fbpx

דו"ח חדש – כלים מובילים לעבודה שיתופית בארגונים (Enterprise Social Collaboration Solutions)

בדו"ח שפורסם לאחרונה, השוותה חברת המחקר ISG Provider Lens  בין כלים מרכזיים לעבודה שיתופית (או משתפת או משותפת – איך שתרצו) בארגונים. ארגונים רבים מתחרים זה בזה בשוק עתיר חדשנות וידע וכלים אלו נחוצים כדי לרכב על הגל או לכל הפחות, כדי לעמוד בקצב של ארגונים אחרים.

הכלים לעבודה משותפת הם המענה העדכני – פורטלים ארגוניים דינמיים המאפשרים עבודה מהירה ותגובה זריזה. עם כלים כמו צ'טים ארגוניים, שיחות וידאו ואודיו וכתיבה משתפת הזמינים על שולחן עבודה אחד, הם נותנים מענה עסקי חיוני. משפרים את הפרודוקטיבית ומציעים שיטות חדשות לתקשורת בין עמיתים ולניהול הידע הארגוני. כלי השיתוף מאפשרים לעובדים העומלים יחד על פרויקט להיות מחוברים מכל מקום ובכל זמן, לעבוד במיקוד וביעילות ולהגיב במהירות. באמצעותם ניתן לייצר אזורי עבודה וירטואליים ולאפשר אינטראקציות טובות יותר בין חברי הארגון הנדרשות לשמירה על זריזות, גמישות ויעילות. וגם – להתחבר למערכות חשובות בארגון, באופן מאובטח בטירוף כמובן.

אלו קריטריונים דרש הדו"ח?

הכלים שנסקרו היו צריכים לעמוד בתנאים הבאים:

  • צמצום השימוש בדואר האלקטרוני או הגדלת השימוש בפורטלים ארגוניים.
  • התמקדות בשיפור הפרודוקטיביות והפריון.
  • מענה לקבוצות גדולות של אנשים ותקשורת ענפה.
  • מענה לנושאים כגון ניהול ידע, עבודה שיתופית, וניהול תהליכי עבודה.
  • השתלבות בתהליכים אשר אינם טכנולוגיים בארגון
  • אפשרות שימוש בבינה מלאכותית (AI) או למידת מכונה (ML) לשיתוף תכנים
  • נמצאים בשימוש אצל לקוחות בינוניים וגדולים.

ממצאים מרכזיים

שוק הפתרונות הארגוניים לעבודה שיתופית הוא דינמי מאוד. הספקים מייצרים פתרונות שמאפשרים לייצר חיבור טוב יותר בין העובדים במקום העבודה, לסייע להם לתת מענה לאתגרים תוך יצירת אינטגרציות בין הכלים הקיימים בארגון .

הנה ניתוח עדכני של כלים ומגמות.

  • מיקרוסופט שומרת את Office מעל המים, מקפידה לחדש ומובילה בעיקר סביב הדגש שהיא שמה בשנים אחרונות על המוצר Teams.
  • Workplace של פייסבוק צוברת לקוחות גדולים רבים ומציעה סביבת עבודה שיתופית בין ארגונים.
  • Slack ממשיכה לצמוח ולבדל את עצמה.
  • Igloo מייצרת מעמד ייחודי כסביבת עבודה דיגיטלית אשר נותנת מענה גם לפורטל ארגוני וגם לעבודה שיתופית ולכן היא מובילה בתחום זה.
  • סיסקו מרחיבה את מוצרי הפגישות הווירטואליות ומוסיפה רכיבים של עבודת צוות. כוכב עולה.
  • Jive ו- IBM חוו ירידה גדולה בבסיס הלקוחות שלהם עקב אי וודאות באסטרטגיית המוצר בעקבות רכישות השתלטות.
  • Google מציעה חבילת פרודוקטיביות בולטת אבל פעמים רבות היא לא החבילה הנבחרת עבור ארגונים
  • לחברות המציעות ניהול תהליכים ארגוניים, כגון SAP, Salesforce ו- CA Flowdock יש עוד פער גדול להדביק מבחינה פונקציונאלית ביחס למתחרים המובילים את השוק הזה.

ISG report 20191

Image: ISG Report – Enterprise Social Collaboration Solutions

 

מתוך הדו"ח המלא בחרתי להתמקד כאן בשני מוצרים אשר הוגדרו כמובילי שוק.

Igloo Software

Igloo Software היא חברה קנדית המציעה פלטפורמת אינטראנט מבוססת ענן המספקת סביבת עבודה דיגיטלית לארגון. לקוחות הקימו כבר למעלה מ 10,000 סביבות עבודה דיגיטליות ב-80 מדינות. החברה מספקת שירותי ייעוץ, יישום, הדרכה ותמיכה בפתרונותיו, וניתן לעבוד ישירות איתה או לקבל שירות מחברות מטמיעות ומנחות כגון Social Knowledge.

חוזקות

מוצר בשל ומקיף: פלטפורמת הפורטל הארגוני הדיגיטלי של Igloo מציעה שירותים לכל תחומי השיתופיות בארגון ופתרונות לפי נושאים מרכזיים הנדרשים לצרכים עסקיים וארגוניים כגון תקשורת ארגונית, מעורבות עובדים, ניהול ידע ועבודת צוות.

הפתרונות של איגלו יכולים להשתלב יחד עם מוצרים נוספים או לעמוד כמוצרים בפני עצמם.

השקעות בפיתוח מוצרים ושירותים: איגלו העבירה לאחרונה את השרתים מ- CenturyLink למיקרוסופט Azure, בארצות הברית וקנדה. היא מציעה מודלים  hub-and-spoke  עבור לקוחות גלובליים הפזורים במדינות שונות. אחסון בסביבות Azure מאפשר לתת מענה לנושאים כגון אבטחת מידע קפדנית, פרטיות ובטחון מידע, ממש כמו במוצרי מיקרוסופט. המוצרים מפותחים בסטנדרטים מקובלים למכשירים ניידים ואפליקציות (MDM, MAM).

מוצרי מיקרוסופט ושילובים אחרים: ל-Igloo שותפות עם מיקרוסופט המאפשרת להשיג ערך מוסף מ-Office 365 באמצעות שילוב Igloo עם תמיכה ב- OneDrive ו- SharePoint Online.  קיימות גם אינטגרציות מובנות עם כלים כגון  Salesforce, Google Drive, Dropbox, Box and Slack.

טעון שיפור

ב- Igloo יש פחות שימוש בינה מלאכותית ML, AI ביחס למתחרים. יחד עם זאת השימוש בבוטים ו- AI הוא כיום אחד מתחומי ההשקעה העיקריים של איגלו. החברה יצרה שיתוף פעולה עם Lucidworks כדי לספק פונקציונליות חיפוש מבוססת AI.

איגלו מציעה אינטגרציה עם ספקי פתרונות כמו Slack, אשר נתפסת גם כאלטרנטיבה לפתרונות פורטלים מסורתיים.

המלצת  ISG – מובילת שוק לשנת 2019

איגלו מספקת גישה רעננה ומשופרת לתפיסה המסורתית של פורטלים ואינטראנט ומציעה פלטפורמה לחיבור העובדים ולשיפור פרודוקטיבית של ארגונים.

 

MICROSOFT

סביבת העבודה השיתופית של מיקרוסופט מורכבת מאוסף של מוצרים כגון Office 365, Teams, Skype for business, Yammer, SharePoint. באופן מסורתי SharePoint הייתה הפלטפורמה הפופולרית ביותר לפיתוח פורטלים ואתרי אינטרנט, Teams ו-Skype מספקים פתרונות לשיחות, צ'טים והעברת הודעות, Yammer  היא רשת חברתית ארגונית; OneDrive מציע אחסון קבצים ו- Office365 מציע יישומים ליצירה ולעריכה של תוכן.

חוזקות

Teams של מיקרוסופט: מיקרוסופט מציבה את הצוותים במוקד הפתרונות עבור עבודה שיתופית ארגונית תוך דגש על עבודה של צוותים צוות. בסיס הלקוחות של המוצר גדל פי 1.5 בשנתיים בלבד וכיום – 500,000 ארגונים משתמשים במוצר זה. המוצר נוח למשתמשים מכיוון שהוא משולב באופן  טבעי עם Office 365. מיקרוסופט מקטינה את הפיתוח שלה במוצר  Skype for Business לטובת Teams  ולאחרונה הוסיפה יכולות כגון לוח מחיק לישיבות, אפשרות לבצע שיחות ווידיאו ותמיכה ב -44 שפות.

Yammer ויישומים אחרים בחבילת של Office 365: הרשת החברתית נותנת מענה לתקשורת מלמטה למעלה והיתרון הגדול לארגונים היא היכולת לעבוד יחד בכל מוצרי מיקרוסופט. לאחרונה מיקרוסופט הודיע כי תשלב את המוצר של Yammer   יחד עם Teams כדי לייצר חווית עבודה נוחה יותר לארגונים.

אינטגרציות  וגרסת Freemium: Microsoft Teams  יכולה להשתלב עם כ -180 אפליקציות חיצוניות בתחומים של משאבי אנוש, מימון ושיווק וכן תעשיות שונות כמו חינוך, שירותים ופיננסים. מיקרוסופט הודיעה לאחרונה על גרסת freemium של teams במיוחד עבור ארגונים בינוניים.

טעון שיפור

בעוד Teams נועד לתת מענה לתרבות עבודה שיתופית של צוותים, עדיין לא ברור מתי יש להשתמש ב- Teams  ומתי במערכת האימייל המסורתית של  Outlook או עם Share Point. מרבית כלי עבודת הצוות מתבססים על פילוסופיה של "להרוג את הדואר האלקטרוני", בעוד שמיקרוסופט ממשיכה לפתח גם את ה- Outlook ולהנגיש את הדואר האלקטרוני בכל זמן ובכל מקום.

היתרון העיקרי של Teams הוא השילוב שלו כחלק מחבילת Office 365. גרסאות Freemium מיועדות ללקוחות עסקיים קטנים ובינוניים (SMB). עם זאת, ללקוחות אלו לא תמיד יש סביבות של Office 365, ולכן עדיף להם להשתמש בפתרונות אחרים לתקשורת ארגונית.

 

המלצת  ISG – מובילת שוק לשנת 2019

מיקרוסופט ממשיכה להתרחב ולהתחזק בשוק העבודה השיתופית הארגונית עם המוצר של Teams ורכיבים אחרים של Office 365, המיקוד שלה הוא ארגונים גדולים והן שוק ה- SMB.

רוצים לקרוא את הדוח המלא?

לחצו כאן לקריאת הדוח

 

כמה מחשבות שעלו לי מתוך הדו"ח

כש- IGC  בחנה את מוצרי מיקרוסופט היא בחנה את  Teams  ולא בחנה לעומק את המוצר של SharePoint , למרות שכיום יש השקעה במוצרי SharePoint  בענן. מדוע? האם המוצר השמרני של פורטלים ארגוניים סיים את תפקידו? האם למרות הניסיונות לקדם ולפתח אותו, עדיין המרחק בינו לבין צרכי הארגון הם כה גדולים שמיקרוספט הגדולה בחרה בפתרונות ממוקדים לצוותים כמקום המרכזי להשקיע בו ולא בפורטלים ארגוניים?

רוב המוצרים שנסקרו בדוח המלא עוסקים בתקשורת בזמן אמת בין אנשים, צ'טים, שיחות בקבוצה ושיחות וידיאו – האם תם עידן הפורטלים וניהול הידע? האם החברות הטכנולוגיות הללו הבינו שהם לא מצליחים לפתור את "בעיית הידע" בארגון ומחפשים פתרונות קלים יותר המאפשים לתקשורת לזרום בזמן אמת אך פחות מדגישים את היכולת שלנו ללמוד מטעיות עבר?

המוצר היחיד ששונה בתחום זה הוא igloo, מוצר זה משלב סביבת עבודה דיגיטלית לארגון הכוללת חדשות, נהלים והנחיות עבודה ועדיין מאמין כי יש להנגיש את הידע הזה בצורה הטובה ביותר עבור כל עובדי הארגון.

מהניסיון האישי שלי בשנה אחרונה בעבודה שותפת עם מוצרי SharePoint 365  ועם Teams  הקושי הגדול שאני חווה הוא חוסר החיבוריות בין המוצרים הללו. כל אחד מהם מתנהל בנפרד. מהעובד מצופה להשתמש במגוון של כלים שונים אשר כולם אמורים לתת לו אפשרות לעבוד טוב יותר, אך בפועל רק מבלבלים אותו.

למשל – הגרסאות החדשות של Share Point  יש הרבה מאוד דגש על חדשות וכתבות, יומן אירועים ועל ספריות מסמכים סטנדרטיות.

Teams מיועד להחליף את המייל ולייצר סביבת עבודה לצוות שעובד יחד, אך החיבור שלו עם פורטל ה- share point  של הצוות הוא מוגבל. סתם דוגמה קטנה שהדליקה אותי – אפשר לייצר ב- teams  אזור של wiki. מאוד נוח, אך לא ניתן לחבר אותו לאתר ה- share point  של הצוות. למה?  למה???

ולמה בארץ ממשיכים להשתמש ב-Share Point סטנדרטי שדורש הרבה תחזוקה ופיתוח אבל שלא ממש נוח למשתמשים.

כן,דעתי הולכת ומתחזקת ש-Igloo היא סביבת עבודה קלה ונוחה, דומה יותר ל-wix  מאשר כל פתרון אחר ומאפשרת לארגון לייצר אתר אינטרנט פנימי או משותף עם הלקוחות, בו יונגש מידע מקצועי תוך כדי חוויה של עבודת צוות. אם אתם רוצים לבחון משהו חדש, אחר, ופשוט – זה הזמן להסתכל על איגלו. הוא נפוץ מאוד במעל 1,000 ארגונים בעולם, ושווה חשיבה מחודשת.

הנה דוגמה בעברית – אתר קהילת פאי שנבנה על בסיס Igloo

 

שוב – רוצים לקרוא את הדוח המלא??

לחצו כאן לקריאת הדוח

 

קיראו על –5 דרכים בהם ניתן להביא ערך משימוש בפורטל הארגוני


חברת igloo software מציעה מוצרים לסביבות עבודה דיגיטליות בארגונים אשר מאפשרים לארגון לעבוד בקלות ובמהירות בכל התנאים ולמרות הגבלות התנועה וההסגר הביתי. סביבת העבודה של איגלו תורמת לשיפור חווית העובד, תקשורת ארגונית, שיתוף מידע, מסמכים חיים משותפיםפורומים בהם ניתן לרכז בקשות שונות שמגיעות מכל מיני מקומות בארגון. בקלות רבה מאוד ניתן להקים אזורי עבודה לצוותים שיכלו לעבוד יחד בלי צורך להפגש. אזורים לתקשורת עם הארגוןאזורים לעובדים חדשים ועוד מגוון פיתרונות קלים ומהירים ליישום בארגון.

זה הזמן להציע פתרונות יעילים לעובדים לעבודה מרחוק.

תוך זמן קצר נוכל להעמיד לרשות הארגון שלכם סביבת עבודה דיגיטלית שתאפשר לכם לעבוד יחד בצורה נוחה ומשמעותית.

צרו איתנו קשר לשיחה טלפנית

קיראו מאמרים וכתבות בנושא איגלו

[/title][/one_full]

מחוברות עובדים היא מפתח להצלחה ארגונית

By |אוקטובר 6th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, התבוננויות על החיים והארגונים, שיתוף בידע, תקשורת פנים ארגונית|

נקודות מרכזיות מתוך הרצאה של Jill Christensen,  מומחית בנושא מחוברות עובדים מחברת הספר:  If Not You, Who? Cracking the Code of Employee Disengagement (Second Edition) Paperback – January 2, 2017   הרצאה זאת ניתנה במסגרת כנס Digital [...]

סגור לתגובות על מחוברות עובדים היא מפתח להצלחה ארגונית

סרטון – איך תקשורת דיגיטלית דו כיוונית מביאה ערך לארגון

By |אוגוסט 5th, 2018|Categories: Igloo, הרצאות וסרטוי וידיאו, כללי, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, קהילת לקוחות, קהילת מומחים, תקשורת פנים ארגונית|

בכנס של HRUS ביוני 2017 הרצאתי בנושא תקשורת דיגיטלית דו כיוונית בארגון. ההרצאה מציגה 4 שימושים מרכזיים לסביבות עבודה דיגיטליות בארגון, ומראה את הערך שארגון מקבל מבחינת חווית עובד, מחוברות עובדים, שיפור והתייעלות של תהליכים [...]

סגור לתגובות על סרטון – איך תקשורת דיגיטלית דו כיוונית מביאה ערך לארגון

איפה באמת האתגר על הטמעה ויצירת שינוי התנהגות

By |אוגוסט 1st, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, התבוננויות על החיים והארגונים, ידע תומך תהליכים ארגוניים, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, שיתוף בידע|

בשנים האחרונות אני עובדת עם מוצרים שקל מאוד להשתמש בהם. העולם שלנו השתנה והיום כל אחד עם קצת ידע טכני יכול להקים לעצמו סביבת עבודה דיגיטלית. אחד הלקוחות שלי אמר על המוצרים שאני עובדת איתם, [...]

סגור לתגובות על איפה באמת האתגר על הטמעה ויצירת שינוי התנהגות

סביבת עבודה דיגיטלית לצוות

By |מאי 29th, 2018|Categories: Igloo, ארגוני היי טק, ידע תומך תהליכים ארגוניים, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, שיתוף בידע, תקשורת פנים ארגונית|

איך להתמודד עם גודש של משימות ושל מידע האם קרה לך שביקשו ממך להוביל פרויקט חדש? קיבלת הזמנה להצטרף לקבוצת עבודה, פרויקט או וועדת היגוי בנושא מסוים? מה עכשיו? איך אפשר לתכנן ולהיערך בלי לאבד [...]

סגור לתגובות על סביבת עבודה דיגיטלית לצוות

קליטת עובד חדש או סוציאליזציה ארגונית – onboarding

By |אפריל 26th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, ידע תומך תהליכים ארגוניים, קהילת מומחים|

הרבה נכתב ונאמר על החשיבות של קליטה טובה של עובדים חדשים בארגון והקשר להשתלבות שלהם בארגון, בתרבות הארגונית וביצירת תחושת שייכות ותחושת ביטחון. פעמים רבות כאשר מדברים על תהליך קליטת עובד מדובר על הימים הראשונים [...]

סגור לתגובות על קליטת עובד חדש או סוציאליזציה ארגונית – onboarding

בוא נעשה פסח בסביבות העבודה הדיגיטלית בארגון

By |מרץ 26th, 2018|Categories: Igloo, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, תקשורת פנים ארגונית|

אחד הדברים שמאפיינים את התקופה הזו של פסח היא הצורך לשנות, להתחדש לרענן. להוציא החוצה את כל הדברים הישנים שכבר לא נגענו בהם שנה שלמה, לעשות ניקיון יסודי לקראת הקיץ שמגיע עלינו. השנה, בחרתי לעשות [...]

סגור לתגובות על בוא נעשה פסח בסביבות העבודה הדיגיטלית בארגון

איך לתעל את חכמת ההמונים לתועלת הארגון?

By |פברואר 25th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, ארגוני היי טק, חכמת ההמון בארגונים|Tags: , , |

המושג חוכמת ההמונים הפך בשנים האחרונות לשם נרדף לידע שניתן לקבל מקבוצה. חוכמת ההמונים באה לידי ביטוי בוויקיפדיה, באתרים כגון tripadvisor, stackoverfolw  בכל רשת האינטרנט, בקבוצות פייסבוק וווצאפ. נשאלת השאלה איך אנו לוקחים את היופי [...]

סגור לתגובות על איך לתעל את חכמת ההמונים לתועלת הארגון?

Comments

comments

By |ספטמבר 11th, 2019|Igloo, כללי|סגור לתגובות על דו"ח חדש – כלים מובילים לעבודה שיתופית בארגונים (Enterprise Social Collaboration Solutions)

About the Author:

אני אוהבת לכתוב, יש ימים שיש לי את זה, משהו שראיתי, משהו שמישהו אמר, פיתאום בא לי לכתוב משהו קטן, איזה רעיון איזו מחשבה. מקווה שתהנו מהמחשבות שלי. :-) ואם יש שגיאות כתיב... גם זה חלק ממני, למרות שאני מאוד משתדלת... הכי כייף זה לקבל תגובות, אז יאללה איזה פירגון קטן, שיתוף באיזה רשת חברתית - תמיד נעים...
Plugin from the creators ofBrindes :: More at PlulzWordpress Plugins