הסיפור מאחורי ההקמה של קהילת פאי 

הסיפור האישי שלי עם פאי, או איפ"א, התחיל כבר לפני מספר שנים. אני חברה באיפ"א – ארגון היועצים הארגוניים, כבר שנים רבות, ופעמים רבות היו לנו שיחות בנושא של קהילה, העמקת הקהילתיות ואיך מפתחים קהילה דינמית. 

בשנת 2018, איפ"א יצאו למסע הגדרה מחודשת של הפעילות שלהם. בתוך התהליך הזה, התקבלו כמה החלטות מאוד מרכזיות וביניהם, לעבור מתפיסה של ארגון שמיועד רק עבור יועצים ארגוניים בעלי תואר שני עם התנסות בייעוץ, לרשת פתוחה של כל העוסקים בשינוי ובפיתוח ארגוני. בתוך התהליך האסטרטגי הזה, בהובלת איתן אור, הוחלט של שינוי שם הארגון ל-פאי  קהילה לשינוי ולפיתח ארגוני. השלב הבא במימוש החזון היה ליצור בית דיגיטלי חדש שיחליף את האתר הותיק. 

איפ"א הייתה תמיד קהילה, קהילה של יועצים ארגוניים, ברובם עצמאיים אשר היו נפגשים באופן קבוע בכנס השנתי ובפעילויות הלמידה של איפ"א U. היו כמובן אתר ורשימת דיוור של כמה אלפי אנשים ואפילו דף פייסבוק 

אז נשאלת השאלה  האם באמת אפשר להעמיק את הקהילתיות של הרשת החברתית הזאת? מה צריך לקרות כדי שפאי תהיה באמת רשת חברתית של כל העוסקים בשינוי ארגוני? 

בשאלות אלו עסקו צוותי השיווק והאסטרטגיה של פאי. המסקנה הייתה שכדי להקים קהילה או רשת אמיתית צריך הרבה יותר מאשר קבוצת פייסבוק. וככה התחיל המסע המשותף שלנו, עם קהילת פאי.

בחודש דצמבר 2018 נבחר הפתרון – רשת חברתית המבוססת על הפלטפורמה של igloo – חברה קנדית שמציעה סביבות עבודה דיגיטליות לארגונים, ומאפשרת גם להנגיש חלק מהתוכן לציבור הרחב. כלומר יש פה פתרון אשר מציע גם מקום סגור לחברי הקהילה וגם מקום פתוח שמחליף אתר אינטרנט, בו ניתן לשתף כל סוג של תוכן. 

כאן אתם יכולים לקבל הצצה לחלקים שפתוחים לציבור הרחב:

https://pai.pai-net.org.il 

דף הבית

pai-home 

pai-home2

איך הגענו לזה? 

תהליך מובנה ומסודר שהובלנו הביא את פאי למצב שבו מרגע ההחלטה ללכת על הפתרון ועד שהושק, עברו 4 חודשים בלבד!  

pai - process

ההקמה של קהילת פאי  

שלב ההקמה נמשך כחודש עד חודש וחצי. מכיוון שאנו משתמשים בתשתית בשלה (igloo), לא היינו צריכים להתחיל ולפתח שום דבר, רק לארגן את הדפים ואת הרכיבים. השיטה היא מאוד גמישה, ומבוססת על יישום רכיבים קיימים. למשל לוח אירועים מוכן, כל מה שצריך זה לבחור היכן למקם אותו ואיך אנו רוצים שהוא יוצג.. כנ"ל לגבי כל רכיב אחר 

כדי שהכל יהיה מאוד יפה ומעוצב, עבדנו עם מעצבת שיצרה את השפה העיצובית ואת כל התמונות, שגם אותן הטמענו בקלות. 

האבנים המרכזיות של הקהילה מופיעים במרכז: 

 pai-topics

פיתוח למידה – זה אזור בו ניתן לצפות באירועי הלמידה של פאי, בתכנים ומצגות מתוך אירועי הלמידה (אזור זה סגור רק לחברי הקהילה) ויצרנו שם גם אזור שחברי הקהילה יכולים לשתף בבלוגים. יש פה שילוב של תוכן שאנו מזינים יחד עם תוכן של חברי הקהילה. 

לתוך התבנית הללו התחלנו מהר מאוד להזין תוכן  מאמרים היו קיימים באתר של איפ"א פשוט העברנו אותם.  

חומרי הלמידה  נשלחו במיילים למי שהשתתף בלבד אך היום הם זמינים דרך האתר לכל חברי הקהילה. 

עבדנו בעבודה צמודה מאוד עם יוליה סרוסי, מנכל"ית פאי בארגון והבנייה של התוכן והתנסינו גם בהזנה של אירועים ומפגשי למידה. 

ותוך כדי עשינו הרבה מאוד תיקונים קטנים של איך בדיוק אנו רוצים שהדפים יראו עד שהגענו לתוצר שהיה מתאים. זה היופי בסביבה של איגלו. לא צריך מסמך אפיון מקיף אשר כולל את הפונקציונליות של כל רכיב ורכיב, לא צריך לחשוב מראש מה יהיה אם… פשוט עושים משהו, אם סבבה, אחלה, אם לא אז יש הרבה דרכים לארגן את זה אחרת בתוך המערכת.  

שיתופי פעולה והזדמנויות  המטרה היא שחברי הקהילה יכולים לשתף בכל מיני הזדמנויות שונות, ושיתופי פעולה. אז בחרנו ברכיב של פורום דיונים ויצרנו תבנית מאוד בסיסית כדי שכולם יזינו את המידע על ההזדמנות בקלות. אזור זה הוא פתוח רק לחברי הקהילה. 

קהילות מדברות  אתר פאי הוא גג למספר קהילות. כאן ניתנת אפשרות לכל מנהל קהילה להגדיר איך תיראה הקהילה שלו ומה הפעילות שהוא רוצה שתתרחש בקהילה שלו. אזור זה הוא עדיין בהתהוות, הגמישות הקיימת מאפשרת לקהילות האלה לצמוח ולהשתנות בהתאם לפעילות שתהיה בהן. למשל, האם הם רוצים רק מקום לשיח כמו פייסבוק? אולי מקום לחדשות של הקהילה וליצירה של הזדמנויות שונות? אולי מאמרים ובלוגים? כל קהילה יכולה לבחור לעצמה מתוך מגוון האפשרויות איך היא רוצה לייצר את ההנעה והתנועה אצלה בקהילה. גם אזור זה פתוח רק לחברי הקהילה. 

איתור מומחה  זה אחד מאבני היסוד של הקהילה  וגם של איפ"א  רשימה של כל היועצים הארגוניים, מובילי השינוי בארגונים. לכל חבר בקהילה יש דף של פרופיל אישי שבו הוא יכול לספר על המומחיות שלו. בנוסף, מומחים שמפרסמים תוכן או מגיבים לתוכן צוברים נקודות. נקודות אילו מייצרות עבורם את המוניטין הדיגיטלי. 

הנה דוגמה לפרופיל של חבר קהילה 

 

 Eitan-Profile

 

אז שלב ההקמה יחד עם גרעין תוכן ראשוני כולל מספר לא מבטל של שינויים ימינה ושמאלה של התפריטים, הדפים, הרכיבים בכל דף, וכמובן התכנים.  

גרעין תוכן ראשוני והשקה שקטה 

שלב גרעין התוכן הראשוני כלל העברה של כל התכנים שהיו חשובים לנו מהאתר הישן ביניהם כ- 60  מאמרים שפורסמו כבר. כל מאמר עלה עם קיטלוג מחודש של הנושאים. ככה למשל ניראה למאמר אחד: 

 article

 

העברנו גם סיכומי ישיבות של הנהלות ומידע כללי על פאי במסגרת של על הקהילה. 

היה לנו מאוד חשוב שיהיה קל למצוא את המאמרים הללו אז מעבר לחיפוש מלא בכל תוכן האתר הוספנו גם חיפוש לפי מילות מפתח: 

pai-search 

 

היה לנו חשוב מאוד לקבל מהר מאוד פידבקים מחברי הקהילה כדי שנוכל לדייק את המבנה, לכן התחלנו להזמין אנשים להצטרף עוד לפני שזה היה גמור ומושלם, להזמין אותם לתת הערות, להתנסות ולעדכן בהתאם. 

באזור של שיח פאי התחלנו לייצר דיונים עם חברי הקהילה סביב פעילויות וחומרים שפורמסו. ממש כמו בפייסבוק גם כאן יש דרך להגיב ולשתף בקלות רבה.

ואז קיבלנו פייבדק מהמשתמשים שדף הבית לא מספיק ברור ומאורגן, אז בכמה דקות שינינו את כל המבנה של דף הבית כדי שיתאים לתכנים ופידבקים שמגיעים מהמשתמשים 

 pai_chat

השקה דיגיטלית של קהילת פאי

 בשעה טובה, בדיוק 4 חודשים אחרי שהתחלנו, אנו כבר בשלים להציג את זה לכולם, תיכנו תהליך השקה אשר כולל שליחה של מספר טיזרים לחברי הקהילה, והם מצביעים ברגליים!

40% נרשמו בשבועיים הראשונים של ההשקה, חלק מהחברים חידשו פעילות, והשאר בדרך. 

בהחלט עמדנו ביעדים שהוגדרו לתהליך ההשקה!

אנו ממשיכים במלוא המרץ להזמין אנשים חדשים ולתקשר את הפעילות המתקיימת באתר. 

השקה דיגיטלית תמיד מעוררות שאלות  האם מספיק הגיעו ונרשמו? האם זה באמת נותן מענה? האם יתחילו להשתמש? מרבית האנשים שראו את הקהילה התלהבו ממנה מאוד, מהעיצוב המזמין, מהקלות של יצירת תוכן והנגישות.  לכן אנו לא מסתפקים רק בהשקה דיגיטלית, אלה גם מציגים את האתר בכל אחד ממפגשי הלמידה של חברי הקהילה. 

הדרך ליצירה של קהילה רק מתחילה, האתגר הגדול הוא באמת ייצר פה מקום שהוא חי, דינאמי ותוסס. קודם כל חשוב שאנשים יעדכנו את הפרופיל שלהם, יכתבו על עצמם. לאחר מכן אולי ישתפו באיזה מאמר או סיפור על פרויקט, יעלו שאלות לדיון ועוד. זה תהליך שיקח עוד זמן, כי תהליך צמיחה של קהילות הוא לא אירוע חד פעמים ניתן לקרוא עליו במאמר הזה 

השקה בכנס פאי  

השקה הגדולה תעשה בכנס השנתי של פאי, וזאת תהיה ההזדמנות שלנו באמת לדאוג שכולם יכנסו לתוך האתר, יחוו אותו, יתנסו בו ויהנו ממנו 

הטמעה ושינוי ההרגלים  

שינוי ההרגלים הוא תהליך שייקח לנו עוד כחצי שנה לפחות להתחיל לראות אותו, לראות את האנשים מתחילים להעלות תכנים, מייצרים ביניהם אינטראקציות. יש לנו את כל התשתית עבור זה, ומחוייבות החברים לקחת חלק. מי ייתן ונמשיך לגדול ולצמוח. 

אז תעקבו אחר קהילת פאי, ואם אתם מובילים שינויים בארגונים מזמינים אתכם גם להצטרף. 

https://pai.pai-net.org.il 

 

אז המון תודה לד"ר איתן אור, יו"ר פאי ומנכ"ל Tack , ליוליה סרוסי, מנכל"ית פאי, לצוות האסטרטגיה והשיווק של פאי על החזון והאפשרות להקים קהילה כזאת, על ההזדמנות ללכת לעשות שינוי עמוק ואמיתי בתוך ארגון שקיים כבר 30 שנה, ולהפוך אותו למשהו הרבה יותר צעיר, דינאמי ומתחדש. מי ייתן והחזון של כולנו יהפוך למציאות!

רוצים משהו כזה אצלכם בארגון? רק תגידו ונשמח לעזור! 

 מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם:

סרטון – קהילת לקוחות

מאמר – קהילות, קהילות, קהילות

 


חברת igloo software מציעה מוצרים לסביבות עבודה דיגיטליות בארגונים אשר מאפשרים לארגון לעבוד בקלות ובמהירות בכל התנאים ולמרות הגבלות התנועה וההסגר הביתי. סביבת העבודה של איגלו תורמת לשיפור חווית העובד, תקשורת ארגונית, שיתוף מידע, מסמכים חיים משותפיםפורומים בהם ניתן לרכז בקשות שונות שמגיעות מכל מיני מקומות בארגון. בקלות רבה מאוד ניתן להקים אזורי עבודה לצוותים שיכלו לעבוד יחד בלי צורך להפגש. אזורים לתקשורת עם הארגוןאזורים לעובדים חדשים ועוד מגוון פיתרונות קלים ומהירים ליישום בארגון.

זה הזמן להציע פתרונות יעילים לעובדים לעבודה מרחוק.

תוך זמן קצר נוכל להעמיד לרשות הארגון שלכם סביבת עבודה דיגיטלית שתאפשר לכם לעבוד יחד בצורה נוחה ומשמעותית.

צרו איתנו קשר לשיחה טלפנית

קיראו מאמרים וכתבות בנושא איגלו

[/title][/one_full]

דוח חדש: Forrester June 2020 – החברות המובילות בתחום של פורטל ארגוני

By |אוגוסט 6th, 2020|Categories: Igloo, Social Knowledge, כללי, תקשורת פנים ארגונית|

בחודש יוני 2020 יצא הדוח האחרון של חברת Forester – אשר מנתח את מצב שוק הפורטלים הארגוניים ובודק מיהן החברות המובילות בקטגוריות כלים לאינראנט ארגוני – פורטל ארגוני p style="text-align: left;">The Forrester Wave™: Intranet Platforms, [...]

סגור לתגובות על דוח חדש: Forrester June 2020 – החברות המובילות בתחום של פורטל ארגוני

וובינר – סביבות עבודה דיגיטליות להיום וגם למחר

By |מאי 10th, 2020|Categories: Igloo, Social Knowledge, הרצאות וסרטוי וידיאו|

ביום ראשון 10.5 העברתי יחד עם רעי דישון מ- CommAgain וובינר בנושא של קהילות, סביבות עבודה ועוד.. בוובינר דיבנו על מספר נושאים: מהם המגמות החדשות בעולם הפורטלים הארגוניים? מהי סביבת עבודה דיגיטלית? שאלות מרכזיות שחשוב [...]

סגור לתגובות על וובינר – סביבות עבודה דיגיטליות להיום וגם למחר

4 נקודות על תקופת הקורונה בנימה אישית

By |מאי 7th, 2020|Categories: Igloo, התבוננויות על החיים והארגונים|

  הרבה כבר נכתב ונאמר על תקופת הקורונה, והתלבטתי רבות מה יש לי לחדש שעוד לא נאמר, מה אני מרגישה שקורה לנו בתקופה הזאת, אז לאחר התלבטויות רבות, בוחרת לשתף בכמה הגיגים: שינוי כהזדמנות העולם [...]

סגור לתגובות על 4 נקודות על תקופת הקורונה בנימה אישית

פתרונות לעבודה מהבית בעידן משבר הקורונה

By |מרץ 9th, 2020|Categories: Igloo, Social Knowledge, התבוננויות על החיים והארגונים, ידע תומך תהליכים ארגוניים, כללי, תקשורת פנים ארגונית|

משבר הקורונה העולמי מעמיד את הגלובליזציה באור חדש.  התרגלנו למעברים מהירים בין מדינות, והנה יש ירידה בטיסות, מגבלות וחששות לנוסעים מהמגיפה העולמית. התגרלנו לייצור בכל מקום בעולם ולשינוע סחורות בקלות והנה אנו מתחילים להבין את משמעות [...]

סגור לתגובות על פתרונות לעבודה מהבית בעידן משבר הקורונה

שיפור תהליכי העבודה באמצעות סביבת עבודה דיגיטלית

By |מרץ 9th, 2020|Categories: Igloo, ידע תומך תהליכים ארגוניים, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים|

סביבת עבודה דיגיטלית בארגון יכולה לתרום לשיפור של תהליכי עבודה ובעיקר לחיזוק ממשקים בין יחידות בארגון.  בוובינר שהנחתה Jocelyn Flint‍ מחברת Academic Travel Abroad היא מספרת על מספר על מקומות בהם יישום סביבת עבודה דיגיטלית שיפר את ממשקי [...]

סגור לתגובות על שיפור תהליכי העבודה באמצעות סביבת עבודה דיגיטלית

וויקי בארגון – למה זה כדאי?

By |מרץ 1st, 2020|Categories: Igloo, Social Knowledge, Workplace, ידע תומך תהליכים ארגוניים, רשתות עסקיות, תקשורת פנים ארגונית|

וויקיפדיה הוקמה לפני כ- 15 שנה, ועם הזמן היא צברה תאוצה גדולה מאוד. היום כבר ברור שלכל דבר שאנו מחפשים, נמצא תשובה ממוקדת ואיכותית בוויקפדיה. היא הפכה להיות המקור הראשון לידע בעולם, אנציקלופדיה ענקית שניתן [...]

סגור לתגובות על וויקי בארגון – למה זה כדאי?

סרטון: כלים מובילים לעבודה שיתופית בארגונים

By |פברואר 12th, 2020|Categories: Igloo, Social Knowledge, הרצאות וסרטוי וידיאו, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, שיתוף בידע, תקשורת פנים ארגונית|

שמחתי מאוד שהזמינו אותי לתת הרצאה בחודש בינואר 2020  במסגרת ועידה השנתית למשאבי אנוש  במסלול הדרכה ולמידה ארגונית. מכיוון שלא כולם הייתם שם, הקלטנו את ההרצאה והנה יש לכל מי שפיספס את הכנס הזדמנות להקשיב [...]

סגור לתגובות על סרטון: כלים מובילים לעבודה שיתופית בארגונים

הושקה סביבת עבודה דיגיטלית מינהל הנדסה עיריית רחובות

By |ינואר 14th, 2020|Categories: Igloo, Social Knowledge, ידע תומך תהליכים ארגוניים, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, שיתוף בידע, תקשורת פנים ארגונית|

"לאחרונה השתתפתי בהקמת פרויקט שנולד מהתכנית הלאומית מובילים דיגיטליים של הג'וינט וישראל דיגיטלית. " מספרת אדריכלית דלית הראל, ראש מנהל תיכנון בעיריית רחובות. תכנית מטרתה להציב את ישראל כמדינה מובילה בתחום השרותים הדיגיטליים. במסגרת התכנית [...]

סגור לתגובות על הושקה סביבת עבודה דיגיטלית מינהל הנדסה עיריית רחובות

כיצד מחזקים ב- Paycor את הקשר בין העובדים באמצעות סביבת עבודה דיגיטלית

By |ינואר 14th, 2020|Categories: Igloo, ארגוני היי טק, כללי, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, תקשורת פנים ארגונית|

כשרחל פוסטר התחילה לעבוד ב- Paycor היא הרגישה מתוסכלת היה לה קשה למצוא את המסמכים או הכלים הדרושים כדי לבצע את עבודתה בסביבת העבודה הדיגיטלית של הארגון. אבל כשנכנסה  לתפקידה הנוכחי, אסטרטגית תקשורת בכירה, Paycor [...]

סגור לתגובות על כיצד מחזקים ב- Paycor את הקשר בין העובדים באמצעות סביבת עבודה דיגיטלית

5 דרכים בהם ניתן להביא ערך משימוש בפורטל הארגוני

By |ספטמבר 15th, 2019|Categories: Igloo, Social Knowledge, תקשורת פנים ארגונית|

האינטראנט או פורטל הארגוני, אל תבלבלו אותו עם האינטרנט, היא רשת מידע פנימית מקומית של הארגון המאפשרת לעובדים לאחסן, לארגן ולשתף מידע בארגון.  זה קצת כמו להקים אתר אינטרנט אך כולו ממוקד לידע המקצועי והחברתי [...]

סגור לתגובות על 5 דרכים בהם ניתן להביא ערך משימוש בפורטל הארגוני

Comments

comments

By |יוני 2nd, 2019|Igloo, Social Knowledge, כללי, קהילת לקוחות, קהילת מומחים, רשתות עסקיות, תקשורת עם לקוחות|סגור לתגובות על הסיפור מאחורי ההקמה של קהילת פאי 

About the Author:

אני אוהבת לכתוב, יש ימים שיש לי את זה, משהו שראיתי, משהו שמישהו אמר, פיתאום בא לי לכתוב משהו קטן, איזה רעיון איזו מחשבה. מקווה שתהנו מהמחשבות שלי. :-) ואם יש שגיאות כתיב... גם זה חלק ממני, למרות שאני מאוד משתדלת... הכי כייף זה לקבל תגובות, אז יאללה איזה פירגון קטן, שיתוף באיזה רשת חברתית - תמיד נעים...
Plugin from the creators ofBrindes :: More at PlulzWordpress Plugins