Selfie Generationהדור של בני 15-25 של היום הוא דור אחר, הוא דור שנולד עם הרשתות החברתיות ומאמץ אותם בכל שעה משעות היום. זהו דור ששיתוף ותקשורת הוא חלק אינטגרלי מהיום יום שלו, דור שעבודה יחד מקבלת ביטוי בכלים אחרים. זהו דור שרגיל לדבר בקבוצות, לדבר לכולם, לתקשר, לשתף.

מה מיוחד בדור ה- Selfie הזה?

  1. קבלת החלטות באמצעות חוכמת ההמון – מה ללבוש למסיבה?

כשנערה מדור הסלפי  מתלבטת מה ללבוש למסיבה היא עושה את הפעולות הבאות:

  • מצלמת בטלפון את כל הבגדים בארגון
  • שולחת What'sApp ל- 6 חברות
  • מצמצמות את הרשימה ל- 2 פריטים
  • מתקבלת החלטה מבוססת על חוות הדעת של כולם

 

  1. קבלת החלטות בדיון קבוצתי – מה עושים במסיבת ההפתעה של X?

קבוצה של נערים מדור הסלפי רוצים להחליט יחד מה עושים למסיבת ההפתעה של X ? מקימים קבוצת What'sApp בלי X ומתחילים להעלות רעיונות למסיבה. יש מי שפתח את הקבוצה, שהרבה פעמים הוא גם מנהל את הדיון, מבקש מכולם להעלות רעיונות שואל את האחרים. בתוך הקבוצה מדברים, מצביעים, מחליפים רעיונות ובסוף – מקבלים החלטות.

  1. לייצר תרבות שיחה – איך זורמת התקשורת עם החברים?

הרבה מדברים על תרבות שיחה בישיבות, במפגשים וגם בתקשורת הכתובה. כשראיינתי את דור ה- Selfie התפלאתי לגלות את הדברים הבאים: "בשיחה פנים אל פנים אנחנו מתפרצים, מדברים יחד כולם ביחד, לא נותנים האחד לשני לדבר, והחזקים משתלטים על הקול שכל כולם." בשיחה קבוצתית שאנו עורכים ב- What'sApp – גם השתקנים מדברים, כל אחד "מדבר" אבל גם קורא את מה שהאחרים כותבים, אחד לא יכול להשתלט על השיחה ולכתוב מסרים ארוכים בלי לתת לאחרים להגיב. הם טוענים ששם הם מצליחים להקשיב לכולם הרבה יותר.

  1. רגעי האמת – מה עשיתי היום?

דור ה- Selfi  כל הזמן מתקשר לחברים מה הוא עושה היום, והם עושים זאת במגוון ערוצים:

  • משוחחים בפרטי או בקבוצות ב- What'sApp, והלהיט האחרון – לשלוח הודעות קוליות האחד לשני – מסרים חדש כיוונים
  • מעלים תמונה לאינסטגרם עם משפט מחוכם
  • מייצרים Story ב- SnapChat של כל הרגעים המיוחדים שהיו לי היום.
  • מדברים עם חברים ב- facebook – הרבה פחות – פייסבוק לטענתם שייך למבוגרים – הם המשיכו הלאה….
  • משתפים בפוסטים, דברים נחמדים שקראו ומצאו בקבוצות facebook שונות.

דור ה- Selfie עסוק כל היום בצילום של עצמו, בהנצחת רגעי האמת בחיים שלהם בכל מיני מקומות. הדור הזה כבר מתחיל להיכנס לתוך מקומות העבודה בארגונים, ומשנה את דרך ההתנהלות של הארגון. הם רגילים לעבוד אחרת, ומצפים שארגונים יספקו להם כלים דומים לכלים שהם רגילים לעבוד איתם בחיים הפרטיים שלהם. הנה סרטון מדהים Jacob Morgen   על שוק העבודה העתידי – איך הוא יראה, איך נעבוד, אנו עוד לא שם, אבל העתיד שכבר ממש ממש כאן וכבר היום יש כלים שנותנים לעובדים שלנו את אותה החוויה שהם מקבלים בחיים הפרטיים שלהם.       רוצים לשמוע על מתודולוגיות וכלים חדשניים שישנו את מבנה העבודה בארגון? יאפשרו לכל אחד לשתף, לתקשר ולעבוד טוב יותר יחד. לחצו כאן לשעתיים ייעוץ חינם   רוצים לקרוא עוד על סלפי הסלפי בוויקיפדיה דור הסלפי יצא להלחם בעזה – חדשות NRG למה הפכה הסלפי לתופעת השנה – הארץ, סגנון      

Comments

comments