בכתבה למה אנשים לא קוראים את מה שאנו כותבים? הסברנו איך קריאה במדיה הדיגיטלית שונה מקריאה של ספר, ונתנו מספר כללי זהב לכתיבה נכונה במדיה זו.

בחלק הזה ניתן לכם כמה נקודות אשר יעזרו לכם לכתוב תוכן שהוא קל יותר לקריאה על ידי המשתמש. בסופו של דבר אנו כותבים כדי שאנשים יקראו, ואם הם לא מצליחים להבין, אנו מפספסים את כל המטרה שלמענה אנו משתפים בידע.  אז הנה כמה טיפים איך להפוך את התוכן שלכם לקריא, ברור ומובן.

טקסט תמציתי וברור

כתיבה דיגיטלית צריכה להיות קצרה, ממוקדת ומעבירה את המסר.

פסקאות

אנשים מול מסך מחשב לא קוראים פיסקאות ארוכות ולכן אורך פיסקה קריא: 4-7 שורות מסך. הפיסקה צריכה לכלול 2-3 משפטים, ולא יותר מרעיון אחד לכל פיסקה

משפטים

משפטים גם הם לא צריכים להיות ארוכים מידי ומורכבים מידי. אם יש לכם נטייה לכתוב מידע ארוך, פצלו אותו למשפטים קצרים יותר.

כותרות

כותרות הן מרכיב חשוב ביותר בכתיבה דיגיטלית. הכותרת היא המקום בו הקורא יחליט אם להיכנס לכתבה או למאמר, או אם לא. זאת נקודת ההחלטה שלו האם להמשיך בקריאה. ולכן, הכותרת היא תמצית מרוכזת של התוכן. כותרות צריכות להעביר את הרעיון המרכזי של הפיסקה או הטקסט. אסור שהן תהיינה ארוכות וצריכות להיות עד 8 מילים.

 כותרת המשנה

כותרת משנה היא המקום לפרט את שאר המסרים, כאן אנו יכולים לחדד את הכותרת, להרחיב אותה ולהניע את הקורא להמשך קריאה. כותרת המשנה הראשונה מופיעה לרוב בתמצית של תוצאות חיפוש במנועי חיפוש כגון גוגל ולכן רצוי לשלב בה מילות מפתח.

כותרות ביניים

כותרות ביניים מאפשרות למשוך את תשומת לב של הקורא לנושאים חשובים. כותרות אילו תואמות את עקרון ה- F לסריקה של תוכן דיגיטלי.

 

נושאים נוספים שחשוב מאוד לשים אליהם לב בכתיבה של תוכן הוא שימוש בצבעים, בהדגשות של מילים ומשפטים חשובים, שימוש בתבליטים, מספרים, טבלאות ותרשימים. שימוש בתמונות גם הוא צריך להעביר מסר רלוונטי.  בקיצור, כאשר אנחנו כותבים יש הרבה מאוד דברים שאנו יכולים לעשות כדי שהתוכן שאנו מייצרים יהיה כזה שימשוך את העניין של הקוראים שלנו.

כי בסופו של דבר, אנחנו כותבים כדי שאנשים אחרים יקראו, יתנו משוב, יתייחסו לתוכן. ואם התוכן שאנו כותבים לא ארוז בצורה שקל לקורא לקרוא, גם אם יש שם פנינים, לא בטוח שהוא יראה אותם.

 

רוצים ללמוד עוד ולהתנסות בכתיבה המתאימה למדיה דיגיטלית?

אנו מציעים סדנאות ייעודיות לכותבי תכנים בארגונים. במהלך הסדנה, נלמד ונתרגל כתיבה של תוכן בהתבסס על התכנים שלכם בארגון.

לקבלת פרטים על הסדנה

 

יעניין אותכם לקרא

https://socialknowledge.co.il/ourservices/