54157190_l_1200_highידע זה כוח? שיתוף ידע זה כוח!

בשורה התחתונה, "מודל הלמידה 70:20:10" מלמד אותנו שרק 10% מהידע והמיומנות המקצועית של העובדים שלנו מבוססים על תהליכי למידה פורמאליים שנוהלו על ידי מישהו שהחליט עבורם מה הם צריכים לדעת על מנת לבצע את תפקידם בצורה הכי טובה שהם יכולים.

אם כך, אז בחשבון פשוט אפשר להגיד ש-90% אחוז מהידע הקריטי הזה שבזכותו העובדים שלנו מפתחים מוצרים, נותנים שירות או ממציאים את הדבר הגדול הבא – נוצר על ידם ונשמר בדרך כלל בראשם ובניסיונם האישי.
כלומר, רוב המשאב החשוב ביותר בארגון – לא מנוהל, לא נגיש, לא מתוקף וכמובן לא נשמר באף מאגר ידע כאשר העובדים עוברים תפקיד או עוזבים את הארגון.

במסגרת מגמת השטחת ההיררכיה הארגונית המסורתית, ארגונים רבים בעולם הטמיעו תפיסת ניהול ידע חדשה שבה הידע המקצועי של הארגון שנוצר למטה, עולה למעלה ומתוקף בשוטף באמצעות מנגנונים המבוססים על חוכמת ההמונים.

אחד הפתרונות המעניינים והחדשניים ליישום תפיסה זו היא פלטפורמת PROCOMZO שפותחה (בישראל) בדיוק עבור אתגרי ניהול הידע הללו .

PROCOMZO https://procomzo.com היא פלטפורמה ארגונית לניהול ושיתוף ידע מקצועי, המאפשרת לנהל בצורה פשוטה את הידע הפורמאלי, אך בעיקר את הידע הלא פורמאלי של הארגון, כגון: תובנות, שאלות ותשובות, לקחים, טיפים, המלצות, רעיונות, תהליכי עבודה, מסמכים, אובייקטי למידה ועוד.

בנוסף לשמירת כשירות מקצועית במציאות משתנה ושימור הידע בארגון, PROCOMZO מאפשרת לאתר פערי ידע באמצעות דוחות BI מובנים, לחלץ ולנהל ידע חבוי, לאתר ולהעצים מומחים, לקיים דיוניםThe Feed מקצועיים עם משתמשים מכמה דיסציפלינות, להימנע מהמצאת הגלגל כל פעם מחדש ועוד.

 

 

 

PROCOMZO מציגה לכל עובד בארגון מרכז ידע אישי (Feed) המאפשר לו ללמוד ולהתעדכן במקום אחד ובצורה ממוקדת בכל מה שחדש ורלוונטי עבורו בתחום העיסוק המקצועי שלו, לשתף תובנות ולשאול או לענות על שאלות שלאו דווקא מתחום העיסוק או היח' הארגונית שלו ועוד. לדוגמא: עובד בתחום הייצור יכול לשתף תובנה שרלוונטית לעובד בתחום השיווק ועובד מתחום הכספים יכול לענות על שאלה בנושא תקציב ששאל עובד מתחום הפרסום.
כך, מתאפשרים תהליכי חשיבה משותפים ויצירתיים, המייצרים ידע חדש ופתרונות ייחודים לסוגיות מורכבות.

 

Insight Pageאחד המנגנונים הייחודים של הפלטפורמה הוא ציון ה-IQ של העובד שתפקידו לעודד תהליכי שיתוף ידע איכותיים. ככל שעובד משתף יותר תובנות (Insights) ועונה על יותר שאלות (Questions) – כך הוא צובר מוניטין מקצועי המוצג באמצעות ניקוד IQ אישי המורכב מציון כמותי וציון איכותי של התוכן, שנקבע על ידי חוכמת ההמונים.
ניקוד ה-IQ יצביע להנהלת הארגון על המומחים המהווים מוקדי ידע חשובים בארגון שאותם כדאי לתגמל ובכך לעודד את המשך שיתוף הידע.

PROCOMZO פותחה עבור מגוון רחב של ארגונים בסדר גודל של מאות עד אלפי עובדים, או ארגונים מבוזרים בעלי סניפים מרוחקים שרוצים לשתף את הידע בקלות וביעילות.

 

 

 

 

 

הכותב: אופיר גולדשמידט, מייסד ומנכ"ל PROCOMZO  בע"מ




Comments

comments