איפה באמת האתגר על הטמעה ויצירת שינוי התנהגות

By |אוגוסט 1st, 2018|סגור לתגובות על איפה באמת האתגר על הטמעה ויצירת שינוי התנהגות

בשנים האחרונות אני עובדת עם מוצרים שקל מאוד להשתמש בהם. העולם שלנו השתנה והיום כל אחד עם קצת ידע טכני יכול להקים לעצמו סביבת עבודה דיגיטלית.

אחד הלקוחות שלי אמר על המוצרים שאני עובדת איתם, זה שילוב של wix ו- Share Point – הגדרה כל כך מדויקת.

הקלות של השימוש והגמישות שיש בעיצוב של פתרונות, אתרים ודפים יפים כמו ב- wix   או  wordpress. החופש שיש לנו לעצב את הדף בלי צורך בפיתוח.

מצד שני השכבה מעבר – המורכבות של התאמה לצרכים שונים של ארגונים – חיבור ל- Active directory, מנגנוני אבטחת מידע ובטיחות, יכולת להתחבר לכלים ומערכות אחרות בארגון כמו אופיס 365, יומני האוטלוק, והגוגל – זה אנו לוקחים ממערכות ארגונית אחרות דוגמת ה- Share Point.

אז הפתרונות שאני עובדת איתם הם קלים ופשוטים למימוש. בעיקרון תוך חודשיים שלושה אנו יכולים להעלות מערכת יפה ועובדת לאוויר.

אז איפה פה האתגר?

האתגר הוא באנשים! לייצר את השינוי אצל האנשים

מכירים את "הישראלי הממוצע" האנשים האלה שכל מה שמראים להם ישר הם אומרים כן אבל.. הכפתור הזה צריך להיות למעלה ולא למטרה, למה יש פה רווח גדול, ולמה הכותרות לא בצבע אדום, ולמה לא עשיתם ככה וככה, זה ___ מה שחסר ובלי זה אי אפשר… כל אחד שמסתכל על הפתרון שלנו יש לו מה להגיד. ותמיד ירצו שנשנה בעקבות מה שנאמר. אני תמיד אומרת – אם אנשים מתלוננים, סימן שזה חשוב להם, סימן שהם מתחברים, סימן שזה משמעותי להם.

האתגר שלנו  – השאלות האלה של כל אחד הן טובות מאוד כי הן הדרך לייצר את המחוברות שלהם, חשוב לתת מקום לשאלות הללו אך יש להיזהר לא לעשות שינויים מהפכניים כתוצאה ממשפט של מישהו אחד או אחר. הדרך שאני נוקטת בה היא באמצעות הדרכה, קודם כל להסביר לאנשים מה הם כן יכולים, איך אנו כן מצפים שהם יעבדו ואולי זה יהיה מספיק עבורם, אחר כך אני משתדלת להקשיב, אך גם להבין את השכבה העמוקה ביותר אם אפשר. זה לא רק הפיתרון הספציפי, יש שם משהו עמוק יותר שגורם להם להגיד את מה שהם אומרים. אם נבין אותו אולי נוכל להציע שלל של פתרונות אפשריים.

האתגר שלנו הוא לגרום לכל אחד שמסתכל על הפתרון להרגיש שהוא מקבל שם את מה שהוא מחפש, שאנו גמישים ויכולים לתת מענה לבקשות חדשות שעולות אך מצד שני, אנו לא נמצאים כל הזמן בלופים אין סופיים של שינויים שלא מובילים לשום מקום.

בתוך התהליך הארגוני יש לנו כמה וכמה סוגים של שותפים לפרויקט שהמטרה שלנו היא להביא אותם למצב שהם מחוברים לפתרון שאנו בונים, מרגישים איתו נוח, ויודעים איך להמשיך לקחת אותו צעד אחד קדימה, צעד הראשון הוא לעבוד עם מה שבנינו יחד והצעד השני הוא לקחת אותה הלאה לייצר שינוי התנהגות, שינוי בשיטות העבודה, שינוי הרגלים אצל האנשים שאנו רוצים שישתמשו בו.

אז מי הם השותפים שלנו לפרויקט ומה האתגר של כל אחד?

מקבלי ההחלטות – לרוב ההנהלה היא זאת שמקבלת את ההחלטה. ההנהלה צריכה להרגיש בנוח, לדעת שהם בידיים טובות ויהיה מי שיגרום לפרויקט הזה להצליח. ההנהלה גם צריכה לדעת שהפתרון שהם בוחרים באמת ייתן מענה על הצרכים של הארגון היום, מחר ובעוד שנתיים. כמובן שיהיה החזר על ההשקעה ויהיה משהו שעובד שהוא לא פיל לבן.

מה האתגר שלנו – הנהלות צריכות להוות דוגמא אישית. אם הם ישתמשו כולם ישתמשו. אם  המנכ"ל יכתוב בלוג אחת לחודש, או יעודד שיח זה יהווה דוגמה אישית מצוינת לכל הארגון להתחיל לייצר תקשורת אפקטיבית.

לפעמים הנהלות מעלות צרכים שנתפסים בעיניהם כקריטיים שהם חושבים שיהיו חשובים למשתמשים, אך הדברים שהם מעלים הם פחות קריטיים. איך אנחנו מורידים אותם מרעיונות כאלה ועדיין שומרים עליהן כגורם שהחליט.

צוות הפרויקט – אחד הדברים החשובים ביותר בהצלחה של פרויקט כזה הוא להקים צוות של פרויקט שיהיה השגריר שלנו בארגון. צוות הפרויקט ילווה אותו במשך כל השנה הראשונה. יחד נחשוב על הצרכים ונגדיר אותם, יחד נתחיל בבנייה ויישום של הפתרונות השונים, יחד נעלה תכנים, נתקף ונשנה בהתאם, יחד נשיק ויחד נטמיע את השינוי ושיטת העבודה החדשה בארגון. כאשר צוות הפרויקט מחובר לתהליך – יש לנו שותפים אמתיים.

מה האתגר שלנו – האתגר הוא לבנות צוות שיש לו כישורים רבים, גם מומחי תוכן וגם יכולת להניע את התהליך בתוך הארגון. האתגר הוא שהם יהיו מחוברים, שהם ירגישו שמה שאנו בונים יחד הוא באמת הדבר הנכון שיביא ערך לארגון.

האתגר האמיתי הוא לגרום להם להרגיש נוח ונעים עם מה שיש. שהם ירגישו בעלות על הפתרון שנבחר וככה הם יכלו לשווק ולהטמיע אותו בארגון.

המשתמשים – ואחרי שעברנו את שני האתגרים האלה הכנו פיתרון ותפארת, עכשיו הכל מתחיל שוב, המשתמשים פעמים רבות יעלו את אותם השאלות שכבר חשבנו עליהם ודיברנו עליהם. הרבה פעמים גם הם כמו "הישראלי הממוצע" יתחילו לשאול למה ככה ולא אחרת, וכדי שאני אשתמש בזה זה חייב גם ל"עשות קפה" כי בלי זה, זה לא יעבוד…

מה האתגר שלנו? כל השאלות הללו הן מנופים להטמעה, למחוברות להרגשה זה משהו שהוא תפור עבורם. אם אנו מצליחים בתהליך של הדרכה והטמעה לגרום להם להבין ולהרגיש את הערך שהם מקבלים – דרכינו שגשוגה בשושנים.

בעניין של הטמעה – אני מאמינה במפגש אישי – הדרכה אישית לכל אחד ואחד, או לפחות לכל קבוצה, שכל אחד ירגיש אני נוגעת בו, עוזרת לו, פותרת לו את הבעיות, מביאה לו ערך. אם כל אחד ואחד מהמשתמשים לא ירגיש את זה – הסיכוי שישתמשו בפיתרון שבנינו עבורם קטן יותר.

אז זה לא הסרטון המהם שאני אייצר כתהליך ההשקה, זה לא המתנה שנחלק לכל מי שנכנס בפעם הראשונה, זה התחושה שמישהו הקשיב לשאלות שלהם, נתן מענה במידת האפשר, ועזר להם להבין איך הם משתמשים בזה.

 

ורק כדי להמחיש, כמה סיפורים של לקוחות שלי מהחודשים האחרונים.

לקוח אחד הקמנו תוך חודש מערכת פשוטה, יעילה שעונה על הצורך שהוגדר. אבל.. פספסנו בחיבור ההנהלה לתהליך, שאמנם הצגנו להם את הפיתרון והם אישרו אותו, אבל לא התחברו….  פספסנו גם עם המשתמשים היה חסר משהו טכני פשוט במחשב (דפדפן כלשהו – כרום, אקספורר, פיירפוקס) ולמרות שבנינו מאד מהר את הפיתרון, תהליך ההטמעה והשינוי ארוך מורכב הרבה יותר.

לקוח אחר גם ביקש הכל בצ'ק צאק.. בנינו תוך חודש וחצי פיתרון ממש מוצלח שעונה על הצרכים שהוגדרו. אחר כך לקח לנו עוד כשבועיים לסגור כמה פינות ולדייק ועכשיו אנו מחכים לתהליך הטמעה שיתחיל. מחכים להתחיל להטמיע, תחילה אצל ההנהלה ואחר כך אל קבוצות נוספות בתוך הארגון. המערכת כבר מוכנה לגמרה, אך עוד לא נבנה תהליך הטמעה מסודר, והופ, נכנסו לקייץ ואחר כך החגים וכל זה יחכה עוד מספר חודשים עד שהדברים יתחילו לזוז.

 

מהו תהליך הטמעה אפקטיבי

ההתנגדות היא חלק מתוך כל תהליך הטמעה אפקטיבי. בלי התנגדות, סימן שלאנשים לא איכפת, האתגר הגדול הוא לעבור משלב של התנגדות לשלב בו מקבלים את תהליך השינוי, את השינוי בהרגלי העבודה, אך הדרך החדשה בה יש לעבוד.

זה משהו שצריך לעבור כחוט השני משלב התיכנון, ההקמה העבודה עם צוותים השונים והמשתמשים. רק ככה נצליח באמת לייצר תהליכי שינוי בארגונים.

התמונה מתוך Generating Value through Change Leadership


חברת igloo software מציעה מוצרים לסביבות עבודה דיגיטליות בארגונים אשר מאפשרים לארגון לעבוד בקלות ובמהירות בכל התנאים ולמרות הגבלות התנועה וההסגר הביתי. סביבת העבודה של איגלו תורמת לשיפור חווית העובד, תקשורת ארגונית, שיתוף מידע, מסמכים חיים משותפיםפורומים בהם ניתן לרכז בקשות שונות שמגיעות מכל מיני מקומות בארגון. בקלות רבה מאוד ניתן להקים אזורי עבודה לצוותים שיכלו לעבוד יחד בלי צורך להפגש. אזורים לתקשורת עם הארגוןאזורים לעובדים חדשים ועוד מגוון פיתרונות קלים ומהירים ליישום בארגון.

זה הזמן להציע פתרונות יעילים לעובדים.

תוך זמן קצר נוכל להעמיד לרשות הארגון שלכם סביבת עבודה דיגיטלית שתאפשר לכם לעבוד יחד בצורה נוחה ומשמעותית.

צרו איתנו קשר לשיחה טלפנית

קיראו מאמרים וכתבות בנושא איגלו

[/fusion_title][/fusion_builder_column]

מה התחדש בעולם העבודה הדיגיטלית – רשמים מכנס בארה"ב

By |אוקטובר 6th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, הרצאות וסרטוי וידיאו, פנים ארגוני|

את ראש השנה ביליתי בכנס בנושא של סביבות עבודה דיגיטליות בארגונים. הכנס התקיים ב- San Antonio – Texas במהלך הכנס היו הרבה מאוד מרצים מעניינים, מובילי דעה בתחום של מחוברות ארגונית ושוק העבודה העתידי, סיפורים [...]

סגור לתגובות על מה התחדש בעולם העבודה הדיגיטלית – רשמים מכנס בארה"ב

מחוברות עובדים היא מפתח להצלחה ארגונית

By |אוקטובר 6th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, התבוננויות על החיים והארגונים, פנים ארגוני, שיתוף בידע|

נקודות מרכזיות מתוך הרצאה של Jill Christensen,  מומחית בנושא מחוברות עובדים מחברת הספר:  If Not You, Who? Cracking the Code of Employee Disengagement (Second Edition) Paperback – January 2, 2017   הרצאה זאת ניתנה במסגרת כנס Digital [...]

סגור לתגובות על מחוברות עובדים היא מפתח להצלחה ארגונית

סרטון – איך תקשורת דיגיטלית דו כיוונית מביאה ערך לארגון

By |אוגוסט 5th, 2018|Categories: Igloo, הרצאות וסרטוי וידיאו, כללי, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, פנים ארגוני, קהילת לקוחות, קהילת מומחים|

בכנס של HRUS ביוני 2017 הרצאתי בנושא תקשורת דיגיטלית דו כיוונית בארגון. ההרצאה מציגה 4 שימושים מרכזיים לסביבות עבודה דיגיטליות בארגון, ומראה את הערך שארגון מקבל מבחינת חווית עובד, מחוברות עובדים, שיפור והתייעלות של תהליכים [...]

סגור לתגובות על סרטון – איך תקשורת דיגיטלית דו כיוונית מביאה ערך לארגון

איפה באמת האתגר על הטמעה ויצירת שינוי התנהגות

By |אוגוסט 1st, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, התבוננויות על החיים והארגונים, ידע תומך תהליכים ארגוניים, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, שיתוף בידע|

בשנים האחרונות אני עובדת עם מוצרים שקל מאוד להשתמש בהם. העולם שלנו השתנה והיום כל אחד עם קצת ידע טכני יכול להקים לעצמו סביבת עבודה דיגיטלית. אחד הלקוחות שלי אמר על המוצרים שאני עובדת איתם, [...]

סגור לתגובות על איפה באמת האתגר על הטמעה ויצירת שינוי התנהגות

סביבת עבודה דיגיטלית לצוות

By |מאי 29th, 2018|Categories: Igloo, ארגוני היי טק, ידע תומך תהליכים ארגוניים, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, פנים ארגוני, שיתוף בידע|

איך להתמודד עם גודש של משימות ושל מידע האם קרה לך שביקשו ממך להוביל פרויקט חדש? קיבלת הזמנה להצטרף לקבוצת עבודה, פרויקט או וועדת היגוי בנושא מסוים? מה עכשיו? איך אפשר לתכנן ולהיערך בלי לאבד [...]

סגור לתגובות על סביבת עבודה דיגיטלית לצוות

קליטת עובד חדש או סוציאליזציה ארגונית – onboarding

By |אפריל 26th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, ידע תומך תהליכים ארגוניים, קהילת מומחים|

הרבה נכתב ונאמר על החשיבות של קליטה טובה של עובדים חדשים בארגון והקשר להשתלבות שלהם בארגון, בתרבות הארגונית וביצירת תחושת שייכות ותחושת ביטחון. פעמים רבות כאשר מדברים על תהליך קליטת עובד מדובר על הימים הראשונים [...]

סגור לתגובות על קליטת עובד חדש או סוציאליזציה ארגונית – onboarding

בוא נעשה פסח בסביבות העבודה הדיגיטלית בארגון

By |מרץ 26th, 2018|Categories: Igloo, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, פנים ארגוני|

אחד הדברים שמאפיינים את התקופה הזו של פסח היא הצורך לשנות, להתחדש לרענן. להוציא החוצה את כל הדברים הישנים שכבר לא נגענו בהם שנה שלמה, לעשות ניקיון יסודי לקראת הקיץ שמגיע עלינו. השנה, בחרתי לעשות [...]

סגור לתגובות על בוא נעשה פסח בסביבות העבודה הדיגיטלית בארגון

איך לתעל את חכמת ההמונים לתועלת הארגון?

By |פברואר 25th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, ארגוני היי טק, חכמת ההמון בארגונים|Tags: , , |

המושג חוכמת ההמונים הפך בשנים האחרונות לשם נרדף לידע שניתן לקבל מקבוצה. חוכמת ההמונים באה לידי ביטוי בוויקיפדיה, באתרים כגון tripadvisor, stackoverfolw  בכל רשת האינטרנט, בקבוצות פייסבוק וווצאפ. נשאלת השאלה איך אנו לוקחים את היופי [...]

סגור לתגובות על איך לתעל את חכמת ההמונים לתועלת הארגון?

שתפו את המאמר הזה, בחרו את הפלטפורמה שלכם!

אודות המחבר:

אני אוהבת לכתוב, יש ימים שיש לי את זה, משהו שראיתי, משהו שמישהו אמר, פיתאום בא לי לכתוב משהו קטן, איזה רעיון איזו מחשבה. מקווה שתהנו מהמחשבות שלי. :-) ואם יש שגיאות כתיב... גם זה חלק ממני, למרות שאני מאוד משתדלת... הכי כייף זה לקבל תגובות, אז יאללה איזה פירגון קטן, שיתוף באיזה רשת חברתית - תמיד נעים...
עבור למעלה