ארגונים הרגילים לשיטות עבודה מושרשות שואלים את עצמם למה בכלל צריך Social מה הערך שנקבל מזה, מדוע צריך לעשות Collaboration ויותר מהכל – האם מה שאנו עושים היום הוא לא מספיק טוב? ואיפה זה שונה מכל מה שנעשה עד היום בארגונים?  ארגונים רבים מיישמים ביום יום אסטרטגיה של Social Collaboration

למצוא את התשובות הנכונות לשאלות של העובדים שלנו – זה המפתח – זה הערך וזה כל הסיפור על רגל אחת – למצוא את הידע הנכון בזמן הנכון. כל כך פשוט לומר, כל כך מורכב ליישם….

אבל ארגונים רבים בעולם עשו זאת ובענק! ומשתמשים בזה יום יום. הנה מספר דוגמאות של ארגונים אשר משתמשים בפלטפורמה הקולברטיבית של חברת JiveSoftware. פלטפורמה אשר מאפשרת לעובדים לעבוד טוב יותר יחד בצורה קולברטיבית, משתפת אשר מביאה ערך הן לארגון והן לעובדים.

 חברות גלובליות וחברות היי טק אשר עושות Social Collaboration

 

Redhat
provider of open source enterprise i.t.
5,000 עובדים

images

Red Hat

אחת מהחברות הגדולות והמוכרות ביותר בעולם הקוד הפתוח ובין המפיצות הגדולות בעולם של מערכת הפעלה מבוססת לינוקס משתמשת ב- Jive  או בכינוי שניתן למערכת בארגון Mojo כמרכז תמיכה ענקי שבאמצעותו ניתן למצוא את כל המידע הטכני של "how to…" לשאול שאלות ולקבל תשובות.  https://community.jivesoftware.com/docs/DOC-144347

 Yahoo!
11,000 עובדים

Yahoo

פורטל החיפוש, חדשות, דואר, מזג אוויר ועוד משתמשים ב- jive  בין השאר כמרכז מידע לכל אנשי המכירות  – לרכז את כל הידע שאיש מכירות צריך ביום העבודה שלו. מרכז מידע בנושא של הדרכה – לרכז את כל חומרי ההדרכה במקום אחד.  https://community.jivesoftware.com/people/edavidove/status/93918

 UBM
global events-led marketing and communications  עובדים 4,000

UBM

חברה מובילה בעולם בנושא של ארגון כנסים, אירועי מדיה ויחסי ציבור משתמשת ב- Jive  לתקשורת פנים ארגונית ולעבודה יחד של צוותים וקבוצות – בסיפור הקצר המובא כאן, מנהלת הקהילה מספרת על ניוזלטר פנימי שבאמצעותו היא מפיצה מידע חשוב שעולה בקהילה כל שבוע, והערך שזה מביא. –UBM initiative – content curation | Jive Community

 

בנקאות ותקשורת אשר עושים Social Collaboration

CitiBank 

מעל 130,000 עובדים

 

Citi

אחד הבנקים הגדולים בעולם גם כן משתמשים ב- Jive  לשיפור של התקשורת הפנים ארגונית ולעבודה טובה יותר יחד של צוותים וקבוצות. הנה דוגמא אחת קטנה של איך נותנים מענה לשאלות שונות של העובדים בבנק, וכמה המענה הזה יכול להיות קל ומהיר. https://community.jivesoftware.com/docs/DOC-144622

  Direct TV
  provider of digital television entertainment   עובדים 12,000

Direct TV

חברת שידור הטלוויזה הגדולה בארה"ב משתמשת ב- Jive כדי ליצור יחזק את הקשר בין העובדים השונים ולתת לעובד את המידע הנכון בזמן הנכון. צפי בסרטון חמוד אשר מספר איך השתמשו ב- jive  כדי להעצים שיח שנעשה בממד הפיזי גם לממד הוירטואלי, https://community.jivesoftware.com/videos/9110

 

 

חברת תיירות נופש וחופשות

Bluegreen Vacations  Memorable Vacations
12,00  עובדים

BlueGreen Vacations

חברה אשר מנהלת כפרי נופש וקלאבים ומציעה מגוון סוגים של חופשות משפחתיות בארה"ב משתמשת ב- Jive  כמקור ידע עבור מנהלי המכירות – הם לקחו את כל הנהלים השונים שהיו פזורים במסמכים שונים ויצרו מקום אחד מרכזי בו ניתן לחפש ולמצוא את כל הנהלים וההנחיות לעובדים. יצרו גם מקום בו ניתן לשאול שאלות בנושא של מכירות ולקבל מיד תשובות ומקום בו ניתן לנהל שיח ודיון עם הנהלה ועמיתים.Community Manager Appreciation Day Post – Blueg… | Jive Community

 

חברות קטנות 25 – 150 עובדים אשר עושים Social Collaboration

AML Oceanographic   manufacturer of Sound Velocity, Environmental sensors

 

AML

זוהי חברה קטנה המונה רק 25 עובדים ויצרנית סנסורים ומכשירים לתחום הימי עם לקוחות במעל 100 מדינות שונות, גם הם משתמשים ב- Jive – למה? כי זה קל ונוח וללא צורך בצוות מפתחים ניתן להקים לכל מחלקה אזור ולנהל בתוכן מסמכים ופרויקטים שונים. https://community.jivesoftware.com/docs/DOC-123373

ImageNet Consulting  management of the document life cycle

imagenet

ImageNet

חברה קטנה של 120 עובדים אשר פיתחה מוצר לניהול מסמכים, החליפו את הפורטל שלהם בפורטל של jive  לשימוש פנימי לצרכים ניהול הידע הפנימי, הקימו לכל מחלקה קבוצה, ויאלה לעבודה, בקלות במהירות ובפשטות.. https://community.jivesoftware.com/groups/internal-community-managers/blog/2015/01/22/engage-at-imagenet-consulting

.

 

האם אילו דוגמאות של פורטלים ארגוניים? האם אילו דוגמאות של Social ? מה בעצם ההבדל בין השניים?

אז במשפט אחד – כן, זה תהליכים ארגוניים, כן גם פורטלים אחרים נותנים מענה לתהליכים כאלה, וניתן לתת ביטוי לחלק ניכר מהתהליכים המוצגים כאן באמצעות כלי פורטל קיימים כיום בשוק, אך הדגש יהיה יותר חד כיווני. כאן הדגש הוא על הקולברטיביות, הדו כיווניות.

 

היתרון הגדול של Jive  הוא בשלוש מקומות:

1.       דגש על אנשים – האנשים הם המרכז ולא רק התוכן כמו בכלים אחרים. כמו ב- facebook אתה יכול לבחור לעקוב אחרי אנשים, קבוצות ומה שמעניין אותך. זוהי רשת חברתית חייה ולא ספרייה.

2.       דגש על מקומות  – ב- Jive  יוצרים קבוצה שבתוכה ניתן לנהל כל מיני סוגים של תכנים – מסמכים, הודעות, דפי וויקי, שאלות, אירועים, סטאטוס ועוד הכל נמצא במקום אחד. והמשתמש הולך למקום אחד כדי באמת לקבל את כל המידע….

3.       פשוטת וקלות – כל אחד יכול לייצר קבוצה, כל אחד יכול לייצר דפים, כל מי שיודע לעשות לינק יכול להיות מומחה תוכן ולארגן את התכנים – לא צריך מפתח ומתכנת בכל פעולה. ולכן Jive  מתפתח ויראלית בארגון – אנשים לומדים לעבוד איתו, וידעים כבר לבד איך לעשות עוד… וכך השימוש ב- Jive  בארגון עולה כמו תמנון שמתאים את עצמו ליותר ויותר תהליכים שונים ומשונים.

 

 

רוצים לראות עוד דוגמאות של צילומי מסכים סיפורים של לקוחות שונים – לחצו על הקישורים

  1. Philadelphia Insurance- https://community.jivesoftware.com/groups/internal-community-managers/blog/2015/01/21/the-hub-at-philadelphia-insurance-…
  2. iPresent– I present to you: The iCustomer Jive | Jive Community
  3. Chubb Insurance- ConnX Screenshot and Quotes (for CMAD) | Jive Community
  4. Schneider Electric- https://community.jivesoftware.com/docs/DOC-144681
  5. Pearson- https://community.jivesoftware.com/docs/DOC-123850
  6. Lexmark- Lexmark Overview Page | Jive Community
  7. First American- FALive Year 1 Overview Video | Jive Community
  8. Marketstar – MarketStar Connect Screenshot #CMAD | Jive Community
  9. Burger King – BK Gateway #cmad | Jive Community
  10. Pega Systems – Internal Community Managers: Pega Mesh – Intern… | Jive Community
  11. Aetna – Aetna Connect Home Page
  12. T-Mobile – T-Mobile Overview Page(s)
  13. Plantronics(in the original Starbucks offer blog post thread)

Comments

comments