פוסט זה נכתב יום ראשון, 6/4/08, 23:56
10 תגובות היו עליו בבלוג ב- cafe themarker – לא על הידע לבדו

התוצר המרכזי והמוחשי ביותר של תהליכי ניהול ידע הוא האתר או הפורטל – המקום אשר משקף את התוצרים ואת התהליכים.

הרבה פעמים אנשים מסתכלים על התוצר – שעבדו עליו שנה שלמה – ומגיבים לחיצוניות שלו.

"האתר לא מזמין
הדף ניראה חיוור מידי
הדף לא מספיק מושך את העיין
הוא לא מספיק ….עושה לי את זה…"

הם רוצים אתרים עם כוכבים נוצצים, עם תמונות מרגשות, ובעיקר שיעשה להם משהו.

איפה יש להשקיע את המשאבים – באריזה, בפונקציונאליות או בתוכן?

להשקיע באריזה:

לרכוש תמונות אשר משקפות מסר רלוונטי – כן כן לרכוש – כי תמונות טובות באמת אי אפשר "לגנוב" ובטח לא בארגונים
להשקיע בעיצוב אשר יזמין ויעורר
לדאוג לויזואליות ולממשק המשתמש

להשקיע בפונקציונאליות:

לדאוג שממשק המשתמש יהיה ידידותי
לדואג שיהיה קל ונוח להזין תכנים
לוודא שהאתר הוא לא רק פרוספקט אלה גם מקום לדיאלוג – פורומים, תגובות
לדאוג שניתן יהיה בקלות להתאים את האתר לשינויים בתוכן ובתכנים שאנו רוצים להציג
לדאוג לגמישות רבה בתהליך הבנייה וגם לאחר מכן
לבחור בכלי בעל יכולות מובנות רבות

להשקיע בתוכן:

לבנות תהליכי ניהול ידע נכונים אשר ילכדו את הידע הרלוונטי ביותר למשתמשים
לזהות צרכים, ולהציע פיתרונות טובים
לכתוב את התכנים בצורה ברורה ומובנת לכל
להבנות ידע גלוי אשר קיים ולא מאורגן – ולהנגישו למשתמש
לאסוף את הידע הסמוי – היקר מפז – שקשה מאוד להגיע אליו

או אולי בכלל צריך להשקיע באנשים:

לבנות בעלי תפקידים שידאגו להמשיך בתהליכים לאורך זמן
ללמד את הארגון לשתף בידע ולעודד דיאלוג ארגוני
או אולי בטכנולוגיה שתתמשק לכל המערכות בארגון ותדע להכין לבד קפה.
או אולי להשקיע בשיווק וקידום של הפיתרון בארגון

יש כל כך הרבה דברים לעשות  – כל כך הרבה ממדים שאליהם יש להתייחס אך, אני מרגישה לפחות, שהאנשים שעומדים מאחורי האתר נוטים להשקיע יותר משאבים במקום שקל ואינטואיטי להם יותר.

יש שיבחרו בויזואליות, יש שיבחרו בפונקציונאליות, יש שיעמיקו את תהליכי השיתוף…..

 בתור ארגון – איפה תשקיעו את המשאבים?

ובתור משתמשים מה חשוב יותר הויזואליות או התוכן?
אם הייתם צריכים לבחור – איפה אתם הייתם משקיעים?

 לחצו לקריאת 10 תגובות