חברת צ'ק פוינט, (Check Point) מובילת שוק בתחום אבטחת מידע, השיקה מערכת ניהול המגדירה סטנדרטים חדשים לניהול קל ונוח של מערכות אבטחה ארגוניות. המערכת החדשה, R80 Security Management, עוררה ציפייה ועניין רב בשוק אבטחת מערכות המחשב בעולם.

מדוע בחרו להקים קהילת לקוחות?

אחד המטרות המרכזיות שעמדו בפני צוותי הפיתוח של המוצר החדש היה להעביר את הידע הייחודי של מערכת הניהול החדשה למפתחים, שותפים עסקיים ולקוחות. לאפשר להם ללמוד את היכולות וההזדמנויות הרבות הגלומות בה, לראות כיצד הם יכולים לעבור ביעילות ובנוחות מהסביבות הקיימות שלהם למערכת החדשה, ולהשתמש בה בצורה מיטבית.

לכן, החברה החליטה להקים קהילת לקוחות שתלווה את מערכת הניהול ואת המודולים והמוצרים המתקדמים שיבואו בעקבותיה. הקהילה הושקה בחודש מרץ 2016. היא פתוחה לכל לחיפוש באינטרנט אולם רק משתתפים רשומים יכולים לכתוב, להוסיף תכנים ולהשתתף בדיונים. הלקוחות והשותפים העסקיים מוזמנים להיכנס ולשאול שאלות, להתייעץ עם מומחי צ'ק פוינט בנושאים שונים, כולל שדרוג, התקנה והתאמה של המוצר לצרכים שלהם ושימוש ביכולות החדשות כדי לנהל ביעילות רבה מערכות אבטחה קפדניות.

 

exchange point

מי הם השותפים של קהילת לקוחות?

בקהילת הלקוחות, נציגים של מחלקת הפיתוח בארגון משתפים במידע חיוני ובטיפים חשובים ועונים על שאלות במענה מהיר. אזור מיוחד מוקדש למפתחים ובו יש ספריית מרכיבי תוכנה ופורום שיחה. מתפתחים בארגונים שונים יכולים לעשות בהם שימוש, ללמוד מהם וגם לפתח יישומי קוד פתוח חדשים על בסיס המערכת והקווים המנחים של צ'ק פוינט.

קהילת הלקוחות הוקמה על ידי Social Knowledge על בסיס פלטפורמת Jive, תוך שימוש מירבי בסל היכולות הרחב ש-Jive מציע ללא כל צורך בפיתוח. עם זאת, בוצעו מספר התאמות כדי לתמוך בדרישות האבטחה הקפדניות של צ'ק פוינט. התאמות אלו כללו חיבור ב- single sign on למערכת המידע של לקוחות צ'ק פוינט, User Center.  רק מי שנרשם למאגר הלקוחות User Center יכולים לכתוב בקהילה, לשאול שאלות, להגיב, ולהשתתף בקהילת המפתחים.  כיוון שבקהילה משתתפים עובדים של חברת צ'ק פוינט בנוסף לשותפים עסקיים וללקוחות, נוסף אייקון של Check Point באופן אוטומטי לכל עובדי החברה. כך ניתן לדעת אם מי שעונה לשאלה הוא עובד צ'ק פוינט או לקוח.

בעקבות הצלחת קהילת הלקוחות באינטרנט, מתרחבת כיום הפעילות גם למיזמים חדשים.

איפה מוצאים את התכנים של קהילת לקוחות?

הוחלט לפתוח את המידע המקצועי הנמצא בקהילה לחיפוש ולקריאה חופשיים. כך, ניתן לבצע חיפוש בגוגל בנושאי אבטחת מידע ולקבל תשובות ישירות והפניות למידע מתוך קהילת הלקוחות. לכל תחום או פורום מקצועי, מונו מומחי צ'ק פוינט המקבלים עדכונים מהקהילה על כל תוכן חדש ויכולים לפקח על מהימנות התוכן כמו גם לענות במהירות על שאלות. כך הושג הטוב שבשני העולמות – גם הנגשת מידע ישירה ויעילה בחיפוש דרך מנועי החיפוש המרכזיים באינטרנט וגם פיקוח על המידע ושמירה על איכות ורמה גבוהה של המידע הנכתב בקהילה.

search R80

חיפוש בגוגל מחזיר מידע פתוח ונגיש מתוך קהילת הלקוחות החדשה של צ'ק פוינט

פרויקט קהילת הלקוחות של צ'ק פוינט מובל על ידי מחלקת השיווק (Marketing) בשיתוף עם מנהלי המוצר החדש (Product Management), מחלקת הפיתוח (R&D) ויחידת מערכות המידע בארגון (MIS).

גם אם אינכם מומחי אבטחת מידע, כדאי לבקר ולהתרשם מקהילת הלקוחות החדשה.

https://community.checkpoint.com

 

יעניין אותכם לקרא

 

 

https://socialknowledge.co.il/ourservices/