Humanity Works

בחודש דצמבר התקיים דיון וירטואלי עם Alexandra Levit  מחברת הספר Humanity Works: Merging Technologies and People for the Workforce of the Future (Kogan Page Inspire),

הדיון עסק במגמות שעל ארגונים לנקוט כדי להצליח בעולם העסקי המשתנה – היום ומחר. בדיון דובר על שינויים בנושא הדמוגרפי, יתרונות טכנולוגיים, שינויים במבנה ארגוני, כישורים אנושיים והתאמות בנושא קריירה בארגונים.

Alexandra Levit  מציגה את ערכי הליבה והעקרונות להכנת הארגון לתרבות של המחר. ומציגה דברים שניתן לעשות מחר בבוקר בארגון.

 

 

 

בהרצאה היא מציגה את המגמות המרכזיות בשוק העבודה המשתנה

שינויים דמוגרפיים בשוק העבודה – בעיקר היות שוק העבודה רב דורי עם עובדים בגילאים שונים ובעלי יכולות שונות. אחת הנקודות שהיא מעלה הוא שדור ה- z  שנכנס כיום לשוק העבודה הוא דור אשר רגיל לתקשורת דיגיטלית יותר מאשר לשיחות ומפגשים והתפקיד של המנהלים הוא להכשיר אותם דווקא לתקשורת במהלך מפגשים.

שינויים טכנולוגיים – בעיקר בעולם של בינה מלאכותית וכניסה של רובוטים. נקודה מעניינת שהיא מעלה היא שאמנם יש תפקידים שיעלמו כתוצאה מהכניסה של רובוטים אך יש הרבה תפקידים חדשים שנוצרים, בתיכנון ובקרה על רובוטים וגם תפקידים חדשים כמו מנהל רשתות חברתיות שנפוצים מאוד בארגונים רביבים בשנים האחרונות. נשאלת השאלה על האם הרובוטים יחליפו את האנשים והם תשתנה אנושיות בשוק העבודה.

שינויים במבנים ארגוניים – בארגונים רבים אחוז גדול של עובדים עובדים מרחוק, ארגונים רבים מאמצים מודלים שטוחים, או מודלים של רשת ואפילו מודלים של Holacracy, אם כי אימוץ מודלים אילו הוא מורכב בגלל התרבות המובנית של ארגונים, והצורך בסופו של דבר לקבל החלטות.

שינויים בכישורים ומיומניות –  שינויים בשוק העבודה ובעובדים. עובדי דור ה- z  הם עובדים אשר אוהבים חופש, עצמאות וגמישות ולמידה של מיומניות חדשות היא קלה להם. למשל אם ירצו ללמוד משהו חדש פשוט ילמדו אותו לבד באמצעות סרטונים או קריאת חומרים באינטרנט. תפקיד המנהלים משתנה כדי להתאים לצרכים של עובדים אילו.

התאמה אישית – התאמה אישית של מבנה יום העובדה (גמישות בשעות), התאמה אישית של סוג המשימות והעבודה שמתבצעת – עובדים בעיקר צעירים מחפשים את ההתאמה האישית אליהם של מקום העבודה ואת היכולת שלהם להביא את עצמם לידי ביטוי במקום העבודה. נושא חשוב מאוד הוא אנושיות בשוק העבודה של המנהלים ודרך העבודה שלהם עם העובדים שלהם.

מתוך ההרצאה הזאת ומהספר שכתבה ניתן להצביע על כמה נקודות משמעותיות שאנשים וארגונים יכולים לעשות כבר היום כדי להכין את הארגון שלהם לעתיד.

להיות מכוון מטרה  – Be Purpose-Driven

  • חשוב להבין את המורשת של הארגון, ומצד שני לבחון את התרבות ולהעריך אותה מחדש כל פעם.
  • חשוב לחדד את המטרה, החזון והערכים, ולקשר אותם לעבודה הספציפית של כל מחלקה ולמסלול הקריירה האישי ולמטרות הלמידה.
  • בחנו את המיקוד הנוכחי של הארגון בזהירות: מדוע אתם עושים דברים בדרך זו, והאם הדרך עדיין רלוונטית?

תמיד להיות גמישAlways Be Flexible

  • הקפידו על עדכון מתמשך ופיתוח התהליכים והכלים כדי לענות על הדרישות המשתנות של העובדים והלקוחות.
  • אל תנהלו ברמת הפרטים (micromanage) – עודדו את העובדים לעצמאיות וחדשניות בפתרון הבעיות הדוחקות ביותר של הארגון ולתגמלו אנשים על התהליך הניסוי וטעייה.
  • היו מוכנים לוותר על היררכיה ו / או תהליכי עבודה מסודרים במקום העבודה כדי לתת מענה רצונות של העובדים ולקדם פעילויות אשר תורמות לרווה כללית טובה יותר.

 

שקיפות היא הטובה ביותרTransparency is Best

  • ודאו כי אסטרטגיית "התמונה גדולה" של הארגון משותפת עם כל העובדים, וכי המשוב המתקבל מהעובדים משולב בצורה שקופה באסטרטגיה של הארגון.
  • תקשרו את הרציונל לשינויים שמובלים על ידי ההנהלה כגון בנייה של תהליכים חדשים ושימוש בטכנולוגיות חדשות.
  • עוררו סביבה של אמון, שבו לקוחות יכולים לצפות מהארגון לעמוד בהצעת הערך שלהם ללקוחות, העובדים יכולים לצפות מהמנהיגים לעמוד במילה שלהם, והכי חשוב, חדשות רעות מועברות במהירות, בכנות, חמלה.

טיפוח סביבה של שיתוף פעולהFoster an Environment of Collaboration

  • צרו סטנדרטיזציה באימוץ של כלים שהארגון בחר, והשקיעו משאבים כדי לוודא שחברי הצוות יודעים להשתמש בהם בצורה אשר מביאה להם ערך בעבודה היומיומית שלהם.
  • אל תסתמכו באופן בלעדי על אינטראקציה דיגיטלית או מבוססת טכנולוגיה – במידת האפשר, ספקו הזדמנויות למפגשי פנים מול פנים ושיחה.
  • עודדו מגוון של נקודות מבט בכל דיון, אבל אל תתנו יד להתנהגות אשר מייצרת אנרגיה רעילה ואינה מכובדת את מקום העבודה.

 

מחברת הספר טוענת כי על ידי נקיטת פעולות יזומות אלו, יתחיל להיווצר שינוי בתרבות הארגונית אשר יביא את הארגון שלך למקום שבו ייוצר חוסן ארגוני פנימי ומול הלקוחות אשר יאפשר לארגון להתמודד טוב יותר עם תחרותיות של השוק.

 

רוצה להתעמק בנושאים אילו על העתיד עבודה ותרבות ארגונית?

האזן לסמינר המקוון המלא (45 דקות) כאן

About Alexandra Levit
Alexandra Levit’s goal is to prepare organizations and their employees to be competitive and marketable in the future business world. A former nationally syndicated columnist for the Wall Street Journal and writer for the New York Times, Fast Company, and Forbes, Alexandra has authored several books, including the international bestseller They Don’t Teach Corporate in College and Humanity Works: Merging People and Technologies for the Workforce of the Future.

Alexandra has conducted proprietary research on the future of work, technology adoption, the millennial generation, gender differences and bias, and the skills gap. She is also regularly featured in outlets including USA Today, National Public Radio, CNN, ABC News, CNBC, Forbes, and the Associated Press.

 

 

 

 

 

 

Comments

comments