דו"ח חדש – כלים מובילים לעבודה שיתופית בארגונים (Enterprise Social Collaboration Solutions)

By |ספטמבר 11th, 2019|סגור לתגובות על דו"ח חדש – כלים מובילים לעבודה שיתופית בארגונים (Enterprise Social Collaboration Solutions)

בדו"ח שפורסם לאחרונה, השוותה חברת המחקר ISG Provider Lens  בין כלים מרכזיים לעבודה שיתופית (או משתפת או משותפת – איך שתרצו) בארגונים. ארגונים רבים מתחרים זה בזה בשוק עתיר חדשנות וידע וכלים אלו נחוצים כדי לרכב על הגל או לכל הפחות, כדי לעמוד בקצב של ארגונים אחרים.

הכלים לעבודה משותפת הם המענה העדכני – פורטלים ארגוניים דינמיים המאפשרים עבודה מהירה ותגובה זריזה. עם כלים כמו צ'טים ארגוניים, שיחות וידאו ואודיו וכתיבה משתפת הזמינים על שולחן עבודה אחד, הם נותנים מענה עסקי חיוני. משפרים את הפרודוקטיבית ומציעים שיטות חדשות לתקשורת בין עמיתים ולניהול הידע הארגוני. כלי השיתוף מאפשרים לעובדים העומלים יחד על פרויקט להיות מחוברים מכל מקום ובכל זמן, לעבוד במיקוד וביעילות ולהגיב במהירות. באמצעותם ניתן לייצר אזורי עבודה וירטואליים ולאפשר אינטראקציות טובות יותר בין חברי הארגון הנדרשות לשמירה על זריזות, גמישות ויעילות. וגם – להתחבר למערכות חשובות בארגון, באופן מאובטח בטירוף כמובן.

אלו קריטריונים דרש הדו"ח?

הכלים שנסקרו היו צריכים לעמוד בתנאים הבאים:

  • צמצום השימוש בדואר האלקטרוני או הגדלת השימוש בפורטלים ארגוניים.
  • התמקדות בשיפור הפרודוקטיביות והפריון.
  • מענה לקבוצות גדולות של אנשים ותקשורת ענפה.
  • מענה לנושאים כגון ניהול ידע, עבודה שיתופית, וניהול תהליכי עבודה.
  • השתלבות בתהליכים אשר אינם טכנולוגיים בארגון
  • אפשרות שימוש בבינה מלאכותית (AI) או למידת מכונה (ML) לשיתוף תכנים
  • נמצאים בשימוש אצל לקוחות בינוניים וגדולים.

ממצאים מרכזיים

שוק הפתרונות הארגוניים לעבודה שיתופית הוא דינמי מאוד. הספקים מייצרים פתרונות שמאפשרים לייצר חיבור טוב יותר בין העובדים במקום העבודה, לסייע להם לתת מענה לאתגרים תוך יצירת אינטגרציות בין הכלים הקיימים בארגון .

הנה ניתוח עדכני של כלים ומגמות.

  • מיקרוסופט שומרת את Office מעל המים, מקפידה לחדש ומובילה בעיקר סביב הדגש שהיא שמה בשנים אחרונות על המוצר Teams.
  • Workplace של פייסבוק צוברת לקוחות גדולים רבים ומציעה סביבת עבודה שיתופית בין ארגונים.
  • Slack ממשיכה לצמוח ולבדל את עצמה.
  • Igloo מייצרת מעמד ייחודי כסביבת עבודה דיגיטלית אשר נותנת מענה גם לפורטל ארגוני וגם לעבודה שיתופית ולכן היא מובילה בתחום זה.
  • סיסקו מרחיבה את מוצרי הפגישות הווירטואליות ומוסיפה רכיבים של עבודת צוות. כוכב עולה.
  • Jive ו- IBM חוו ירידה גדולה בבסיס הלקוחות שלהם עקב אי וודאות באסטרטגיית המוצר בעקבות רכישות השתלטות.
  • Google מציעה חבילת פרודוקטיביות בולטת אבל פעמים רבות היא לא החבילה הנבחרת עבור ארגונים
  • לחברות המציעות ניהול תהליכים ארגוניים, כגון SAP, Salesforce ו- CA Flowdock יש עוד פער גדול להדביק מבחינה פונקציונאלית ביחס למתחרים המובילים את השוק הזה.

ISG report 20191

Image: ISG Report – Enterprise Social Collaboration Solutions

 

מתוך הדו"ח המלא בחרתי להתמקד כאן בשני מוצרים אשר הוגדרו כמובילי שוק.

Igloo Software

Igloo Software היא חברה קנדית המציעה פלטפורמת אינטראנט מבוססת ענן המספקת סביבת עבודה דיגיטלית לארגון. לקוחות הקימו כבר למעלה מ 10,000 סביבות עבודה דיגיטליות ב-80 מדינות. החברה מספקת שירותי ייעוץ, יישום, הדרכה ותמיכה בפתרונותיו, וניתן לעבוד ישירות איתה או לקבל שירות מחברות מטמיעות ומנחות כגון Social Knowledge.

חוזקות

מוצר בשל ומקיף: פלטפורמת הפורטל הארגוני הדיגיטלי של Igloo מציעה שירותים לכל תחומי השיתופיות בארגון ופתרונות לפי נושאים מרכזיים הנדרשים לצרכים עסקיים וארגוניים כגון תקשורת ארגונית, מעורבות עובדים, ניהול ידע ועבודת צוות.

הפתרונות של איגלו יכולים להשתלב יחד עם מוצרים נוספים או לעמוד כמוצרים בפני עצמם.

השקעות בפיתוח מוצרים ושירותים: איגלו העבירה לאחרונה את השרתים מ- CenturyLink למיקרוסופט Azure, בארצות הברית וקנדה. היא מציעה מודלים  hub-and-spoke  עבור לקוחות גלובליים הפזורים במדינות שונות. אחסון בסביבות Azure מאפשר לתת מענה לנושאים כגון אבטחת מידע קפדנית, פרטיות ובטחון מידע, ממש כמו במוצרי מיקרוסופט. המוצרים מפותחים בסטנדרטים מקובלים למכשירים ניידים ואפליקציות (MDM, MAM).

מוצרי מיקרוסופט ושילובים אחרים: ל-Igloo שותפות עם מיקרוסופט המאפשרת להשיג ערך מוסף מ-Office 365 באמצעות שילוב Igloo עם תמיכה ב- OneDrive ו- SharePoint Online.  קיימות גם אינטגרציות מובנות עם כלים כגון  Salesforce, Google Drive, Dropbox, Box and Slack.

טעון שיפור

ב- Igloo יש פחות שימוש בינה מלאכותית ML, AI ביחס למתחרים. יחד עם זאת השימוש בבוטים ו- AI הוא כיום אחד מתחומי ההשקעה העיקריים של איגלו. החברה יצרה שיתוף פעולה עם Lucidworks כדי לספק פונקציונליות חיפוש מבוססת AI.

איגלו מציעה אינטגרציה עם ספקי פתרונות כמו Slack, אשר נתפסת גם כאלטרנטיבה לפתרונות פורטלים מסורתיים.

המלצת  ISG – מובילת שוק לשנת 2019

איגלו מספקת גישה רעננה ומשופרת לתפיסה המסורתית של פורטלים ואינטראנט ומציעה פלטפורמה לחיבור העובדים ולשיפור פרודוקטיבית של ארגונים.

 

MICROSOFT

סביבת העבודה השיתופית של מיקרוסופט מורכבת מאוסף של מוצרים כגון Office 365, Teams, Skype for business, Yammer, SharePoint. באופן מסורתי SharePoint הייתה הפלטפורמה הפופולרית ביותר לפיתוח פורטלים ואתרי אינטרנט, Teams ו-Skype מספקים פתרונות לשיחות, צ'טים והעברת הודעות, Yammer  היא רשת חברתית ארגונית; OneDrive מציע אחסון קבצים ו- Office365 מציע יישומים ליצירה ולעריכה של תוכן.

חוזקות

Teams של מיקרוסופט: מיקרוסופט מציבה את הצוותים במוקד הפתרונות עבור עבודה שיתופית ארגונית תוך דגש על עבודה של צוותים צוות. בסיס הלקוחות של המוצר גדל פי 1.5 בשנתיים בלבד וכיום – 500,000 ארגונים משתמשים במוצר זה. המוצר נוח למשתמשים מכיוון שהוא משולב באופן  טבעי עם Office 365. מיקרוסופט מקטינה את הפיתוח שלה במוצר  Skype for Business לטובת Teams  ולאחרונה הוסיפה יכולות כגון לוח מחיק לישיבות, אפשרות לבצע שיחות ווידיאו ותמיכה ב -44 שפות.

Yammer ויישומים אחרים בחבילת של Office 365: הרשת החברתית נותנת מענה לתקשורת מלמטה למעלה והיתרון הגדול לארגונים היא היכולת לעבוד יחד בכל מוצרי מיקרוסופט. לאחרונה מיקרוסופט הודיע כי תשלב את המוצר של Yammer   יחד עם Teams כדי לייצר חווית עבודה נוחה יותר לארגונים.

אינטגרציות  וגרסת Freemium: Microsoft Teams  יכולה להשתלב עם כ -180 אפליקציות חיצוניות בתחומים של משאבי אנוש, מימון ושיווק וכן תעשיות שונות כמו חינוך, שירותים ופיננסים. מיקרוסופט הודיעה לאחרונה על גרסת freemium של teams במיוחד עבור ארגונים בינוניים.

טעון שיפור

בעוד Teams נועד לתת מענה לתרבות עבודה שיתופית של צוותים, עדיין לא ברור מתי יש להשתמש ב- Teams  ומתי במערכת האימייל המסורתית של  Outlook או עם Share Point. מרבית כלי עבודת הצוות מתבססים על פילוסופיה של "להרוג את הדואר האלקטרוני", בעוד שמיקרוסופט ממשיכה לפתח גם את ה- Outlook ולהנגיש את הדואר האלקטרוני בכל זמן ובכל מקום.

היתרון העיקרי של Teams הוא השילוב שלו כחלק מחבילת Office 365. גרסאות Freemium מיועדות ללקוחות עסקיים קטנים ובינוניים (SMB). עם זאת, ללקוחות אלו לא תמיד יש סביבות של Office 365, ולכן עדיף להם להשתמש בפתרונות אחרים לתקשורת ארגונית.

 

המלצת  ISG – מובילת שוק לשנת 2019

מיקרוסופט ממשיכה להתרחב ולהתחזק בשוק העבודה השיתופית הארגונית עם המוצר של Teams ורכיבים אחרים של Office 365, המיקוד שלה הוא ארגונים גדולים והן שוק ה- SMB.

רוצים לקרוא את הדוח המלא?

לחצו כאן לקריאת הדוח

 

כמה מחשבות שעלו לי מתוך הדו"ח

כש- IGC  בחנה את מוצרי מיקרוסופט היא בחנה את  Teams  ולא בחנה לעומק את המוצר של SharePoint , למרות שכיום יש השקעה במוצרי SharePoint  בענן. מדוע? האם המוצר השמרני של פורטלים ארגוניים סיים את תפקידו? האם למרות הניסיונות לקדם ולפתח אותו, עדיין המרחק בינו לבין צרכי הארגון הם כה גדולים שמיקרוספט הגדולה בחרה בפתרונות ממוקדים לצוותים כמקום המרכזי להשקיע בו ולא בפורטלים ארגוניים?

רוב המוצרים שנסקרו בדוח המלא עוסקים בתקשורת בזמן אמת בין אנשים, צ'טים, שיחות בקבוצה ושיחות וידיאו – האם תם עידן הפורטלים וניהול הידע? האם החברות הטכנולוגיות הללו הבינו שהם לא מצליחים לפתור את "בעיית הידע" בארגון ומחפשים פתרונות קלים יותר המאפשים לתקשורת לזרום בזמן אמת אך פחות מדגישים את היכולת שלנו ללמוד מטעיות עבר?

המוצר היחיד ששונה בתחום זה הוא igloo, מוצר זה משלב סביבת עבודה דיגיטלית לארגון הכוללת חדשות, נהלים והנחיות עבודה ועדיין מאמין כי יש להנגיש את הידע הזה בצורה הטובה ביותר עבור כל עובדי הארגון.

מהניסיון האישי שלי בשנה אחרונה בעבודה שותפת עם מוצרי SharePoint 365  ועם Teams  הקושי הגדול שאני חווה הוא חוסר החיבוריות בין המוצרים הללו. כל אחד מהם מתנהל בנפרד. מהעובד מצופה להשתמש במגוון של כלים שונים אשר כולם אמורים לתת לו אפשרות לעבוד טוב יותר, אך בפועל רק מבלבלים אותו.

למשל – הגרסאות החדשות של Share Point  יש הרבה מאוד דגש על חדשות וכתבות, יומן אירועים ועל ספריות מסמכים סטנדרטיות.

Teams מיועד להחליף את המייל ולייצר סביבת עבודה לצוות שעובד יחד, אך החיבור שלו עם פורטל ה- share point  של הצוות הוא מוגבל. סתם דוגמה קטנה שהדליקה אותי – אפשר לייצר ב- teams  אזור של wiki. מאוד נוח, אך לא ניתן לחבר אותו לאתר ה- share point  של הצוות. למה?  למה???

ולמה בארץ ממשיכים להשתמש ב-Share Point סטנדרטי שדורש הרבה תחזוקה ופיתוח אבל שלא ממש נוח למשתמשים.

כן,דעתי הולכת ומתחזקת ש-Igloo היא סביבת עבודה קלה ונוחה, דומה יותר ל-wix  מאשר כל פתרון אחר ומאפשרת לארגון לייצר אתר אינטרנט פנימי או משותף עם הלקוחות, בו יונגש מידע מקצועי תוך כדי חוויה של עבודת צוות. אם אתם רוצים לבחון משהו חדש, אחר, ופשוט – זה הזמן להסתכל על איגלו. הוא נפוץ מאוד במעל 1,000 ארגונים בעולם, ושווה חשיבה מחודשת.

הנה דוגמה בעברית – אתר קהילת פאי שנבנה על בסיס Igloo

 

שוב – רוצים לקרוא את הדוח המלא??

לחצו כאן לקריאת הדוח

 

קיראו על –5 דרכים בהם ניתן להביא ערך משימוש בפורטל הארגוני


חברת igloo software מציעה מוצרים לסביבות עבודה דיגיטליות בארגונים אשר מאפשרים לארגון לעבוד בקלות ובמהירות בכל התנאים ולמרות הגבלות התנועה וההסגר הביתי. סביבת העבודה של איגלו תורמת לשיפור חווית העובד, תקשורת ארגונית, שיתוף מידע, מסמכים חיים משותפיםפורומים בהם ניתן לרכז בקשות שונות שמגיעות מכל מיני מקומות בארגון. בקלות רבה מאוד ניתן להקים אזורי עבודה לצוותים שיכלו לעבוד יחד בלי צורך להפגש. אזורים לתקשורת עם הארגוןאזורים לעובדים חדשים ועוד מגוון פיתרונות קלים ומהירים ליישום בארגון.

זה הזמן להציע פתרונות יעילים לעובדים לעבודה מרחוק.

תוך זמן קצר נוכל להעמיד לרשות הארגון שלכם סביבת עבודה דיגיטלית שתאפשר לכם לעבוד יחד בצורה נוחה ומשמעותית.

צרו איתנו קשר לשיחה טלפנית

קיראו מאמרים וכתבות בנושא איגלו

[/fusion_title][/fusion_builder_column]

כיצד מחזקים ב- Paycor את הקשר בין העובדים באמצעות סביבת עבודה דיגיטלית

By |ינואר 14th, 2020|Categories: Igloo, ארגוני היי טק, כללי, פיתוח והקמת פרוייקט ידע ארגוניים, פנים ארגוני|

כשרחל פוסטר התחילה לעבוד ב- Paycor היא הרגישה מתוסכלת היה לה קשה למצוא את המסמכים או הכלים הדרושים כדי לבצע את עבודתה בסביבת העבודה הדיגיטלית של הארגון. אבל כשנכנסה  לתפקידה הנוכחי, אסטרטגית תקשורת בכירה, Paycor [...]

סגור לתגובות על כיצד מחזקים ב- Paycor את הקשר בין העובדים באמצעות סביבת עבודה דיגיטלית

5 דרכים בהם ניתן להביא ערך משימוש בפורטל הארגוני

By |ספטמבר 15th, 2019|Categories: Igloo, Social Knowledge, פנים ארגוני|

האינטראנט או פורטל הארגוני, אל תבלבלו אותו עם האינטרנט, היא רשת מידע פנימית מקומית של הארגון המאפשרת לעובדים לאחסן, לארגן ולשתף מידע בארגון.  זה קצת כמו להקים אתר אינטרנט אך כולו ממוקד לידע המקצועי והחברתי [...]

סגור לתגובות על 5 דרכים בהם ניתן להביא ערך משימוש בפורטל הארגוני

דו"ח חדש – כלים מובילים לעבודה שיתופית בארגונים (Enterprise Social Collaboration Solutions)

By |ספטמבר 11th, 2019|Categories: Igloo, כללי|

בדו"ח שפורסם לאחרונה, השוותה חברת המחקר ISG Provider Lens  בין כלים מרכזיים לעבודה שיתופית (או משתפת או משותפת - איך שתרצו) בארגונים. ארגונים רבים מתחרים זה בזה בשוק עתיר חדשנות וידע וכלים אלו נחוצים כדי [...]

סגור לתגובות על דו"ח חדש – כלים מובילים לעבודה שיתופית בארגונים (Enterprise Social Collaboration Solutions)

2 סרטונים המציגים את הרעיון של סביבת עבודה דיגיטלית לארגון

By |יוני 3rd, 2019|Categories: Igloo, Social Knowledge, הרצאות וסרטוי וידיאו, כללי|

מה הרעיון המרכזי של סביבת עבודה דיגיטלית לארגון? רוצים להבין קצת מה ההבדל בין סביבת עבודה דיגיטלית לארגון של איגלו לבין כל מה שאתם מכירים עד היום? סרטון זה של 90 שניות מספק סקירה כללית [...]

סגור לתגובות על 2 סרטונים המציגים את הרעיון של סביבת עבודה דיגיטלית לארגון

הסיפור מאחורי ההקמה של קהילת פאי 

By |יוני 2nd, 2019|Categories: Igloo, Social Knowledge, כללי, קהילת לקוחות, קהילת מומחים, רשתות עסקיות, תקשורת עם לקוחות|

הסיפור האישי שלי עם פאי, או איפ"א, התחיל כבר לפני מספר שנים. אני חברה באיפ"א - ארגון היועצים הארגוניים, כבר שנים רבות, ופעמים רבות היו לנו שיחות בנושא של קהילה, העמקת הקהילתיות ואיך מפתחים קהילה דינמית.  בשנת 2018, איפ"א [...]

סגור לתגובות על הסיפור מאחורי ההקמה של קהילת פאי 

סרטון – קהילות, קהילות קהילות

By |אפריל 28th, 2019|Categories: Igloo, Social Knowledge, הרצאות וסרטוי וידיאו, חכמת ההמון בארגונים, כללי, קהילת לקוחות, קהילת מומחים, תקשורת עם לקוחות|Tags: |

בחודש מרץ 2019 הצגתי בכנס של פורום ניהול הידע בישראל הרצאה בנושא של קהילות. מביאה לכם כאן חלק של ההרצאה שצולמה. זאת ההזדמנות להתנצל שלא כל ההרצאה צולמה, החלקים החסרים הוספתי את השקפים, איכות הצילום [...]

סגור לתגובות על סרטון – קהילות, קהילות קהילות

קהילות קהילות קהילות

By |פברואר 9th, 2019|Categories: Igloo, Social Knowledge, חכמת ההמון בארגונים, פנים ארגוני, קהילת לקוחות, קהילת מומחים, רשתות עסקיות, שיתוף בידע|

קהילות, זאת מילה כל כך רחבה. כאשר מסתכלים בוויקיפדיה (אחד ממקורות הידע המשמעותיים כיום :-)) קהילה יכולה להיות קבוצה של אנשים אשר גרים באותו אזור גיאוגרפי, או קבוצה של אנשים בעלי תחומי עניין משותפים, או [...]

סגור לתגובות על קהילות קהילות קהילות

אנושיות בשוק העבודה עובדת – 4 טיפים לשיפור תרבות ארגונית

By |ינואר 6th, 2019|Categories: Igloo, Workplace, ארגוני היי טק, פנים ארגוני|

Humanity Works בחודש דצמבר התקיים דיון וירטואלי עם Alexandra Levit  מחברת הספר Humanity Works: Merging Technologies and People for the Workforce of the Future (Kogan Page Inspire), הדיון עסק במגמות שעל ארגונים לנקוט [...]

סגור לתגובות על אנושיות בשוק העבודה עובדת – 4 טיפים לשיפור תרבות ארגונית

מפתח להצלחה: ידע מובנה, חוכמת ההמונים והתייעצות עמיתים

By |דצמבר 3rd, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, התבוננויות על החיים והארגונים, חכמת ההמון בארגונים, ידע תומך תהליכים ארגוניים, כללי, קהילת מומחים|

אחד הדברים שאנו מקפידים עליהם בתהליך הקמה של סביבות עבודה דיגיטליות לארגונים, פורטלים ארגוניים או בכלל בכל הנושא של הנגשה של ידע לעובדים הוא מה יעשה את ה- wowww, מה יגרום להם באמת להיכנס לתוך [...]

סגור לתגובות על מפתח להצלחה: ידע מובנה, חוכמת ההמונים והתייעצות עמיתים

כנס עולם עבודה עתידי – אוקטובר 2018

By |נובמבר 4th, 2018|Categories: Igloo, Social Knowledge, הרצאות וסרטוי וידיאו|

בחודש אוקטובר 2018 השתתפתי בכנס השנתי של חברת הכנסים HRUS  במסלול של עולם העבודה העתידי. עולם עבודה עתידי   הרצאה שלנו חווית העובד בעולם העבודה הדיגיטלי שיתפה במגמות וטרנדים חדשים שעלו בכנס שהשתתפי [...]

סגור לתגובות על כנס עולם עבודה עתידי – אוקטובר 2018

שתפו את המאמר הזה, בחרו את הפלטפורמה שלכם!

אודות המחבר:

אני אוהבת לכתוב, יש ימים שיש לי את זה, משהו שראיתי, משהו שמישהו אמר, פיתאום בא לי לכתוב משהו קטן, איזה רעיון איזו מחשבה. מקווה שתהנו מהמחשבות שלי. :-) ואם יש שגיאות כתיב... גם זה חלק ממני, למרות שאני מאוד משתדלת... הכי כייף זה לקבל תגובות, אז יאללה איזה פירגון קטן, שיתוף באיזה רשת חברתית - תמיד נעים...
עבור למעלה