הבעיה העסקית – הארגון בצמיחה

עובדים חדשים מצטרפים, גירסאות חדשות יוצאות לאוויר, וכל הזמן יש הרבה מאוד ידע חדש שנוצר. איך גורמים לעובדים שלנו להיות מקצועיים, לתת שירות טוב ומהיר לשאלות של הלקוחות בזמן הקצר ביותר? איך מכשירים את העובדים הטכניים?

תיאור הבעיה

מוצרי תוכנה הם מוצרים מורכבים אשר גלומים בתוכם הרבה מאוד ידע שנצבר מניסיון – איך להתקין את המערכות בצורה טובה, איך לטפל בבאגים, אילו הגדרות יש לתת למוצר על מנת לקבל אילו תוצאות וכו'… הידע בעולם הזה הוא דינאמי ומשתנה כל הזמן והעובדים נדרשים ללמידה מתמדת.

איך העובדים מתמקצעים היום?

  • מפה לאוזן – שואלים עובדים ותיקים איך פתרו בעיות בעבר.
  • ממציאים פתרונות חדשים – מחפשים פתרונות לבעיות שאחרים כבר טיפלו בהם.
  • קורסי ההדרכה – לעובדים חדשים כדי לתת את הבסיס על "מה המוצר יודע עשות"
  • דוקומנטציה של המוצר – נותנת תיאורים טכניים של המוצר, הפיצ'רים והיכולות שלו צוותי הפיתוח שכתבו את המוצר ויודעים עליו הכל (אבל אין להם זמן להדריך כי הם עסוקים בכתיבת הגירסא הבאה)
  • מסמכים ומאגרי מידע – לכל צוות או מחלקה שיש את המקום הסודי שלה בה נשמר הידע. זה יכול להיות מסמכים, וויקי פנימי ועוד.
  • המומחים בארגון שצברו ניסיון וקילומטרצ' – כל אחד עם המומחיות שלו.

כל הכלים הללו קיימים, זמינים, אבל האם הם מספיקים? כמה פעמים נדרש אותו מומחה לענות שוב ושוב לשאלות דומות ששואלים אנשי התמיכה והיישום?

איך יוצרים תהליכי למידה ארגונית באמצעות חוכמת ההמונים? איך גורמים לארגון לחסוך זמן ומשאבים? איך מעברים את הידע של המומחים לכל הארגון ביחד?

הפתרון: חוכמת ההמונים לארגון – Social Knowledge

יצירה של מקום אחד בו לכל אחד יש את האפשרות לתרום מהידע והניסיון שלו. לשאול, להגיב ולהתייעץ עם האחרים.

כשהמדפסת הביתית שלנו לא מדפיסה, אנו ישר מקישים בגוגל את שם המדפסת ומחפשים ומוצאים את הפתרון. אך מה עם הידע של הארגון? גם הוא נגיש בלחיצת כפתור?

רשת חברתית בתוך ארגון נותנת בדיוק את זה. מקום בו ניתן לשאול שאלות, לקבל תשובות, להגיב לאחרים, ולנהל דיאלוג בין אנשים. כי האנשים הם המשאב הכי יקר!

תחשבו על כל נפלאות האינטרנט אצלך בארגון:

פייסבוק בתוך ארגון. אבל במקום לעשות לייק לתמונות של הילדים מהמסיבה בגן – עשה לייק למאמר שעזר לי לטפל בבעיה של הלקוח.

אתרי וויקי ובלוגים – מקום ששם כל העובדים יכולים לכתוב  ולשתף את הידע הארגוני, לתרום מהניסיון שלהם במפגש עם הלקוח או בתהליך הפיתוח.

איך עושים זאת?

בואו ניפגש……