1שנה טובה

שנה חדשה תכף מתחילה, עונת שליחת הברכות החלה. פעם זה היה בדואר, אחר כך במייל, והיום – רשימת שיגור בווצ אפ – כמה פשוט, וקל….  עשינו מהר וי על המשימה, פספסנו אולי את השיחה העמוקה יותר שהייתה יכולה להיות בטלפון, אבל זה עדיף מכלום, לא?

בשבילי שנה חדשה, זה לחשוב קודם כל על השנה הקודמת. התחלתי את השנה כשאני מאמינה שמשהו טוב יקרה, וזה אכן קורה. לפני שנתיים התחלתי עם חלום, או ייעוד, להביא את העולם של רשות חברתיות, תקשורת דו כיוונית, הגמשה של הארגון וחוכמת ההמון בארגונים ולקדם ארגונים בעוד צעד אחד במסע הזה.

לא היה קל, אבל היה מרתק. חברת היי טק גלובלית שאנו עובדים איתה, ממשיכה להפנים את "הקטע הזה" של קהילות. התחלנו במשהו אחד, הצליח מעל ומעבר למצופה, ועכשיו ממשיכים לשלבים הבאים.

הייתה גם חברת היי טק אחרת, גם כן גלובלית, שניסתה, ראתה, הבינה, אבל החליטה שהם עדיין לא שם. למה? אולי כי ההנהלה לא מספיק תמכה ושמה את הנושא הזה בפוקוס? אולי הבשלות בארגון לוקחת זמן? כנראה שזה צרוף של הרבה דברים, הניצנים כבר נבטו, ועם הזמן והבשלות, זה יקרה.

כמה דברים שהתחדדו לי במהלך השנה הזו ורציתי לשתף אתכם:

ביסים קטנים –  לפעמים מרוב התשוקה להראות את העולם עם האפשרויות הבלתי מוגבלות, רוצים לעשות את הכל, זה לא יוצא. בעולם של שינויים, בעולם של טכנולוגיה חדשנית, חשוב מאוד לדעת להתאים את עצמך ללקוח – זה מאוד קל להגיד… אבל לעשות??? מתי זה יותר מדי? מתי זה בדיוק בזמן? מתי הלקוחות מקבלים מענה רק למה שהם רואים בטווח הקצר, ומתי אני לוקחת אותם למחוזות שהם לא ידעו לחזור מהם?

להתחיל בקטן ולנסות – זה לא חדש, אבל כל כך נכון, לעשות משהו אחד מוצלח, לתת לו לשקוע ולהמשיך הלאה לשלב נוסף. לגדול בצורה ספיראלית והדרגתית – שהארגון יכול לבלוע, שאנחנו יכולים לבלוע.

לחפש הנהלות (ואנשים! ) שרוצות ומבינות את היתרון של תקשורת דו כיוונית – זה עוד אתגר, למצוא את האנשים שמבינים מה על מה אנו מדברים, מבינים את האתגרים שעומדים בפני ארגונים בימים אילו. למצוא אנשים שרוצים לעזור לארגון להיות מותאם לקליטת דור של צעירים, דור שמצפה שתהיה לו במה להגיב ולשתף, מנהיגות שתאפשר צמיחה וביטוי של ידע וניסיון של כל העובדים. חשוב למצוא אנשים אשר רוצים לאפשר לתקשורת דו כיוונית לזרום (בגבולות הפתיחות של הארגון).

לחפש אנשים שמקדמים חדשנות, תהליכים פחות היררכיים, מנהיגות ארגונית, דיאלוג – יש אנשים בארגונים שמתחילים להבין שהארגונים צריכים להשתנות כדי להתאים עצמם טוב יותר למה שקורה בסביבה, לאתגרים של שוק דינאמי ודיגיטלי. יש ארגונים שמבינים, יש כאלה שמתחילים בצעד אחד קטן. ואיתנו יתנו צעד נוסף אשר יקדם את הארגון שלב נוסף בדרך להיות ארגון מחובר – מחובר לעובדים, מחובר ללקוחות, מחובר להנהלה.

ללמד ולסייע ולקדם טרנספורמציה דיגיטלית –  בקורס שהשתתפתי של ג'ון סטטפר הבנתי שאחד התפקידים המרכזיים שלנו הוא לתת כלים פרקטיים לאנשים ולארגונים להתקדם את הצעד הנוסף הדיגיטלי הזה. לא כולם יודעים איך להתנהל במדיה הזו בהקשר הארגוני, ואחד התפקידים שלנו הוא להכשיר, להנחת ולהדריך.

זה חתיכת מסע! מסע של חדשנות ארגונית, מסע של חדשנות טכנולוגית, מסע של למידה, ומסע עם הצלחות וגם לא נעים לומר, כמה דברים שלמדתי בדרך הקשה. מסע שנמשיך לצעוד בו בשנה החדשה.

אז לשנה החדשה, נאכל לכל אחד מכם שקורא, הצלחה במסע האישי שלו!

להתקדם לעלות עוד מדרגה.

שנה טובה,

גלית גנאור