את הפוסט הזה כתבתי ביום שישי , 5/9/08, 00:33.

היום, בשנת 2014 – אני יכולה לומר – יש פיתרון טוב, אמיתי, נוח וזמין לבעיה שמוצגת כאן. הפיתרון הוא Jive – מוצר לרשת חברתית פנים ארגונית אשר מתחבר למייל בצורה שלא האמנתי בשנת 2008 שניתן יהיה.

אני מייצגת מוצר זה בישראל, ואשמח להיפגש איתכם עליו.

32 תגובות היו עליו בבלוג ב- cafe themarker – לא על הידע לבדו

אפילו קבוצה קטנה של שניים שלושה אנשים מעבירים ביניהם הרבה מאוד ידע.
מעבירים מיילים הלוך ושוב – ההוא אמר ככה, אנחנו נעשה ככה, מה אתה אומר על זה או על אחר, או תבצע את המשימה הזו, ביצעתי את המשימה…..

המיילים מכילים המון ידע. 
רעיונות מחשבות של אנשים,
ניסיון ולמידה מכל מיני אירועים.
משימות שיש לעקוב אחריהן
קבצים ומסמכים אין ספור בהמון גירסאות.

מי מאיתנו לא מצא את עצמו שולח את אותו מסמך הלוך ושוב לאחרים לתגובות, לתיקונים והערות.

ומי מאיתנו לא משקיע שעות על גבי שעות בחיפוש של מיילים שכתבנו וקיבלנו.

אך האם ניתן ללכוד את כל הידע הזה?
האם ניתן במקום לנהל מיילים לנהל תקשורת בערוץ אחר – אולי בקבוצת דיון?

אחד הלקוחות שלי רוצה ללכוד את כל המיילים בארגון, לנהל גם את התקשורת בין שניים שלושה אנשים באמצעות כלים של פורטל ארגוני.

כלומר, להחליף את שולחן העבודה שלנו המבוסס על יומן, מייל, למדקדקים גם משימות באוטלוק, ותיקיות במחשב האישי או ברשת הארגונית. בשולחן עבודה מבוסס על SHARE POINT – פורטל של מיקרוסופט.

האם זה אפשרי? האם זה יעמוד במבחן המציאות?

הרי ניתן בקלות לבנות אתר לשני אנשים.

באתר יהיו:
כל המשימות
כל המסמכים
יומן של פגישות
ובקבוצת דיון ינהלו את התקשורת ביניהם.

 ואפשר אפילו לבנות דף אישי…

 ככביכול מה הבעיה? אין קל מזה – הטכנולוגיה מאפשרת.

 אבל… אני תוהה ביני לבין עצמי האם זה יישים? האם זה יהיה שימושי? האם העלות מבחינת זמן שאנו צריכים להשקיע בניהול הידע שווה את ההשקעה?

 הרי המייל כל כך זמין לנו, הוא שולחן העבודה האמיתי של כל אדם. כל כך פשוט לשלוח מייל לאדם אחר או לקבוצת אנשים, ולשלוח שוב ושוב את אותו מייל…

וגם הרבה יותר נוח לקום מהכיסא, להרים טלפון לשאול מישהו.

אני די סקפטית. נוטה לחשוב שניהול הידע, ארגון הידע מצליח בעיקר במקרים שהידע הוא מורכב, שהוא חוסך זמן משמעותית, ויותר מהכל שהוא מאפשר להגיע לאנשים שאנו לא רואים על בסיס יומיומי.

כלומר – אנשים שעובדים רחוק אחד מהשני (פיזית), אנשים שצריכים לתת מענה אחיד על אותו המידע, אנשים שעובדים בסביבות בהם יש דינאמיות כל הזמן בידע כך שלא ניתן לזכור הכל. אנשים אילו – ניהול הידע אכן שווה את ההשקעה. נותן את הערך המוסף.

 אבל מה אם היום יומם? האם לנצח שולחן העבודה שלנו יהיה המייל?

 מה אתם אומרים? איזה התנסות יש לכם בעניין?

את הפוסט הזה כתבתי ביום שישי , 5/9/08, 00:33.

היום, בשנת 2014 – אני יכולה לומר – יש פיתרון טוב, אמיתי, נוח וזמין לבעיה שמוצגת כאן. הפיתרון הוא Jive – מוצר לרשת חברתית פנים ארגונית אשר מתחבר למייל בצורה שלא האמנתי בשנת 2008 שניתן יהיה.

אני מייצגת מוצר זה בישראל, ואשמח להיפגש איתכם עליו.

32 תגובות היו עליו בבלוג ב- cafe themarker – לא על הידע לבדו