Jive היא חברה אמריקאית מובילה לפי גרטנר, פורסטר ואנליסטים נוספים כפלטפורמה ל- Social Collaboration. היא נחשבת על ידי האנליסטים "מוצר שהמשתמשים אוהבים" בזכות הקלות ופשטות השימוש, יחד עם הרבה מאוד יכולות.

המטרה של Jive היא לאפשר לארגונים ולקבוצות לעבוד, ללמוד וליצור טוב יותר ביחד באמצעות פלטפורמה תומכת לשיתוף מקוון.

אנשים והקשר ביניהם הם המיקוד המרכזי בתכנון כל יישום באמצעות Jive. להשגת מטרה זו, ל- Jive שלוש יסודות:

  1. אנשים – יכולת ליצירת פרופיל אישי למשתמש – בדומה לרשתות חברתיות אחרות כגון Facebook, Linkedin. בנוסף ישנו מנגנון של gamification המעודד תגמול ותמרוץ של הקהילה.
  2. קבוצות – ניתן לייצר קבוצות לפי נושאים שונים ולהציג בתוך כל קבוצה את התכנים הרלוונטיים. ניתן לעצב את עמוד השער של הקבוצה בהתאם לצרכים. קבוצות יכולות להיות פתוחות לכל הארגון או סגורות לאוכלוסייה מסוימת בלבד.
  3. תכנים – מגוון רב של תכנים כגון דיונים, מסמכים, דפים, בלוגים, סקרים, רעיונות, אירועים וידיאו ועוד.

הנה כמה מהיכולות של jive אשר מאפשרות לארגונים לעבוד טוב יותר יחד.

jive נגיש בממשק אינטרנטי קל ונוח לשימוש, ומכיוון שכולנו עובדים דרך הטלפון יש לנו גם אפליקציה מובנית בטלפון.

עמוד הבית בפורטל

העמוד הראשון של הפורטל נבנה באופן שמתאים לדרישות הארגון. ניתן להתאים אותו לצרכי הארגון והנגיש דרכו את הנושאים המרכזיים העומדים על סדר היום הארגוני.

הנה שתי דוגמאות שונות לאיך יכול להראות העמוד הראשי שלכם:

homepage home2

 

מתן מענה לשאלות

אחת החוזקות של Jive היא היכולת לשאול שאלות ולקבל תשובות. בכל קבוצה ניתן לשאול שאלות ולהתחיל לייצר דיון סביב נושאים שונים.

questions

לכל פריט מידע, בין אם הוא מסמך, קובץ או הודעה, ניתן להגיב, ולהתייחס.

יכולת ייחודית ל-Jive היא היכולת להניע לפעולה – כלומר לסמן תשובה כ"החלטה" "הצלחה" "תשובה נכונה" "תשובה שעוזרת" וכמובן "אהבתי" ניתן אפילו להקצות אותה כמשימה למישהו אחר.

Mark as

כאשר כותבים שאלה לחיפוש מידע, מוצגות תוך כדי הקלדה שאלות שכבר נשאלו בעבר ותשובות שניתנו על אותן שאלות. בדוגמא שלפנינו, שואלים שאלה בנושא של "שאלה".  מוצגות תשובות שמתייחסות לאותן מלים. אם התשובות המוצעות אינן עונות על השאלה המבוקשת, ניתן לשאול שאלה נוספת.

ask

 העלאת מסמכים

העלאה של מסמכים במגוון פורמטים – וורד, אקסל, PDF, ועוד, אפשרות לסימון סטאטוס המסמך כגון מסמך רשמי או מסמך שפג התוקף שלו, אפשרות להגיב, לעקוב, לשתף, לדרג ועוד מגוון יכולות.

document

כל משתמש יכול לייצר מסמך חדש, ועל כל פריט תוכן ניתן גם לבצע מגוון פעולות:

  • לעקוב– לקבל הודעות על שינויים בפריט.
  • לשתף – להעביר לאנשים אחרים
  • לשמור – להוסיף לרשימת הפריטים המועדפים שלי
  • לסמן Like.
  • לערוך את הפריט,

 

likeactions

  • לצפות בגרסאות קודמות של הפריט
  • להעביר ממקום למקום.
  • להוסיף כתוכן מרכזי – בעמוד הראשון של הקבוצה
  • להוסיף כתוכן חשוב בעמוד האישי שלי
  • לסמן כרשמי, סופי, או לא מעודכן
  • לסמן כפריט להמשך פעולה
  • לסמן שהוא היה שימושי ועזר לי.

 

פעולות אילו הופכות את השימוש במסמכים לחי, דינאמי ומשתנה.

כמובן שמסמך שסומן כלא עדכני – אוטומטית הנגישות שלו במנוע החיפוש יורדת.

יכולות אילו הן פשוטות מאוד לביצוע, קלות ובעלות ערך רב לניהול המידע והתוכן של הארגון.

מסמכים שיתופיים (דפי וויקי)

בגייב יש יכולת מובנית לכתיבה משותפת של מסמכים, בדומה למסמכים שנכתבים יחד ב- googledocs. אנשים יכולים לעבוד יחד על מסמך, לעדכן אותו בקלות ובפשוט באמצעות עורך טקסט בסיסי וקל. מקום זה יכול לשמש לעבודה יחד על מסמכים ואף לוויקי ארגוני.

  • יכולת עבודה משותפת על תכנים
  • קישור מהיר ונוח לתכנים אחרים
  • יכולת לערוך טקסט בצורה קלה ופשוטה
  • שמירה אוטומטית של גרסאות
  • מעקב אחר תרומה של כל משתתף
  • יכולת להגיב ולשאול שאלות

wikiq

 

והנה עוד דוגמא של שליוב תמונות במסמך. ניתן גם לשלב סרטונים.

 

תגמול ועידוד ההשתתפות

יש מגוון רב של דרכים לעידוד משתמשים לבצע פעולות כגון Like, מתן כוכבים לתוכן, סימון של תוכן כתוכן ש"עוזר" ועוד.

בנוסף, יש מנגנון תגמול ותמרוץ מובנה, אשר ניתן להגדרה לפי צרכי הארגון, בו אנשים צוברים נקודות וסמלים (badge) עבור ההשתתפות הפעילה שלהם ביצירה של תוכן. מנגנון זה הוכח כבעל ערך רב לעידוד וייצור השתתפות ותגמול של אנשים שתורמים לידע הארגוני.

badges

 

פרופילים אישיים

פרופיל המשתמש הוא פרופיל עשיר אשר מאפשר הוספה של תמונות, צפייה בתוכן שהמשתמש פרסם, מעקב אחר אנשים, צפייה במיקום של המשתמש בהיררכיה הארגונית ועוד.

בנוסף, כדוגמת LinkedIn, המשתמש יכול לפרסם את הכישורים הייחודיים שלו, המומחיות שלו, וקיימת אפשרות שאנשים אחרים יכולים לדרג מומחיות זו ובכך לתת קרדיט לעמיתים. קל מאוד לחפש ולמצוא אנשים לפי תחומי המומחיות שלהם, וכן למצוא את התכנים שאדם מסוים פרסם.

 

profile

חיפוש מידע בפורטל

בראש החלון יש תיבת חיפוש אשר באמצעותה ניתן לבצע חיפוש בכל המערכות, או בתוך האזור בו אתה נמצא. החיפוש מאתר תכנים, קבוצות נושאים או אנשים.

serach

מנגנון החיפוש מבוסס על שפה טבעית. בהקלדת המילה ישר מופיעות תוצאות החיפוש המתאימות למילה זו, ובהקלדה של מחרוזת מילים תוצאות החיפוש מתאימות את עצמן. בנוסף ניתן לצמצם את תוצאות החיפוש לתוכן או מקום מסוים, או תוכן שיוצר על ידי אדם מסוים. ניתן להגביל את תוצאות החיפוש ליום, שבוע או חודש אחרון.

אחד הלקוחות אמר – זה כמעט כמו חיפוש של גוגל….

מקום אחד מרכזי בו ניתן לשאול כל שאלה ולקבל כל תשובה….

 

ask_3

 

להיות מעודכן

ניתן לשמור על קשר רציף עם העובדים במגוון ערוצים כגון – לעקוב על עדכונים בנושא או קבוצה, לעקוב אחר אנשים, לשלוח את העדכונים במייל, להפיץ מייל שבועי על עדכונים חדשים, להתקין אפליקציה לטלפון הנייד ולעקוב אחר העדכונים בטלפון הנייד ועוד.

 

עובדים מתוך האוטלוק, וורד ואקסל

ישנם מגוון רב של אינטגרציות ואפליקציות מובנית מובייל, אינטגרציות כלים כגון Office, Outlook, Gmail,  ועוד כלים רבים נוספים.

outlook

 

הכל נגיש מהטלפון הנייד

זה אחד היתרונות הגדולים של המוצר – העובדים יכולים להמשיך להתנהל בתוך האוטלוק או האקסלים ובעצם לעבוד בסביבה קולבורטיבית – זה קל, נוח ופשוט ומתחבר למקומות בהם אנו ממיצא נמצאים רוב היום.

 

mobile

 

אבטחת מידע

מבחינת אבטחת המידע המוצרים של חברת Jive עומדים בסטנדרטים מאוד מחמירים של אבטח מידע, ונמצאים בשימוש במעל 1,000 ארגונים מובילים בעולם. בנקים, חברות היי טק, בריאות, אוניברסיטאות, ארגונים עסקיים ועוד.

ההטמעה הפשוטה המהירה והנוחה ביותר היא של מוצרי הענן של Jive , מוצר זה מקבל כל שלושה חודשים עידכונים ומאפשר ללקוחותיו להנות כל הזמן מהחידושים ועדכונים במוצרים.

ארגונים שמעוניינים יכולים גם להתקין את Jive בענן אחר או on-prem.

 

הנה סרטון אשר מסביר ב- 3 דקות כמה מהיכולות המרכזיות של המוצר של חברת Jive

מאמרים נוספים על |jive

Jive N – שיפור תקשורת פנים ארגונית

Jive X – קהילת לקוחות

מחירים חדשים ל- Jive

Jive מבקרים בישראל

Jive – דברים ששווה לקרוא