אנשים צריכים שיראו אותם, זה אחד הגורמים הכי חזקים להנעה ולמוטיבציה של עובדים, מנהלים ואנשים. שמישהו יגיד כל הכבוד, אתה עושה עבודה טובה. שמישהו יגיד כן, זה באמת מעולה. זה אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על מחוברות של עובדים לארגון.

אבל בעולם שלנו, אנו עסוקים הרבה מאוד פעמים בביקורת, למה זה לא ככה, ולמה זה לא אחרת, למה לו יש ולי אין, למה הדשא של השכן ירוק יותר.

אז כדי לצאת מהמעגל הזה, אולי ננסה לקדם את "הפסיכולוגיה החיובית" תחשבו על Facebook, עד היום יש שם רק אפשרות לעשות Like , כל מה שיש שם זה מקום בו אנו מפרגנים אחד לשני, אומרים איזה יופי, עושים לייק ונותנים איזה תגובה, שפעמים רבות היא חיובית.

בימים אילו הם בוחנים דרכים נוספות בו ניתן יהיה לתת משוב כגון לעשות dislike (איך זה ישפיע על התנהגות הגולשים?) וגם מחפשים דרך להביע אמפטיה (לסיפור עצוב).

המבקרים (ותמיד יש כאלה…) יגידו שזה רק המראה החיצוני, זה רק השואוו. אנשים מספרים כמה הם יפים ומוצלחים, איפה הם טיילו ואיך בילו, ואיזה מקסימים הילדים שלהם. הכל נכון, אבל זו התמונה שאני רוצה לשמר של החיים שלי. הרגעים הקטנים היפים הללו שבהם אני רוצה לשתף.

קל יותר לשתף בהצלחות מאשר בכישלונות.

אז איך ניקח את זה לארגון?

בארגונים מדברים על engagement – מילה חלקלקה שמדברת על חיבור ומחויבות שלי לארגון, לאנשים ולסביבה בה אני עובד.

איך אני מחזק את ה-engagement הזה? האם יש לזה מתכון? מה זה מחוברות?

אני כבר שנים "מנהלת" אנשים שהם לא כפופים אלי, מנסה לייצר איזה התנהגות אחרת בארגון עם האנשים שאני עובדת מולם – לשתף, להתחבר, לתקשר ולעבוד טוב יותר יחד. איך אני עושה זאת?

אני משתדלת מאוד לראות את האנשים – להגיד להם מילה טובה כשהם עושים דברים יפים, לתת להם טיפים לחזק את היכולת שלהם לעבוד לבד טוב יותר, לתת להם תחושה שמישהו רואה ומסתכל על העבודה שלהם.

למשל אם הם העלו משהו למערכת, לא בדיוק באופן שהוא צריך להיות, אז להגיד מילה טובה על זה ששיתפו,  וגם ללמד אותם איך לעבוד נכון, כי זה המפתח, שאנשים ידעו איך צריך לעשות את הדברים. מה להעלות לאיפה, איך לכתוב את התוכן בצורה כזו שמישהו אחר שקורא יכול להבין מה כתוב שם ואיך זה כתוב, ויכול להשתמש בזה שוב.

Jive ככלי, כפלטפורמה וכראיית עולם מאפשר לנו לייצר את החיבור והמחיויבות בכל כך הרבה מקומות קטנים ונקודות קטנות ובכך לייצר מחוברות

למשל ב-Jive כשמישהו מפרסם מסמך, בין אם זה מסמך וורד, מצגת או דף רגיל, אפשר לעשות לו like, אפשר לעשות לו share ולהעביר את זה לאנשים אחרים שאנחנו חושבים שהתוכן יעניין אותם, אפשר להגיב על המסמך. משהו כל כך פשוט שאנו עושים תמיד במייל. ולא פחות חשוב מזה, מי שכתב את התוכן יכול לראות האם בכלל אנשים שהוא רצה שיקראו, קראו וראו מה עשה.

כשמישהו שואל שאלה, אפשר גם כן לעשות לו like או Share אבל Jive הוא הרבה יותר מפייסבוק כי הוא מכוון לסביבת העבודה שלנו. אז ניתן לסמן – "לי יש שאלה דומה". ואם משהו שאל שאלה ומישהו אחר נתן לו תשובה נכונה, למה שלא נפרגן לו ונסמן את התשובה כ"תשובה נכונה". ככה גם אחרים ידעו מייד מה התשובה הנכונה לשאלה שנשאלה.

וזה עוד לא הכל, כי כאשר אנחנו מנהלים דיון, בין אם זה במייל ובין אם זה בשיחה פנים מול פנים, יש החלטות שמתקבלות, אך מה הן ההחלטות הללו? איך נזכור אחר כך? ב- Jive הפתרון הוא פשוט, על כל תגובה ניתן לסמן ש"זוהי החלטה", או "זוהי הצלחה". דברים קטנים שקל מאוד לעשות, אשר נותנים משוב דו כיווני למי שכותב, למי ששואל ולמי שעונה.

אבל עדיין זה עוד לא הכל… ב- Jive יש מנגנון ניקוד מובנה אשר עוקב אחר כל הפעילויות של המשתמשים. אנשים פשוט צוברים נקודות על השתתפות, על כתיבה של שאלות, העלאה של מסמכים ועל מתן תגובות.

אתם יודעים על מה צוברים הכי הרבה נקודות? על הפרגון! אם מישהו סימן את התשובה שאני עניתי כהחלטה או כנכונה, אני מקבלת 10 נקודות! ככל שאני צוברת יותר נקודות, ככל שאני יותר פעילה, משתפת, ועובדת יחד עם אחרים, ככה אני עולה בשלבים השונים, מקבלת יותר ויותר יוקרה מהאירגון. מישהו רואה אותי! מישהו סוף סוף מעריך את העבודה שלי!

וזה קונה אנשים! זה עושה את ההבדל, זה מייצר את הרצון והמוטיבציה של כל אחד לקחת חלק במשחק הזה, להיות שותף, זה מתחבר למקומות הכי עמוקים של כולנו.

אז המבקרים (ותמיד יש כאלה…) יגידו "מה הם מבזבזים את כל הזמן שלהם שם…. הם מחפשים לצבור הון אישי ולקדם את עצמם… הם צריכים "לעבוד" לא לגלוש כל היום"… שיגידו! מה זו עבודה בימינו אם לא למידה מתמדת של דברים חדשים, אין דרך טובה יותר ללמוד מאשר ללמוד מהאחרים, מה אחרים עושים, אילו שאלות ובעיות יש להם ואיך ניתן לעזור אחד לשני.

גם ברמת הארגון, מדברים על הארגון הלומד הוא ארגון שמחדש, מסתגל ומתחרה בהצלחה. למידה משותפת, שיפור מיומנות אישית וחשיבה מערכתית הן בין אמות הבניין של ארגון מצליח. השיתוף והפרגון ההדדי חשובים להמשך הצלחתו וצמיחתו של הארגון (פיטר סנג'י,  "The Fifth Discipline")

וזה עוד לא הכל, הגרסה הקרובה של Jive מביאה איתה שיפורים רבים בנושא שנקרא Missions או Quests – שזה אומר לעודד ההתנהגות שאנו רוצים לייצר אצל המשתמשים שלנו. Jive מאפשר למנהל הקהילה להגדיר את הפעילויות שאנו רוצים לעודד את המשתמשים לעשות, ולתגמל עליהם. למשל, עובד חדש מגיע לארגון? אנו רוצים שיעדכן את הפרופיל שלו, יצפה במצגת של החברה, יקרא מספר נהלים, יעקוב אחר הקבוצה של המחלקה שלו ועוד. לאחר שהוא מסיים את כל הפעילויות הללו – ניתן לתת לו סמל, או ניקוד או כל דבר אחר.

זה קצת דומה לקורס או ללמידה – מי שמסיים את כל השלבים של הלמידה העצמית, עובר לשלב הבא. וזה מאפשר לנו לוודא שאנשים באמת עושים מה שהם אמורים לעשות, ולא פחות חשוב מזה שכולם יודעים שהם עשו זאת, מכיוון שהם מתוגמלים בתגמול סימבולי על העניין.

 לחצו כאן לראות מה הם הדברים המיוחדים שיש ב- Jive

 

אז בואו נייצור יחד חידוש בדפוסי ההתנהגות אצלכם בארגון ונקצור את הפירות של הפסיכולוגיה החיובית! ונייצר ארגון עם יותר מחוברות