מהפכת המובייל שהנגישה את האפליקציות לכל אחד, בכל מקום ובכל גיל, הנגישה פידבק רציף של לקוחות בעזרת חכמת ההמונים בכל הקשור לאיכות התוכנה ומרכיביה, ושינתה את זירת פיתוח מוצרי תוכנה מקצה לקצה בקצב הולך וגובר בכל הקשור לצד הביקושים. גם עולם ייצור מוצרי תוכנה מתאפיין בפעלתנות יתר עד כדי דינמיות ותזזיתיות, על כל נגזרותיו.  ניהול מוצר, הנדסת מערכת, קידוד ובדיקות נהיה מורכב ומאתגר, החל בענן, מערכות Open Source , איפיון דרישות מוטה שוק, דרך טכניקות פיתוח, וכלה בבדיקות על מגוון פלטפורמות ברמת התוכנה.

למרות כל הכאוס בצד הביקוש ובצד ההיצע, ניתן למצוא מכנה משותף ברור ומוחלט שמחבר ומפריד, מפשט ומסבך, קושר ומתיר בין הביקוש לבין ההיצע – הידע הטכנולוגי החברתי  – ובצורה יותר פרטנית: הידע הקיים ברשת באופן פורמלי וא-פורמלי .

בפרק זה נתחקה אחר מחזור פיתוח חיי מוצר תוכנה SDLC, כיצד הידע החברתי הסמוי והגלוי, מסייע מחד ומאתגר מאידך, את כל המימדים הקשורים ביצירתו, מה השתנה לעומת העבר ומה צופן העתיד.

הפרק עוסק בתהליכי פיתוח של תוכנה –  SDLC (Software Development Life Cycle) ומציג מספר מודלים של פיתוח תוכנה כגון מודל מפל המים (waterfall) מודלים של פיתוח זריז אג'ייל (agile), יתרונות המודלים והאתגרים שלהם מתוך נקודת המבט של ניהול הידע בתהליך.

אחת המסקנות המענייניות היא שניהול ידע בארגוני פיתוח מקטין סיכונים באופן ישיר מכיון שהוא מטפל בנקודות הבאות, שמוזנחות בתכנון ובמימוש אסטרטגיית הפיתוח:
1. אפקט ההתיישנות שמתעצם כתוצאה מהתפתחות הידע המתגברת.
2. חוסר בידע חדש והעלות האלטרנטיבית הגבוהה יחסית בהשגתו.
3. אפקט השכחה המוביל להיווצרות באגים שבדיעבד יכלו להימנע.
4. אנשי מפתח בעלי ידע אינם זמינים בכמות ובקצב הנדרש, כתוצאה מביקוש יתר לשירותיהם.

 

רוצים לשמוע עוד?

מוזמנים למפגש שאנו מארגנים ביום שלישי 6/3/2018 בתל אביב

פרטים על המפגש: Knowledge to Innovation Meetup

הספר:

KM2017- book

ניהול ידע בישראל 2017 בנושא שיתופיות

ספר שלישי בסדרה

בהוצאת פורום ניהול הידע בישראל 2017

ניתן לרכוש את הספר לאנשים פרטיים או ארגונים בפורמט קשיח או דיגיטלי דרך עמותת פורום ניהול הידע. מוזמנים לפנות אלי לפרטים נוספים.

Comments

comments