לפני מספר שבועות פנוי אלי מתוכנית הבוקר של "אורלי וגיא" ושאלו אם אנו יכולים להציע הדרכה קצרה לצוות שלהם שבה אנשי התוכן ילמדו איך למצוא סיפורים טובים ברשתות החברתיות.

שמחתי על ההזדמנות, וכמובן שנעניתי לאתגר. כחיית רשת ותיקה, העולם הזה של חיפוש ומציאה של מקורות מידע מעניינים הוא הלחם והחמאה של העבודה שלנו, ותמיד יש מה ללמוד ומה לחדש בתחום הזה, כי התחום עצמו נמצא בשינוי מתמיד.

אז חשבתי מנקודת המבט של תחקירנים, שגם הם חיים כל הזמן ברשתות החברתיות, על מה ניתן לדבר כדי לתת עוד כמה נקודות מבט מדליקות על העולם הזה שבתוכו אנו חיים?

כולנו נמצאים יום יום באינטרנט, ברשתות החברתיות, עוקבים, צורכים מידע וידע, עדיין תמיד יש מה לחדש.

העלינו שלושה נושאים מרכזיים:

  1. התפקיד שלי בתוך הרשת החברתית – מה זה בכלל רשת חברתית ואיך ניתן למנף ולמקסם את הרשת החברתית האישית שלי. אחרי מי כדאי לעקוב, איזה נושאים כדאי לעקוב ועל התפקיד שלי בתוך הרשת החברתית. מתוך נקודת מבט אשר מסתכלת על סוג הקשר שאנו מייצרים בתוך הרשת החברתית שלנו.
  2. דוגמאות לרשתות חברתיות שונות – כולנו מכירים אותם, את facebook, twitter, linkedin, whats'app, pinterest, instagram וזאת רק חלק מהרשימה. לכל רשת יש את עולם התוכן שלה, את סוג האוכלוסייה, התכנים שנמצא שם, אילו סיפורים מתאים לחפש באיזה רשת? שיתפנו גם בכמה כלים ממש פרקטיים: איך ניתן למצוא בתוך כל רשת את הדברים הטובים ביותר. טיפים קטנים שיאפשרו לנו להגיע לתוכן שמתאים לנו.
  3. חיפוש ומנועי חיפוש לרשתות חברתיות. ישנם מספר אתרים ייעודיים אשר מטרתם היא להראות מה קורה היום באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בכלל. נגלה לפנינו עולם מדהים של מנועי חיפוש מרתקים. אשתף רק בשלוש דוגמאות באמת יוצאות דופן.

 

google trends1Google Trends

https://www.google.com/trends

מה הסיפורים הנפוצים ביותר בעולם, או במדינות שונות.

טריק מקסים ששיתפה אחת המשתתפות במפגש, יכולת להשוות בין מילות מפתח שונות ולראות על מה או על מי דיברו יותר.

 

 

 

Trends Map

 trends_maphttps://www.trendsmap.com

אתר מדהים אשר עוקב אחר תיוגים שנעשים לתוכן בטוויטר בכל העולם.

מהן מילות המפתח הנפוצות עכשיו בטוויטר?

על מה אנשים מדברים?

והנה תמונה מלפני כמה ימים.

טוויטר היום הוא כלי בשימוש נרחב על ידי עיתונאים, מבט מהיר במילות המפתח הנפוצות ביותר מבהיר זאת.

 

neo_man

NeoMan

http://neomam.com/interactive/trendmap/

בודק בכל רגע נתון את החיפושים הנפוצים עכשיו בגוגל לפי אזור גיאוגרפי מסוים, כך ניתן לראות בדיוק על מה אנשים מחפשים עכשיו מידע בישראל.

מה הנושאים הנפוצים בחדשות? מה מעניין את הציבור הישראלי?

תמונה אחת מסבירה אלף מילים.

 

וכמה טיפים לסיום – קבוצות פייסבוק ששוה לעקוב אחריהם:

 

 

recomedation

והתגובות לא אחרו לבוא, אנשים שיתפו מהידע והניסיון שלהם בתחום, חלקו דוגמאות ומקומות ברשת שהם ממליצים להשתמש. שוחחנו על הדוגמאות השונות והיתרונות שניתן להפיק מתוכם.

אחד המשתפים אמר "איפה היית עד עכשיו".

וגם תגובה מהלב של מי שהזמין אותי.

 

 

 

 

 

 

 

רוצים הרצאה מותאמת אישית על האינטרנט?

איך למצוא את מה שמעניין אותי

אנשי תוכן בארגונים, מהנדסים, מנהלים, כל אוכלוסייה שהייתם רוצים שידעו להגיע לבד לתוכן שחשוב להם.



Save

Comments

comments