סביבת עבודה דיגיטלית לצוות

By |מאי 29th, 2018|סגור לתגובות על סביבת עבודה דיגיטלית לצוות

איך להתמודד עם גודש של משימות ושל מידע

האם קרה לך שביקשו ממך להוביל פרויקט חדש? קיבלת הזמנה להצטרף לקבוצת עבודה, פרויקט או וועדת היגוי בנושא מסוים? מה עכשיו? איך אפשר לתכנן ולהיערך בלי לאבד זמן יקר?
הרי פתאום בנוסף למשימות הקבועות, יש עוד ישיבות, עוד מיילים, עוד מצגות ומסמכים לעבור עליהם, והכל מתחיל להיות סלט. קשה למצוא את האימיילים הרלוונטיים בתוך כל האימיילים בנושאים האחרים. קשה לעקוב אחרי כל מה שנעשה.

יש לזה פתרון, ונדבר עליו עכשיו.

מתי אנו נדרשים לעבוד בצוות?

כמעט כל משימה בארגון דורשת עבודת צוות. בעולם הדינמי של היום, כאשר האתגרים מורכבים יותר ומחייבים התמחויות בידע ובכישורים ופעולה מהירה יותר – עבודת הצוות חיונית, לניהול והצלחה של פרויקטים, לניהול ובקרה אחר ועדות היגוי ובעצם כמעט לכל פעילות שאנו עושים בארגון.

מהם המאפיינים המרכזיים של עבודת צוות?

מתוך ההגדרות הרבות העוסקות בצוותים ניתן לחלק ל –  5 מרכיבים מהותיים המבחינים בין צוות לכל קבוצה אחרת:

  1. לצוות יש סיבה – מטרה לעבודה משותפת.
  2. מתחייבת תלות הדדית בין חברי הצוות. הם זקוקים האחד לניסיון ולכישורים של האחר, ליכולת ולמחויבות ההדדית להגיע למטרות המשותפות.
  3. ישנה מחויבות לרעיון, שעבודת צוות מובילה לתוצאות גבוהות אפקטיביות יותר מאשר עבודה כיחידים.
  4. קיימים מנגנונים ותהליכים מובנים, המבטיחים תיאום ואפקטיביות.
  5. לצוות דרושה הכרה חיצונית שהם קבוצת תפקוד מובחנת בתוך המערכת הארגונית כוללת.

 אם ניקח את הדוגמא שהתחלנו איתה – וועדת ההיגוי – יש לה מטרה והיא לקדם יוזמה מסוימת. יש תלות בין המשתתפים – כי לרוב מזמינים אנשים מקבצות שונות בארגון. יש רעיון, יש מנגנונים – ועדת ההיגוי עצמה היא המנגנון – קבוצה שנפגשת בתדירות קבועה מראש כדי לבצע תיאום בין הגורמים השונים, ויש גם הכרה חיצונית – אני חלק מצוות ועדת ההיגוי.

איך צוותים עובדים היום?

יש הרבה מאוד דרכים של צוות לעבוד יחד. לרוב עבודה של צוות כוללת תקשורת במספר ערוצים שונים אשר אינם תמיד קשורים האחד לשני.

פעמים רבות יש פגישות שבועיות / או חודשיות יש הרבה מאוד תקשורת שעוברת באימייל – שאלות ותשובות, מסמכים שונים ועדכונים רבים, יש גם הרבה מאוד תקשורת בטלפון ובשנים האחרונות הווצאפ הפך להיות אחד הכלים המרכזיים לניהול של התקשורת הזאת.

למשל בוועדת ההיגוי שלנו – תהיה רשימת תפוצה למיילים של חברי הועדה, יהיו מסמכים וחומרים שיעברו בין המשתתפים, אולי אפילו יפתחו קבוצת ווצאפ לתקשורת מהירה בין כולם.

הזמינות והקלות היא כל כך חשובה, אך ריבוי הערוצים יוצר לפעמים מצב בו יש לנו כל כך הרבה מקומות שבהם הדברים מתנהלים במקביל שאנו מבזבזים שעה רק כדי להיזכר – האם זה נשלח אלי במייל? או בווצאפ? אולי בכלל נאמר בשיחת מסדרון.

 לעשות סדר בסביבת העבודה

סביבת עבודה של צוות תעשה קודם כל סדר.  יהיה מקום אחד מרכזי בו תתנהל התקשורת של הצוות החל מצ'ט בין חברי הצוות, מסמכים משותפים, דברים שחשוב לזכור, יומן ואבני דרך, חברי הצוות תגובות ועוד.

אז בוא נסכל על כל נושא קצת יותר עמוק…

איך מנהלים תקשורת שותפת?

היום

מחר

מקימים קבוצה בווטסאפ ושלחים לכולם עדכונים בקבוצה – למשל הפגישה מתעכבת או ששולחים מייל לכל חברי הצוות על עדכונים ושינויים במקום אחד נוכל לנהל צ'ט בין חברי הקבוצה, ישר מהטלפון הנייד ניתן לנהל צ'ט

chat

 

 איך עובדים על מסמכים?

היום

מחר

אנו עובדים יחד על מסמך ושלחים עדכונים במייל אחד לשני. יש מיליון גרסאות של אותו מסמך, וכל אחד שומר אותו אצלו בשם חדש.

אני בטוחה שכל מי שחבר בועד היגוי יש לפחות 5 העתקים של אותו הקובץ אי שם במחשב שלו של דברים שנשלחו מועדת ההיגוי

גם בתגובות יש באלגן מיילים שנשלחים לכל הצוות – עשרות שרשראות של מיילים אין סופית שלא ברור מי מגיב למי.

מקום אחד בו ישמרו כל המסמכים, כל הגרסאות השונות של המסמך וגם כל התגובות יהיו מרוכזות במקום אחד.

אז מי שיצטרף יוכל בקלות לראות מה כתבו האחרים ועל מה יש להגיב.

והכל ישר מהמייל שלכם, אל חשש – אף אחד לא לוקח את המייל, תוכלו לקבל את כל העדכונים ישירות למייל שלכם, ואפילו להגיב משם ישירות לקבוצה.

ואם אתם בנסיעות או סתם לא מול המחשב, תוכלו את הכל לעשות מהטלפון הנייד.

וזה עוד לא הכל, כי אם העליתם סיכום של ישיבה למשל, תוכלו ישר מתחת לכתוב את המשימות ולהקצות משימות צוות.

documents

איך שומרים דברים חשובים?

 

היום

מחר

מכירים את המיילים הללו שיש בהם המון טיפים, המון דברים חשובים שאתם שומרים בצד וחוזרים אליהם? מה עם המסמך המעולה הזה שמישהו כתב עם טיפים של איך לעשות כל מיני דברים.

נסו לחשוב רגע, כמה זמן בשבוע האחרון השקעתם בשביל לחפש משהו שאתם זוכרים שנכתב לפני כמה חודשים והוא היה סופר חשוב ואין לכם מושג איפה הוא? אז את הזמן הזה ניתן לחסוך ולייעל ממש בקלות.

סביבת וויקי לצוות – בסביבה של מסמכי וויקי קל מאוד לכתוב את כל הדברים שחשוב שנזכור, אפשר לכתוב טיפים על צילומי מסכים, אפשר לכתוב כל מיני דברים חשובים, לאסוף את כל ה- best practice  למקום אחד, וגם לערוך ולהוסיף אחד לשני – זה הופך את כל העבודה יחד לקלה מאוד.

למשל עבור ועדת ההיגוי – אפשר אפילו לעשות רשימות פשוטות בטבלה – כל האנשים, הספקים, הגורמים מולם אנו עובדים. ואז כל אחד יכול בקלות לעדכן את הרשימה. אפשר לעשות רשימה של המסמכים החשובים, כל הדברים שחשוב לנו להגיע אליהם. לכל דבר ניתן לעשות דף של וויקי שהוא ממש קל ונוח לעדכון על ידי כל חברי הצוות.

ואילו רק שלוש דוגמאות קטנות של איך הצוות שלכם יכול לעבוד טוב יותר יחד.

 

מה עוד תוכלו לעשות בסביבת עבודה דיגיטלית לצוות:

חדשות ועדכונים – מקום בו כולם יכולים לשתף בהודעות קצרות – כמו פייסבוק קטן לצוות.

ניהול קבצים – מקום בו תוכלו לשמור מסמכים, אקסלים וחומרים שרלוונטיים לכל חברי הצוות. כולל ניהול של גירסאות, חיפוש, שינויים וכמובן דיונים שונים.

סדר וארגון – מקום בו תוכלו לשמור על סדר ולוודא שכולם מעודכנים בנושאים שחשובים לכם.

הרשאות – אפשרות להגדיר הרשאות לאזורים שונים בהתאם לצורך

מעקב ובקרה – מעקב אחר מסמכים ואחר שינויים ועדכונים בתוכן

זימון פגישות ואבני דרך – קביעת פגישות ואבני דרך לצוות כולל אישור RSVP וחיבור ליומן אוטלוק או גוגל.

חיפוש – באמצעות חיפוש פשוט בתוך המסמכים תוכלו למצוא כל מידע שהוא רלוונטי עבור הצוות.

ערוצי מידע – צרו מספר ערוצי מידע אשר השם שלהם יהיה בעל משמעות עבורכם ועבור האחרים.

תבניות – צרו תבנית של מידע למשל סיכום ישיבה, אשר יהיה קל וברור לכולם.

ארכיב – לארכב מידע ישן שכבר לא ממש נחוץ, אבל בפולנייה, שווה לשמור… אירכוב מידע ימנע טעיות וימקד את כולם בנושאים שרלוונטיים.

דאגו שכולם יהיו מעודכנים – הגדירו לכל חברי הצוות לקבל עדכונים על שינויים בתדירות שנוחה לכם (אחת לשבוע, חודש או יום) או השתמשו ב- @ כדי לוודא שהם לא מפספסים ומקבלים הודעה ישירות  למייל שלם.

 

וכך זה ניראה

 boardroom

 

mangement hub

 

עבודת צוות יכולה להיות יעילה, אפקטיבית, וקלה – פשוט צריך שיהיו את הכלים הנכונים נעשות זאת.

 

סביבת עבודה דיגיטלית לצוות היא מקום בו ניתן לנהל תקשורת בין חברי הצוות. עם סביבת עבודה דיגיטלית ניתן לייצר אזורים לפי נושאים שונים למשל אזור לקליטת עובדים, אזורים לתקשורת פנים ארגונית בו המנכ"ל יכול לדבר ישירות עם העובדים ולקבל משוב ותקשורת דו כיוונית, אזור לניהול של פרוייקטים ועוד הרבה דברים נוספים.

 


חברת igloo software מציעה מוצרים לסביבות עבודה דיגיטליות בארגונים אשר מאפשרים לארגון לעבוד בקלות ובמהירות בכל התנאים ולמרות הגבלות התנועה וההסגר הביתי. סביבת העבודה של איגלו תורמת לשיפור חווית העובד, תקשורת ארגונית, שיתוף מידע, מסמכים חיים משותפיםפורומים בהם ניתן לרכז בקשות שונות שמגיעות מכל מיני מקומות בארגון. בקלות רבה מאוד ניתן להקים אזורי עבודה לצוותים שיכלו לעבוד יחד בלי צורך להפגש. אזורים לתקשורת עם הארגוןאזורים לעובדים חדשים ועוד מגוון פיתרונות קלים ומהירים ליישום בארגון.

זה הזמן להציע פתרונות יעילים לעובדים.

תוך זמן קצר נוכל להעמיד לרשות הארגון שלכם סביבת עבודה דיגיטלית שתאפשר לכם לעבוד יחד בצורה נוחה ומשמעותית.

צרו איתנו קשר לשיחה טלפנית

קיראו מאמרים וכתבות בנושא איגלו

[/fusion_title][/fusion_builder_column]

מה התחדש בעולם העבודה הדיגיטלית – רשמים מכנס בארה"ב

By |אוקטובר 6th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, הרצאות וסרטוי וידיאו, פנים ארגוני|

את ראש השנה ביליתי בכנס בנושא של סביבות עבודה דיגיטליות בארגונים. הכנס התקיים ב- San Antonio – Texas במהלך הכנס היו הרבה מאוד מרצים מעניינים, מובילי דעה בתחום של מחוברות ארגונית ושוק העבודה העתידי, סיפורים [...]

סגור לתגובות על מה התחדש בעולם העבודה הדיגיטלית – רשמים מכנס בארה"ב

מחוברות עובדים היא מפתח להצלחה ארגונית

By |אוקטובר 6th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, התבוננויות על החיים והארגונים, פנים ארגוני, שיתוף בידע|

נקודות מרכזיות מתוך הרצאה של Jill Christensen,  מומחית בנושא מחוברות עובדים מחברת הספר:  If Not You, Who? Cracking the Code of Employee Disengagement (Second Edition) Paperback – January 2, 2017   הרצאה זאת ניתנה במסגרת כנס Digital [...]

סגור לתגובות על מחוברות עובדים היא מפתח להצלחה ארגונית

סרטון – איך תקשורת דיגיטלית דו כיוונית מביאה ערך לארגון

By |אוגוסט 5th, 2018|Categories: Igloo, הרצאות וסרטוי וידיאו, כללי, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, פנים ארגוני, קהילת לקוחות, קהילת מומחים|

בכנס של HRUS ביוני 2017 הרצאתי בנושא תקשורת דיגיטלית דו כיוונית בארגון. ההרצאה מציגה 4 שימושים מרכזיים לסביבות עבודה דיגיטליות בארגון, ומראה את הערך שארגון מקבל מבחינת חווית עובד, מחוברות עובדים, שיפור והתייעלות של תהליכים [...]

סגור לתגובות על סרטון – איך תקשורת דיגיטלית דו כיוונית מביאה ערך לארגון

איפה באמת האתגר על הטמעה ויצירת שינוי התנהגות

By |אוגוסט 1st, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, התבוננויות על החיים והארגונים, ידע תומך תהליכים ארגוניים, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, שיתוף בידע|

בשנים האחרונות אני עובדת עם מוצרים שקל מאוד להשתמש בהם. העולם שלנו השתנה והיום כל אחד עם קצת ידע טכני יכול להקים לעצמו סביבת עבודה דיגיטלית. אחד הלקוחות שלי אמר על המוצרים שאני עובדת איתם, [...]

סגור לתגובות על איפה באמת האתגר על הטמעה ויצירת שינוי התנהגות

סביבת עבודה דיגיטלית לצוות

By |מאי 29th, 2018|Categories: Igloo, ארגוני היי טק, ידע תומך תהליכים ארגוניים, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, פנים ארגוני, שיתוף בידע|

איך להתמודד עם גודש של משימות ושל מידע האם קרה לך שביקשו ממך להוביל פרויקט חדש? קיבלת הזמנה להצטרף לקבוצת עבודה, פרויקט או וועדת היגוי בנושא מסוים? מה עכשיו? איך אפשר לתכנן ולהיערך בלי לאבד [...]

סגור לתגובות על סביבת עבודה דיגיטלית לצוות

קליטת עובד חדש או סוציאליזציה ארגונית – onboarding

By |אפריל 26th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, ידע תומך תהליכים ארגוניים, קהילת מומחים|

הרבה נכתב ונאמר על החשיבות של קליטה טובה של עובדים חדשים בארגון והקשר להשתלבות שלהם בארגון, בתרבות הארגונית וביצירת תחושת שייכות ותחושת ביטחון. פעמים רבות כאשר מדברים על תהליך קליטת עובד מדובר על הימים הראשונים [...]

סגור לתגובות על קליטת עובד חדש או סוציאליזציה ארגונית – onboarding

בוא נעשה פסח בסביבות העבודה הדיגיטלית בארגון

By |מרץ 26th, 2018|Categories: Igloo, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, פנים ארגוני|

אחד הדברים שמאפיינים את התקופה הזו של פסח היא הצורך לשנות, להתחדש לרענן. להוציא החוצה את כל הדברים הישנים שכבר לא נגענו בהם שנה שלמה, לעשות ניקיון יסודי לקראת הקיץ שמגיע עלינו. השנה, בחרתי לעשות [...]

סגור לתגובות על בוא נעשה פסח בסביבות העבודה הדיגיטלית בארגון

איך לתעל את חכמת ההמונים לתועלת הארגון?

By |פברואר 25th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, ארגוני היי טק, חכמת ההמון בארגונים|Tags: , , |

המושג חוכמת ההמונים הפך בשנים האחרונות לשם נרדף לידע שניתן לקבל מקבוצה. חוכמת ההמונים באה לידי ביטוי בוויקיפדיה, באתרים כגון tripadvisor, stackoverfolw  בכל רשת האינטרנט, בקבוצות פייסבוק וווצאפ. נשאלת השאלה איך אנו לוקחים את היופי [...]

סגור לתגובות על איך לתעל את חכמת ההמונים לתועלת הארגון?

שתפו את המאמר הזה, בחרו את הפלטפורמה שלכם!

אודות המחבר:

אני אוהבת לכתוב, יש ימים שיש לי את זה, משהו שראיתי, משהו שמישהו אמר, פיתאום בא לי לכתוב משהו קטן, איזה רעיון איזו מחשבה. מקווה שתהנו מהמחשבות שלי. :-) ואם יש שגיאות כתיב... גם זה חלק ממני, למרות שאני מאוד משתדלת... הכי כייף זה לקבל תגובות, אז יאללה איזה פירגון קטן, שיתוף באיזה רשת חברתית - תמיד נעים...
עבור למעלה