רחב של הלקוחות שלהם, ומה עושים עם המוצר. קראו עוד על הלקוחות המובילים.

 

Hulu  חברת תקשורת וסרטים דיגיטלית גדולה בארה"ב (המתחרה של Direct TV) סיפרו איך הם מפשטים את התקשורת הארגונית ומקלים על העבודה באמצעות סביבת עבודה דיגיטלית.

ארגונים רבים סיפרו על יישום של בלוגים בארגון כאמצעי לשיפור של התקשורת הארגונית.

למה דווקא בלוג?

בלוג הוא התרגום החדש לחדשות של היחידה או הארגון. ניתן לייצר אוסף של בלוגים בתוך הארגון, לכל מחלקה לייצר באזור שלה בלוג, ואז פשוט לאסוף לעמוד הבית את כל הבלוגים השונים כך שניתן יהיה לראות את כל חדשות הארגון במקום אחד מרכזי. לוודא שכולנו "on the same page" מכירים ויודעים את המסרים העדכניים של הארגון, ויודעים מה קורה בארגון וכתוצאה מכך הרבה יותר מחוברים לארגון.

אחת האוניברסיטאות סיפרה על פיתרון ממש פשוט – מקום בו תלמידי דוקטורט והמנחים שלהם מנהלים את כל התהליך הארוך של הדוקטורט – כל הגרסאות השונות של עבודת הדוקטורט והטיוטות שלה נשמרות במקום אחד מרכזי, וכל התגובות וההתייחסויות של המנחים השונים גם כן מתועדים. באופן כזה קל יותר לשמור על רצף עבודה, וגם לוודא שהנחייה שנתן המנחה אכן מיושמת.

ארגון Ford Foundation  מלכ"ר התמוך בתוכניות רבות לקידום אוכלוסיות חלשות בעולם, פרוס בכל העולם סיפר איך הם מייצרים שקיפות ארגונית בין עשרות אלפי אנשים במדינות ויחידות השונות וגם נותנים מקומות בהם יחידות שונות יכולות להתייעץ אחת מהשנייה וללמוד מפתרונות שנעשו במקומות אחרים.

 

הרצאת אורח Jacob Morgan 

אחרי  Jacob Morgan  אני עוקבת כבר מעל שנתיים, הוא מדבר על שוק העבודה העתידי, כיצד הוא יראה ומה יניע את האנשים להמשיך להיות פרודוקטיביים בשוק העבודה העתידי. פרסמנו בעבר מאמר באתר עמותת משאבי אנוש – איך מתפתח היום שוק העבודה של המחר?

jaccob morganלאחרונה הוא פרסם ספר חדש מרתק בשם: Experience Advantage  אשר מדבר על  החשיבות של חווית העבודה בארגון. הוא ערך ראיונות רבים עם אנשים בחברות מובילות בעולם על הנושא וראה כי ארגונים אשר שמים דגש על חוויית העבודה מובילי שוק ונמצאים בצמיחה מתמדת. לטענתו, חווית העובד מורכבת מ" תרבות, טכנולוגיה, וסביבת עבודה פיזית – כל אילו יחד מייצרים את החוויה שלי כעובד בארגון.

 

 

והנה סרטון קצר מתוך ההרצאה שנתן במהלך הכנס.

 

בקיצור, Nashville  הפתיעה לטובה, הייתה חוויה מדהימה ומלמדת.

והנה כמה תמונות אווירה לסיום :-)

wes chris ice IMG_9626 galit ford foundation ice ceo digital