כולם עסוקים בימים אילו בתוכניות עבודה לשנת 2017. מהם הדברים שכדאי לקדם? איפה נקבל הכי הרבה רווח ותועלת? מה חשוב כדי לעמוד בקצב ולא ליפול מאחורי מתחרים ?

הנה כמה שאלות למחשבה:

האם חשוב לכם לקדם תקשורת דיגיטלית אפקטיבית בתוך הארגון?

האם חשוב לכם שהעובדים ירצו להישאר בארגון שנה נוספת?

האם אתם מתכננים לקלוט עובדים חדשים וחשוב שתהליך הקליטה יהיה מהיר איכותי ויעיל?

האם נוצר צורך לשימוש בטלפון הנייד ככלי עבודה יום יומי כמו שמקובל בארגונים אחרים, וכדאי להגיע לזה לפני 2018?

האם אתם רוצים לנצל טכנולוגיה קיימת שכבר מאפשרת לעובדים לשתף ולמצוא מידע בקלות כדי לחסוך זמן ולמנוע תקלות מביכות.

האם הייתם רוצים לקחת את הידע הרב שיש לעובדי הארגון  ולהשתמש בו לתועלת הארגון?

 

אבל לא נשאיר אתכם רק אם השאלות, כי אם קראתם עד לכאן אתם בטח שואלים את עצמכם – על מה יש לנו לדבר?

אז הנה כמה מחשבות שעולות לי על השאלות הללו, בטח יש עוד שתוכלו להוסיף:

האם חשוב לכם שהעובדים ירצו להישאר בארגון שנה נוספת?

מה גורם לנו להרגיש חלק ממקום העבודה? אם אנו עובדים עם אנשים שכייף לנו לעבוד איתם זה מרכיב מאוד משמעותי, אך איך בא לידי ביטוי הכיף הזה? כייף לנו לדבר איתם, כייף לנו לחשוב איתם, אנו מרגישים שהם מקשיבים למה שאנו אומרים ויש לנו יכולת להשפיע ולשנות. בשבילי זה להרגיש חלק. האם גם בשבילכם?

אז איך אנו מתרגמים את זה למשהו שקורה כל יום? אם היה לי מקום בו הייתי יכולה לשאול שאלות, לקבל תשובות, להגיב ולהתייחס למה שאנשים אחרים בארגון עושים – נכון שזה היה נותן לי תחושה טובה יותר?

אם האחרים היו יכולים לפרגן ב-Like  או פשוט לכתוב תודה ולפרגן לעבודה הקשה שלי, נכון שזה היה מייצר תחושה של מקום שכייף לעבוד בו.

 

האם חשוב לכם לקדם תקשורת דיגיטלית אפקטיבית בתוך הארגון?

האם לא הגיע הזמן שתקשרת תהיה באמת דו כיוונית, שאנשים יכלו לשאול, לקבל תשובות, לענות מהטלפון המחשב או המייל. שנדע כמה מאנשים באמת קראו את מה ששאלונו, וגם שאנשים יכלו לפרגן האחד לשני. תקשורת קלה, זמינה ונוחה.

 

האם אתם מתכננים לקלוט עובדים חדשים וחשוב שתהליך הקליטה יהיה מהיר איכותי ויעיל?

אם עובד חדש היה יכול למצוא דברים חשובים לצורך העבודה בחיפוש מהיר, ולגלות שעובדים אחרים כבר נתנו לזה מענה – זה היה חוסך הרבה זמן ומנוע תסכול מיותר. אם העובד החדש יכול לשאול שאלה ולהפנות אותה לקבוצה גדולה, שלמישהו מתוכם בטח יש פתרון, נכון שזה יותר כייף מאשר לשאול שוב את המנהל שלו.

האם נוצר צורך לשימוש בטלפון הנייד ככלי עבודה יום יומי כמו שמקובל בארגונים אחרים, וכדאי להגיע לזה לפני 2018?

העולם שלנו משתנה כל הזמן, והכלים שקיימים היום בארגונים כדוגמת מיילים ופורטלים ארגוניים כל כך רחוקים ממה שיש לנו בחיים הפרטיים. מי לא היה מעדיף שהמידע שלו יהיה אינטראקטיבי, מזמין וקל שימוש. אבל זה עוד לא הכל כי היום אנו צורכים כל כך הרבה תוכן בטלפון. אפליקציה לטלפון הנייד היא חובה בכל מוצר.

 

האם אתם רוצים לנצל טכנולוגיה קיימת שכבר כיום מאפשרת לעובדים לשתף ולמצוא מידע בקלות כדי לחסוך זמן ולמנוע תקלות מביכות.

נניח שאני מומחית בנושא מסוים בארגון. למשל, תנאי חיסכון לעובדים או ביצוע משלוחים לחו"ל. ואנשים כל הזמן פונים אלי לשאול שאלות בנושא, ואני מוצאת את עצמי מסבירה את אותו דבר שוב ושוב ושוב. האם לא היה עדיף אם היה לי מקום בו יכולתי פשוט לשתף הסברים ולענות רק פעם אחת על כל שאלה.

אולי הייתי יכולה לכתוב אפילו רשימת טיפים, ממש כמו שאני עושה פה, ואנשים אחרים מתוך הארגון יוכלו לקרוא, להגיב ואפילו לסמן "לייק" אם זה עזר להם. היום זה כל כך פשוט, ואפשרי בתוך הארגון. כל מה שצריך זה רק לייצר את המקום הזה שיאפשר לידע, לניסיון ולמומחיות של העובדים פשוט להתחיל ולזרום.. כדי לחסוך לכולנו המון זמן.

 

האם הייתם רוצים לקחת את הידע הרב שיש לעובדי הארגון  ולהשתמש בו לתועלת הארגון?

חוכמת ההמון בארגונים זה פשוט מאוד הידע שיש לכל אחד ואחד מאתנו, אבל במקום שהידע הזה יישאר אישי, בואו נייצר מקום בו ניתן לו לזרום.

מנכ"ל HP  אמר פעם "אם רק HP הייתה יודעת את מה שהיא יודעת, היינו מייצרים פי שלוש"

ולסיום דוגמא אחת שממחישה את הכל

אחד הלקוחות שלנו עשה דבר מדהים – יצאו בתחרות בו הזמינו את כל עובדי החברה להעלות סרטונים של איך הם מציגים את החברה ב- 3 דקות. נתנו איזה פרס נחמד, וזרם הסרטונים לא הפסיק לזרום… מאות סרטונים העלו על ידי העובדים, וכולם גם הגיבו ופירגנו אחד לשני, למרות שזאת הייתה תחרות.

עכשיו תחשבו על הדבר הקטן הזה מבחינת תחושת השייכות שלי לארגון – אוו, עשיתי משהו מדליק ואנשים ראו, הגיבו, חלק צחקו, וחלק פשוט אמרו לי כל הכבוד.

וגם לי יש הזדמנות להכיר אנשים אחרים, לראות איך הם מציגים את החברה, לראות איזה סרטונים מגניבים הם עשו. איזה כייף, סוף סוף העמיתים שלנו הם לא רק שמות באימייל.

מבחינת למידה – עובד חדש יכול ללמוד ממאות דוגמאות שיצרו עובדים אחרים איך הכי טוב להציג את החברה. הוא יכול ללמוד מהניסיון של האחרים.

וגם, כל אחד לפני שהוא יצר את הסרטון בטח עשה כמה ניסיונות, צילם כמה פעמים, תרגל את עצמו טוב טוב לפני ששיגר את זה לכולם.

כמה רווח ותועלת ניתן להשיג מדבר אחד קטן.

לא תרצו גם אצלכם?

קדימה – 2017 בפתח, זה הזמן לחשוב אחרת. קל, פשוט, זמין, בטלפון, ובכל מקום!

רוצים לשמוע עוד – צרו איתנו קשר לפגישת היכרות

 

יעניין אותכם לקרוא

 

https://socialknowledge.co.il/better-communications/

https://socialknowledge.co.il/ourservices/

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]